היום של פייסבוק ו-EMC

החברים של פייסבוק כבשו לקראת סוף המשחק שני שערים לרשתה של אימפרבה והוכיחו שמספיקות כמה דקות של וירטואוזיות כדי לצאת מנצחים ● EMC הוכיחה שהיא עקשנית, אבל זה לא סייע לה בקרב מול VMware ● עוד יום של IT וכדורגל

משחקי יום האתמול (ב') במונדיאל שמו את החותמת הסופית על כך שזה הולך להיות הטורניר הטוב ביותר שהיה אי פעם: הרבה שערים, גם אם לא מחשיבים את קרבות הפנדלים שהיו אתמול ושלשום, קצב מסחרר, נבחרות מפתיעות ומהפכים דרמטיים, אחוזי צפייה טובים (הוורוד חזר ללחיים של ערוץ 1) והמתח, הוי, המתח… מצד אחד, יש במונדיאל הרבה דרמה, אולם מצד שני, בסופה של אותה דרמה, הנבחרות שעולות לשלבים הגבוהים הן בדרך כלל החזקות והאטרקטיביות. שתי העובדות הללו ביחד מבטיחות המשך מונדיאל מרתק. ככלל, אין באליפות הזו רגע דל ונראה שבכל יום שעובר ניתן להבין יותר ויותר מדוע הכדורגל הוא ענף ספורט כה פופולרי, בדיוק כמו שניתן להבין מדוע תחום ההיי-טק, ובעיקר התוכנה, הפך בשנים האחרונות להיות הפופולרי והחם ביותר בעולם התעסוקה.

אז מה היה לנו אתמול? ראשית, שימו לב שבניגוד אולי למצופה, הקבוצות שמוקמו גבוה יותר בכל בית אמנם ניצחו, אבל היריבות עשו להן חיים לא קלים. כך, מכסיקו-אימפרבה כמעט ניצחה את הולנד-פייסבוק (Facebook), שאלמלא שני שערים בדקות האחרונות של המשחק הייתה נושרת בשלב כה מוקדם, ויוון-EMC גררה את קוסטה ריקה-VMware לקרב פנדלים. המרכז אמריקנים אמנם עלו בסופו של דבר לרבע הגמר, אבל רק אחרי משחק מתיש.

דבר שני, האליפות הזאת ממשיכה להיות אליפות של מהפכים ובעיקר של מאמנים. בעולם ההיי-טק יש ליזם ולמנכ"ל השפעה מכרעת על היכולת לגייס כספים ולהצליח כמו שבעולם הכדורגל, למנהיג שמחוץ לקווים יש השפעה גדולה על המשחק.

יש חברים והצגות? לא צריך יכולת לאורך כל המשחק
שני המשחקים אמש הוכיחו את האמרה שכדורגל משחקים 90 דקות. אפילו 91, 92 ויותר. לאף נבחרת אסור לנוח על זרי הדפנה. במשחק הראשון הייתה זאת הולנד-פייסבוק שכאמור, הבקיעה את שני השערים שלה בדקות האחרונות. היא הוכיחה שמי שיש לו חברים ויודע לעשות הצגות לא צריך להציג יכולת לאורך כל המשחק. מספיקה וירטואוזיות בכמה דקות – הדקות הנכונות – והדברים מסודרים. כמו שלפייסבוק יש את מארק צוקרברג, להולנד יש שחקן מדהים אבל בכיין שיודע לא רק לשחק כדורגל אלא ליפול בצורה דרמטית ברחבה, מבלי שאף אחד פגע בו, ולקבל פנדל. כאילו הוא בהבימה ולא באצטדיון.

אגב, ולמען ההגינות (והילדים שלי, שהם אוהדי הולנד), הגיע לנבחרת הכתומה במהלך המשחק פנדל שהשופט לא שרק. למרות זאת, האליפות הזאת הולכת לכיוון של הולנד. כמו שאומרת ההרחבה למשפט שציטטתי מקודם, כדורגל משחקים 90 דקות ואז הולנד מנצחת.

מכסיקו-אימפרבה, שהתייצבה מול הולנד-פייסבוק, למדה שאי אפשר לכבוש ולנוח על זרי הדפנה. חברה שמצליחה ומובילה כיום לא בהכרח תוביל בהמשך – היא חייבת להמשיך, לחדש ולתקוף את השוק עם מוצרים חדשים. יש למכסיקו-אימפרבה את אחד השוערים הטובים בעולם, שהוכיח גם במשחק מול הולנד-פייסבוק גמישות מדהימה והצלות לא מהעולם הזה, אבל זה לא הספיק מול הלחץ של היריבה בדקות הסיום, מה שהוכיח שוב שאת הכסף סופרים במדרגות. או, כמו שאומרים אצלנו, בעולם האינטרנט, שאת הכסף סופרים בהימורים ובמסחר בפורקס באינטרנט (שני התחומים החמים ביותר כיום בקרב חברות בעולם זה).

יותר וירטואליזציה, פחות מחשבים ותשתיות
במשחק השני הוכיחה שוב VMware (קוסטה-ריקה) שניתן להסתפק בפחות מחשבים ותשתיות אם לוקחים את פתרון הווירטואליזציה, כאשר מהדקה ה-66 היא נותרה ב-10 שחקנים (ועם יתרון של שער) ולמרות הנחיתות המספרית, היא הצליחה לשרוד עד לסיום ההארכה ושלב בעיטות העונשין (את השער המשווה היא ספגה בדקה ה-91).

EMC (יוון) הוכיחה מצידה שהיא נבחרת עקשנית שלא מוותרת עד הרגע האחרון. היא השתלטה על שטחים רבים במגרש, כמו ש-EMC השתלטה על רוב שטחי האחסון בעולם, ויצרה לחץ ממוקד על VMware-קוסטה ריקה. השרידות של יוון הזכירה את פתרונות השרידות של EMC, אלא שהוא והיתרון המספרי שלה על המגרש הפכו לא משמעותיים בשלב הפנדלים, שהכריע את המשחק. השוער של VMware-קוסטה ריקה ייצר מסך הגנה על השער ולאחר מספר ספיגות עצר בעיטה אחת שהעיפה את EMC-יוון מהטורניר והעיפה את כל קוסטה ריקה לשמיים ולשלב הבא.

בשלב הבא, VMware-קוסטה ריקה צפויה להיתקע בוול של פייסבוק-הולנד ולנשור גם היא מהטורניר. תסייע לכך ההרחקה של הבלם, שתשפיע על ההגנה. אלא שהיא חייבת לחזור לביצועים טובים יותר על המגרש כדי להמשיך ולהצליח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים