איך לשדרג דטה סנטר ולהישאר בחיים

מנמ"רים רבים רוצים לשדרג את הדטה סנטר של הארגון שלהם אבל די מבולבלים ● כמה עצות שנותנים אנשי המגזין CIO מסבירות להם איך לעשות זאת

מרכזי המחשוב במוקד - גם השנה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אימוץ טרנד הווירטואליזציה הכין את התשתית לאימוץ הדטה סנטרים, בארגונים הגדולים והקטנים כאחד. זה החל מדברים ספונטניים, איים של ריכוזי מחשבים שנבנו טלאי על טלאי, ועד לריכוזים מאורגנים של מחשבים ותשתיות תקשורת, מבוססי טרנד אחר ולא פחות חם: הענן.

במקביל, הלך ונכנס לתודעה הצורך בחיסכון באנרגיה, בעיקר באנרגיית החשמל היוצאת ממתקני הקירור. זה הביא לצורך לבנות דטה סנטרים קטנים יותר, חסכוניים באנרגיה ובמקומות נגישים לכל אחד. הנוכחות של הענן מגבירה את הצורך בסינרגיה בין השרתים למידע וללקוח הסופי.
כאן נכנסת לתמונה האוטומציה, שהולכת ומשתלטת על חדרי המחשב. גם תפקידה של התוכנה בכל העניין הופך חשוב יותר.

המציאות היא שגדל בהתמדה מספר החברות שמחפשות לשדרג את הדטה סנטר שלהן תחת המשטר של התייעלות, חיסכון ושליטה טובה יותר על המידע. הנחת הבסיס היא שכמעט כל רכיב בדטה סנטר מבוסס על וירטואליזציה: האפליקציות, הדטה בייס ורשתות התקשורת. המציאות הזו מאתגרת מאוד את מנמ"רי הארגונים והופכת את הטיפול בדטה סנטרים לאחד הנושאים המרכזיים שהם עוסקים בו.

אתר המגזין CIO פרסם כמה טיפים עבור המנמ"רים המבולבלים, שמבינים כי עליהם לשדרג את הדטה סנטר שלהם אבל רוצים להישאר בחיים אחרי שיסתיים הפרויקט. העצה הראשונה היא: אל תתפתו להשקיע בכלים, במערכות ובכל מיני מוצרים שהספקים יספרו לכם שהם ישנו את חייכם. מתוך הנחה שהטיפול בדטה סנטר מובנה תחת הרעיון של חיסכון והתייעלות, מומלץ שתשקיעו את מעט המשאבים שלכם באנשים מוכשרים, בעלי ניסיון וידע מקצועיים, שיובילו אתכם למטרה המרכזית – דטה סנטר יעיל, אמין וחסכוני. שם המשחק הוא איכות ולא כמות, טוענים כותבי המאמר.

טיפ אחר אותו הם מנדבים הוא לחשוב שנית האם אתם באמת זקוקים למיקור-חוץ בתפעול הדטה סנטר ואם כן, האם לא מספיק מינון נמוך. אל תשכחו לרגע שבסופו של דבר, האחריות, השליטה והבקרה היא על כתפיכם. כאן עומדים לרשות המנמ"ר יכולות הווירטואליזציה והענן. אלה עשויות לסייע לו לבנות מערך שליטה ובקרה בתוך החצר שלו מבלי לנפח הוצאות. עם זאת, נכון שלא מעט דטה סנטרים נמצאים במזרח ומשרתים ארגונים במערב. יש לכך עלויות כלכליות שמצדיקות את זה, במיוחד כוח עבודה זול יותר, ומדובר במסלול שכל מנמ"ר צריך לבדוק אותו. ההיצע בתחום במזרח לא קטן.

בכלל, רצוי למצוא את האיזון בין כלים חדשניים פיזיים בתוך הדטה סנטר ליישום פתרונות של שירותי ענן. זאת, כדי לאפשר למנמ"רים להרגיש שהם בעידן החדש אבל עדיין זוכרים היטב את העולם הישן של הדטה סנטרים, שאופיין בצפיפות איומה של שרתים וניהול לא יעיל בעליל.

כאשר באים לשדרג דטה סנטרים עולה מיד השאלה מה עושים עם המערכות הישנות, ה-Legacy? הנטייה הטבעית של ספקים ויועצים היא להגיד: "להחליף!" אולם, על המנמ"רים לחשוב מחוץ לקופסה, לקרוא ספרות מקצועית ולגלות שבמרבית המקרים אין שום סיבה לזרוק את המערכות הישנות, כל עוד הן מסוגלות לתפקד בעידן החדש. האמרה הפולנית הידועה "מה שעובד לא זורקים" תקפה בהחלט גם כאן.

הטיפ האחרון אותו נותנים אנשי המגזין נכון לגבי כל מערכת בעולם המידע, ומופנית גם ליועצים ולספקים: חישבו על המשתמש הסופי, זה שמפעיל את המערכות שנמצאות בדטה סנטר וכל מה שהוא רוצה זה לעבוד. הוא בכלל לא רוצה לדעת היכן השרתים, לא רוצה לשמוע שיש עומס או שהענן מצוי בתקלה. חוויית הלקוח קריטית בימינו והיא זו שיכולה ליצור את ההבדל בין פרויקט שדרוג דטה סנטר מוצלח לבין פיל לבן יקר מאוד.

חומר למחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים