פארסה ללא גבולות

אתר האינטרנט של Unlimited לא צלח את ה-Limit הראשון: הוא קרס שעות לאחר ההשקה ובמשך זמן רב לא ניתן היה להירשם לשירות ● כך יצא שהמילים הגבוהות שב-IBC ובמשרד התקשורת משתמשים לתיאור המיזם נראו באור מגוחך ● וגם: איך זה ששר התקשורת משמש למעשה פרזנטור של מותג פרטי?

ברוב פאר, הדר ושר התקשורת השיק אתמול (ג') מיזם הסיבים האופטיים, IBC, את המותג שלו – Unlimited. המילים היפות נאמרו, הסרטון המושקע והמצגות הוקרנו על המסך וגלעד ארדן נשמע כמו המפרסם הטוב ביותר של המותג – הפרטי, כמובן. יחד איתו הושק באירוע גם האתר שלו, שם ניתן לבצע הרשמה מוקדמת לשירות, שייצא לדרך בעוד כחודש, ולהתרשם מהשירותים השונים שמציע המיזם ומהמחירים והחבילות של הספקיות השונות.

האמנם ניתן? לא חלפו שלוש שעות מההשקה החגיגית והאתר פשוט קרס (וחזר רק כעבור שעות ארוכות – לאחר חצות). ככה, בחגיגיות, ללא גבולות. לא התרשמות מהשירותים, לא בדיקת מחירים ולא הרשמה מוקדמת. כשנכנסתי לאתר, מיד לאחר ש-"הדליפו" לי על הקריסה, הייתה כתובה בו ההודעה: "The server is too busy". טוב, אמרתי לעצמי, ודאי יש הרבה כניסות – בעוד כמה דקות זה יסתדר. חלפו חצי שעה, שעה, שעתיים… – והדבר היחיד שהשתנה הוא ההודעה. במקום השרת העסוק הופיע לעיני גולשי האתר המסר הבא: "The proxy failed to connect to the web server, due to TCP connection timeout". בהמשך דווח על שגיאת מערכת, בלי הרבה תוספות. בקיצור – במשך שעות אחרי ההשקה החגיגית האתר חסר הגבולות נראה כאילו שבק חיים.

ב-IBC הסבירו את הקריסה בעשרות אלפי גולשים שנכנסו אל האתר בו זמנית והביעו שמחה על "ההיענות הרבה". הטיעון של IBC הגיוני – מדובר במיזם מתוקשר היטב ומסקרן, שמבטיח להאיץ את קצב הגלישה באינטרנט הרבה מעבר למהירויות העלובות שמציעות בזק ו-HOT. מה שלא הגיוני הוא איך מיזם רציני שמבטיח מהירות התחלתית ששווה בערך לזו המקסימלית שמוצעת כיום בשוק האינטרנט בארץ מגיע למצב כזה? מעורבות כאן כמה חברות רציניות: Viaeuropa השבדית, חברת החשמל, בינת ואחרות, ומשרד התקשורת השקיע בו 150 מיליון שקלים. איך הגופים האלה מרשים לעצמם להשאיר אפשרות, ולו הקלושה ביותר, שהאתר יקרוס, ועוד אולי בשלב הכי גרוע מבחינתם? ומי ערב לנו שאם בעתיד יגלשו רבים בו זמנית על גבי התשתית של Unlimited, ההבטחה לאינטרנט בספיד תתגלה כצב איטי במיוחד?

נפילה של אתר אינטרנט, על אחת כמה וכמה של אתר שמבקש לייצג "מהפכה שתשנה את המדינה, תקרב את הפריפריה ותצמצם את הפערים החברתיים" – אלה רק חלק מהסופרלטיבים שקיבל המיזם באירוע – היא דבר שלא יכול לקרות ב-2014. בעולם האינטרנט של היום, אתר כזה נתפס כלא רציני, מה שמסב נזק רב למותג ולחברה. האחראים על תחזוקתו צריכים לכסוס ציפורניים, כי יכול להיות שבקרוב יקבלו את מכתב הפיטורים שלהם, אם כבר לא קיבלו אותו.

מקרה כמו נפילת האתר של Unlimited הוא לא איזו פאדיחה קטנה. מדובר בפארסה רצינית שמעלה ודאי תהיות אצל גולשים רבים, האם ההבטחות שמבטיחים להם אנשי IBC נכונות. כמובן שהמיזם יכול לעלות מכאן, ויש לו הרבה מאוד פוטנציאל. התחלה ברגל שמאל מבשרת לפעמים המשך טוב מאוד. אלא שמול המסך שמבשר על התקלה זה נראה רע. רע לתפארת.

ועוד משהו לסיום: השר ארדן נשמע באירוע אתמול מלא שבחים על המיזם החדש והפוטנציאל שלו, תוך שהוא מבקר את HOT ובזק על ההבטחות שלהן והתנהגותן בתור דואופול. גם אם הטענות של ארדן צודקות, אסור לו לשכוח שהוא שר התקשורת ואחראי על שוק בו מתחרות כמה חברות, ולא פרזנטור של אחת מהן. נכון, יש לו פוטנציאל לעשות במהלך הזה הון פוליטי, אבל מוטב לו היה מתאפק. ואגב, אם הוא רוצה להיות כחלון, כדאי שיעשה משהו כדי להוריד את המחירים הלא זולים של האינטרנט במיזם שהוא כה משבח.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמירם

    אין שום קשר בין האתר לתשתית שהוא מקדם. האתר יכול ליפול והתשתית מצויינת והתשתית יכולה להיות דפוקה והאתר משובח. נראה שהכותב עבר קורס יסודי בהשמצות ושום דבר חוץ מזה

  2. עובד בתחום

    האתר לא נפל, הוא הופל בהתקפה מאוד גדולה. החברה מאז השכילה לרכוש שירות אבטחה מתקדם מאוד.

  3. שלומי

    האם יובל מקדם מתחרים שיצאו מופסדים ? האם הוא אביר השלטון המתקדם ? ארדן בסה"כ מצטרף לטרנד של "קוטפי קופונים" של פרויקט שיצא לדרך. כזכור - יש לו כבר 6 סמנכ"לים מטעם חברת חשמל, עובדי חברת חשמל יקבלו 15% מההכנסות - וגם השלטר יהיה בידיים שלהם ! נו - אז האתר קרס, BIG DEAL מתי בפועל יהיה ניתן להוריד ( ולבעלות ) סרטים לצפיה ישירה ? תרשמו, שגם השכנים ירשמו - אולי תזכו .... בהצלחה לכולנו

  4. שי

    מה הקשר בין העוצמה של השרת לרוחב פס?

אירועים קרובים