הפלטפורמה שמריצה פתרונות

המיתון הקשה פגע גם בשוק המדפסות: היצרניות הגדולות פונות לתחום ניהול סביבת ההדפסה בארגון, כאשר המדפסת היא רק חלק ממנו ● שלומי פרייס, המנהל הפורש של חטיבת ההדפסה והדמיה ב-HP ישראל, מסביר איך זה עובד

המיתון הקשה שפקד את העולם בשנה האחרונה, לא פסח גם על יצרני המדפסות. דו"ח עדכני שפורסם השבוע על ידי גרטנר (Gartner), העלה כי בחצי השנה האחרונה חלה ירידה של כ-24% במשלוחים של מדפסות באזור אירופה, המזה"ת ואפריקה (EMEA). את הירידה חוו כל היצרניות בתחום. כך, HP, שרשמה ירידה של 31.5% במספר המשלוחים, קנון (Canon) עם ירידה של 25.8%, אפסון (Epson), עם ירידה של 16.3%, ברדר (Brother) שחוותה ירידה של 8.4% במשלוחים, ושאר הספקיות בעולם ההדפסה, שחוו ירידה של 22.9%.

גרטנר צופה עוד רבעון אחד שבו ימשכו הירידות ואולי אף יחריפו. להערכת החוקרים, היצרניות יגבירו את המגמה, ההולכת וגוברת, של מכירת סלי שירותים לארגונים מסביב למדפסת – כאשר המדפסת בעצם היא פלטפורמה להרצת פתרונות ארגוניים, כאלו שיעסקו פחות בהדפסה עצמה ויותר במציאת דרכים לחסוך ולייעל את ההוצאות שלהם בתחום ההדפסה.

על המגמה הזו יכול לחתום גם שלומי פרייס, עד לא מכבר ראש חטיבת ההדמייה וההדפסה (IPG) ב-HP ישראל. פרייס קודם והחל לכהן באחרונה כראש חטיבת המיחשוב האישי (PSG), שחטיבת המדפסות היא חלק ממנה. "המיתון כמובן לא פסח גם עלינו", אומר פרייס לאנשים ומחשבים, "אבל בניגוד לשוק הארגוני, השוק הפרטי לא הפסיק לקנות מדפסות וזה ללא ספק עזר לנו מאוד".

לדעת פרייס, הצרכן הישראלי נעשה מתוחכם יותר, יודע לזהות מותגים ומוכן להשקיע בהם אפילו קצת יותר, במיוחד אם הוא יודע שיקבל שירות טוב. הוא מספר, כי HP ישראל מפעילה מרכז תמיכה, המעסיק 100 איש. המרכז כולל שירות שליחים אישי לביתו של הלקוח במקרה של תקלה או צורך בהחלפת מדפסות. "אני לא מכיר אף חברה שפועלת בארץ, המעניקה שירות כזה", הוא מציין.

אבל את עיקר השינוי שהחטיבה בראשותו עברה, זוקף פרייס בעיקר לטובת הפעילות בשוק הארגוני, שלדבריו עשתה תפנית רצינית בשנה האחרונה, בהיבטי הטיפול בתחום המדפסות. אם בעבר הייתה המדפסת מוצר בפני עצמו, שהטיפול בה הוטל בעיקרו על המנמ"ר, הרי כיום היא חלק מתהליכים כלל ארגוניים. אלה הופכים אותה לפלטפורמה שמריצה פתרונות דפוס רוחביים בארגון.

פרייס אומר, כי בשנה האחרונה מיקדה HP את פעילותה בחיזוק מעמדה בשוק זה, עם הצעת פתרונות תחת התפיסה של MPS (ר"ת Multi Print Systems). משמעות התפיסה היא ניהול כל סביבת ההדפסה של הארגון. במסגרת זו מבצעים סקר צרכים של הארגון בכל נושא הטיפול במסמכים, והתאמת החומרה המתאימה. לאחר מכן מגיע שלב גיבוש תפיסת הניהול והשליטה, תהליכי עבודה, בחינה כיצד ההדפסה משתלבת עם קריאת נתונים ועוד. הפרויקטים האלו, אמר פרייס, "חוסכים לארגונים כסף רב, במקומות שהם כלל לא היו מודעים לו. כעת, בזמן המיתון, הארגונים החלו להתעניין בכך".

לצד שילוב תהליכים ליד המדפסת, ארגונים מתעניינים כיום גם בפתרונות הדפסה מאובטחים, שכוללים כרטיס חכם אישי לכל עובד. רק בעזרת כרטיס זה הוא יוכל להוציא את הניירות שהוא שולח להדפסה. הפתרונות הללו גם סוגרים חור שחור ענק באבטחת מידע בארגונים שיכולים להשקיע סכומי עתק בפתרונות אבטחה ברשת, אבל שוכחים שסודות לא פחות חשובים מתגלגלים במדפסות, גלויים לעין כל. היבט נוסף הוא שההדפסות המבוקרות גורמת לעובדים, באופן טבעי, לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים קובץ להדפסה. גם זה חשוב בהיבט של התרומה לסביבה הירוקה. את פרייס מחליפה ריקי אביב, שתצטרך מן הסתם להתמודד עם האתגרים בתחום השוק הארגוני, לצד המשך ההתמודדות בשוק הביתי שהולך ונעשה תחרותי יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים