"באתי לשלושה חודשים, נשארתי 30 שנה"

מעטים האנשים שהיו בענף לפני 30 שנה ועדיין מכהנים בחברות מובילות ● דדי דבורסקי, מנכ"ל NessPro, נמנה עם אותם בודדים שהיו אז וממשיכים עד היום במרץ ● בראיון במלאות שלושה עשורים להיותו בענף, שיתפרסם במלואו במהדורה המודפסת של InformationWorld, הוא מספר על ההתחלה ומנתח את הענף כיום

אם תנסו להיזכר באנשים שכיהנו בתפקידים בכירים בחברות מובילות בענף לפני 30 שנים ועדיין עושים זאת, לא תמצאו יותר מדי אנשים. חלק פרשו לגמלאות, חלק עברו לתחומים אחרים והיתר נעלמו כלא היו. דדי דבורסקי, מנהל NessPro, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, נמנה עם אותם בודדים שהיו בענף אז וממשיכים עד היום במרץ.

בסוף אפריל ציין דבורסקי 30 שנה (120 רבעונים) לפעילותו. המיוחד בסיפור שלו הוא העובדה שכל השנים הוא התמיד באותו התחום, שרד תהפוכות, מיזוגים ושינויים. אף אחד לא העז לגעת בפעילות שאותה ניהל ובתחומים שהוא אחראי להם, בעיקר מסיבה אחת: לא עוצרים סוסים מצליחים במעלה ההר.

ואכן, גם כיום, דבורסקי מלא מרץ, מוטיבציה ובעיקר רעב להצלחה. כמי שהחל את דרכו בחברת טכם כאיש מכירות מן המניין הוא יודע שאין יום שדומה לבא אחריו, שנאמנות לקוחות היא בעירבון מוגבל וששום דבר לא מובטח לאף אחד.

קבוצת NessPro, אותה הוא מנהל ביד רמה, נחשבת לאחד ממנועי ההכנסות החשובים בנס ישראל. היא הייתה כזו מאז ומתמיד ולכן, גם בגלי הארגון מחדש וההתייעלות שעוברים על הקבוצה, NessPro נשארת אי יציב ומניב. יש להניח שגם במבנה הארגוני החדש ידעו הבעלים לשמר את הערך המוסף שלה בשוק הישראלי.

לדברי דבורסקי, אחד האתגרים שעמדו בפניו כמנהל חברה שמייצגת חברות רבות הוא להתמודד עם מקרים בהם אתה קם בבוקר ופתאום, החברה שאתה מכיר ומייצג כל כך הרבה שנים נמכרת או נעלמה.

תוך כדי כתיבת הראיון יצאה הידיעה על כך שנס נרכשת על ידי חילן. עכשיו צריך דבורסקי להתמודד שוב עם אותה דילמה, אבל הפעם מבית. בינתיים הכול טרי ולכן התגובה המתבקשת למהלך היא כללית והגיונית.

"לאחר כמה שנים שבהן היינו שייכים לחברה זרה נהיה שייכים לחברה ישראלית, שמכירה את השוק הישראלי מצוין ומחויבת ללקוחות", אמר דבורסקי בנוגע לרכישה. "לשתי החברות עשרות רבות של לקוחות משותפים. מהיכרותי רבת השנים עם אבי באום, מנכ"ל חילן, אני משוכנע שזה יהיה חיבור מנצח".

דבורסקי היה ונשאר איש צנוע. 30 שנה במקצוע לא ממש מרגשות אותו, והיה די קשה לשכנע אותו להתראיין. כמי שמגדיר את עצמו כאיש של אנשים, הוא לא קושר לעצמו כתרים. הוא ראשון בין שווים בצוות מקצועי ומיומן, שהגילאים בו נעים בין דור ה-X לדור המילניום. את הצעירים הוא מקבל באהבה, משקיע בהם ומלמד אותם פרקים חשובים בתורת ההישרדות לאורך 30 שנה.

איך כל זה התחיל?
"ב-24.4.1984 הצטרפתי לנס, לאחר שהשתחררתי מצה"ל בדרגת סרן. שירתי לצדם של ותיקים כמו יורם מיכאליס, ישי שניידובר, אלי אחי מרדכי ואחרים. זכיתי להיות תחת פיקודו של רוממיה הלוי סגל ז"ל, ששלח אותי לקורס קצינים, וגם בתקופתו של משה נדיר. תוך כדי השירות סיימתי תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן.

לאחר שחרורי, ולאחר תקופה של עיסוקים שונים – שותפות בשתי מסעדות ובאולם אירועים וניהול שני בתי קולנוע בכפר סבא – התקבלתי לטכם כאיש מכירות בתחום הטכנולוגיה. מי שהביא אותי לטכם היה חברי הטוב ישי שניידובר. האמת היא שתכננתי להישאר שם שלושה חודשים ואז להחליט מה אני עושה הלאה, אבל בפועל נשארתי באותו תחום 30 שנה, גם לאחר שטכם נמכרה לקבוצה שהקימה את נס. עליי אפשר בהחלט לומר את המשפט: באתי לשלושה חודשים, נשארתי 30 שנה ואני ממש לא מצטער על אף רגע…".

מה מכרתם אז?
"בעיקר מוצרי מיינפריים, כאשר אנחנו עדיין מייצגים חלק מהחברות מאז – תקופה של יותר מ-30 שנים. במשך השנים השתנה הכיוון למערכות פתוחות, על אף שהמיינפריים עדיין חי ובועט.

איך היית מנתח את הענף כיום?
"שוק ה-IT הוא שוק משתנה בצורה מהירה ותמיד מחפש פתרונות. אתה מתמודד עם גופים גדולים – בנקים, חברות ביטוח, ממשלה וצבא – ועליך להיות תמיד עם סל הפתרונות העדכני ביותר, שייתן מענה לצרכי השוק.

מדובר בשוק לא קל, והפריחה שאנחנו מחכים לה לא מעט זמן עדיין לא מגיעה כפי שהיינו רוצים לראות. אנחנו מתאימים את הפעילות לתנאי השוק, מתייעלים היכן שצריך ומשתדלים להתחרות ולנצח, בעיקר במקומות שבהם אפשר להרוויח ולתת פתרונות טובים ומועילים ללקוחותינו.

גם הלקוחות שלנו משתנים, וקבלת ההחלטות אצלם שונה מאשר הורגלנו. המנמ"ר אינו הגורם הבלעדי המחליט ומרבית ההחלטות מתקבלות על ידי המחלקות העסקיות. שם גם נמצאים התקציבים. המנמ"ר הוא כיום חלק מהנהלת החברה ונדרש להוכיח להנהלה את כדאיות הרכישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים