יבמ מנצחת את גט טקסי בעזרת השופט ופייסבוק מביסה את גוגל

ארבע שנים אחרי הטור במונדיאל הקודם, שב זיו מנדל ומתאר את המשחקים מזווית הראייה של עולם המיחשוב ● איזו חברה מקבילה לברזיל ומי מהירה כמו קרואטיה? לאיזו יש יכולת מנצחת ומי יודעת לנצל מצבים?

עברו ארבע שנים מאז המונדיאל האחרון, שבמהלכו כתבתי טור דומה באנשים ומחשבים, והרבה מאוד השתנה מאז בעולמות המיחשוב וההיי-טק, באופן כללי. אבל כמו תמיד וכמו שעון, חוזר לו המונדיאל כאי של יציבות ואני חוזר עם טור הפרשנות שלי, שינסה לראות את משחקי הגביע העולמי מזווית הראייה של הענף שלנו.

אז מה השתנה מאז המונדיאל האחרון מבחינה טכנולוגית? כמעט כלום. מעבר לטכנולוגיה שבודקת האם הכדור עבר את הקו וסימון מיקום הכדור והחומה בבעיטות עונשין, אין כמעט שינוי במשחק ברמת החוקים והשימוש בה, ולכן זה לא מפתיע שמה שכרגע "משגע" את כולם אלה טעויות השיפוט: שריקת פנדלים לקבוצות שלא בצדק ופסילת שערים בטענה לנבדלים שלא היו ולא נבראו.

כך או כך, כמו לפני ארבע שנים, גם במונדיאל הנוכחי אנסה להצמיד לכל נבחרת כדורגל את המקבילה שלה בעולם המיחשוב וההיי-טק ולהביט על המשחקים באמצעות אותה השוואה. העולם מתחלק לנבחרות המובילות והוותיקות, שבטור זה ייוצגו על ידי חברות המיחשוב המובילות והוותיקות, והנבחרות החדשות, שייוצגו כאן על ידי סטארט-אפים.

במשחק הראשון במונדיאל התמודדה ברזיל, או יבמ (IBM), מול קרואטיה, שבטור זה מייצגת את גט טקסי (Get Taxi). הענק הירוק-צהוב, כמו הענק הכחול, הוא אימפריה שמנסה להמציא את עצמה מחדש ולחזור להוביל את עולם הכדורגל. ברזיל מנסה מצד אחד לבנות הגנה חזקה, כמו שיבמ שמה דגש חזק על הסייבר ורוכשת חברות רבות בתחום, ומצד שני להציע התקפה חזקה ומבריקה, בדומה ליבמ, ששמה דגש חזק על פתרונות השיווק ונכנסה בשנתיים האחרונות בעוצמה לעולם פתרונות השיווק מבוססי ה-Big Data.

קרואטיה, בדומה לגט טקסי, מנסה לבנות מודל חדש של קבוצה מבוססת כישרון. כמו שהכדורגלנים של המדינה הבלקנית נשלחים על מנת לכבוש שערים מהירים, כך הנהגים של אפליקציית המוניות נשלחים על מנת לאסוף את הנוסעים במהירות.

בקרב בין הישן (יבמ, ברזיל) לחדש (קרואטיה, גט טקסי), ניצח העולם הישן, בעיקר בזכות העזרה שקיבלה ברזיל מהשופט, שנתן פרס לברזיל בדמות פנדל שלא היה.

המנהיגה הבלתי מעורערת לא תמיד מנצחת
היו ועוד יהיו במרוצת המונדיאל משחקים רבים טובים, מותחים ומפתיעים, אבל אין ספק שהמשחק המדהים ביותר עד כה היה בין האלופה המכהנת, ספרד, שמיוצגת בטור זה על ידי גוגל (Google), להולנד, שמייצגת כאן את פייסבוק (Facebook). אין ספק שגוגל היא המנהיגה הבלתי מעוררת של עולם המיחשוב בשנים האחרונות, עם יכולת מנצחת גם ברמת הכישרון וגם ברמת השיטה. כמעט בכל תחום היא מצליחה להוביל את השוק בחדשנות ובפופולריות. מולה התייצבה קבוצה שנראית חביבה אבל היא גם בעלת יכולת סיום קטלנית וניצול מדהים של מצבים.

כמו הולנד מול ספרד, בעולם המיחשוב הוכיחה פייסבוק שיש תחומים שבהם השיטה של גוגל איננה השיטה המנצחת, ואף על פי שהשופט נתן לגוגל פנדל שלא הגיע, הצליחה פייסבוק להחזיר במגוון שערים מדהים. גם היא, אגב, נהנתה מעזרתו של השופט – באחד מהם. הרשת החברתית, או מדינת הבנלוקס, הוכיחה שרשת חברים חזקה עם מסירות ומיקוד עדיפה לפעמים על החזקת הכדור. אף על פי שגוגל אלופה בחיפוש, הרי שבקרב זה על החיפוש אחרי השער והניצחון, פייסבוק ניצחה אותה.

התוצאה של המשחק רומזת שיכול להיות שגוגל (ספרד) תעוף כבר בשלב הבתים, אבל אני חושב שזה לא יקרה וספרד תעלה ביחד עם הולנד, על חשבון צ'ילה. נראה שבשלב הבא תתמודד גוגל נגד יבמ, אבל עוד חזון למועד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רני רוגל

    מה זה התמונה הזאת של זיו מנדל השמן? החליפו מיידית לתמונה של זיו מנדל הרזה מודל 2014!

אירועים קרובים