מצוינות שיוצרת בידול תחרותי

אנשי ה-IT הרבים שהשתתפו היום בטקס מצטייני המיחשוב למדו על פרויקטים מצוינים מכל מגזרי המשק, שמשפרים את השירותים שניתנים לנו, כלקוחות וכאזרחים ● גם בטקס הזה עלה עד כמה חשובה המצוינות בעידן התחרות הנוכחי

אם ישראל נחשבת בעולם לאומת הסטארט-אפים, אפשר לומר שענף ה-IT נחשב לאומת המצטיינים. כל מי שהגיע היום (ד') למרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, לטקס הענקת פרסים למצטייני המיחשוב IT Awards 2013 של אנשים ומחשבים, פגש את הפרויקטים והעובדים המצטיינים של הענף בישראל. אותם אנשי IT, ברובם, שבלעדיהם הארגונים לא יכולים לתפקד.

62 מקבלי הפרסים מכמה עשרות ארגונים במשק מייצגים את המצוינים ביותר מתוך למעלה מ-200 פרויקטים שהוגשו לתחרות, הנערכת זו השנה ה-11 ברציפות. המצוינות חוצה את כל מגזרי המשק ואת כל התחומים, כאשר המכנה המשותף הוא שכל אחד מהפרויקטים תורם תרומה ישירה לליבת הפעילות של הארגון, אם זה במגזר העסקי או הציבורי-ממשלתי.

הפועל היוצא מזה הוא שיפור השירותים לכל אחד מאיתנו – בין אם אנחנו לקוחות (במגזר הפרטי) או אזרחים (במגזר הציבורי). יש גם פרויקטים שבזכותם חייהם של אנשים מוגבלים השתנו לגמרי. למשל פרויקט הכספומט המדבר של בנק לאומי. משיכת כסף מכספומט נראית לכאורה פעולה פשוטה, אולם לקויי הראייה הרבים לא יכולים לבצע אותה בצורה מלאה. הכספומט המדבר מאפשר להם לעשות כן. לא במקרה קיבל פרויקט זה את אות הנגישות.

פרויקט אחר, שזכה בתואר אלוף האלופים, בוצע בלאומית שירותי בריאות. לכאורה, זהו פרויקט שו"ב שגרתי, אולם עיון בפרטיו מלמד שבוצע בו שימוש מושכל ודי נדיר במערכת ה-BI העסקית לצורך ניתוח ודיווח נתונים, חוצי מערכות. התוצר המיידי של הפרויקט הוא גילוי מוקדם ובזמן של תקלות במערכות המיחשוב של הקופה.

כמה מהפרויקטים שהשתתפו בתחרות הם לא פחות מאשר מצילי חיים. אלה נעשו, למשל, בשירותי בריאות כללית ובמכבי שירותי בריאות. אחד מהם הוא פרויקט לאיתור וטיפול בחולים כרוניים, ומעקב כולל אחר הטיפולים שלהם, שבוצע על ידי מכבי, בית החולים שיבא בתל השומר וגורמים נוספים. זהו אחד הפרויקטים היותר חברתיים שהוגשו. מדובר במערכות ממוחשבות המשלבות אנשי מקצוע שעושים את הדבר הבסיסי ביותר ברפואה: ראייה כוללת ורחבה של מצב בריאותו של הלקוח. מעבר לשיפור השירות, זה מייעל וחוסך הרבה מאוד הוצאות, שכן המגמה המובילה כיום בכל ארגוני הבריאות היא לצמצם את מספר המטופלים, לעקוב אחר המצב הרפואי של הלקוחות הבריאים ולתת להם מידע על כך. המידע הזה, בכל הקופות, זורם דרך האינטרנט ישירות ללקוח וזה יכול ליצור קשר ברשת עם הרופא.

כיצד מערכות מידע יכולות לסייע לרשות מקומית להיות נקייה יותר ניתן ללמוד מפרויקט המיחשוב של שירותי התברואה שבוצע בעיריית פתח תקווה וזכה בפרס. מדובר בפרויקט שאינו קל לביצוע, בהינתן העובדה שבמרבית הרשויות, השירותים הללו מופרטים ומבוצעים על ידי קבלנים פרטיים.

גם השנה השתתפו בתחרות לא מעט פרויקטים ממגזר הביטחון. הייעוד של כלל הפרויקטים האלה הוא אחד: לשפר את תפקודו של צה"ל במשימותיו הלאומיות. גם אם מדובר בפרויקטי תשתית.

ה-DNA של התחרות
מאפיין בולט נוסף הוא שלכל הזוכים יש שותפים – הספקים. אלא שספק הוא הרבה מעבר לחברה שמוכרת שירותים או מוצרים. ללא ספק אמין, שמבין את הצרכים של הארגון ואת המגבלות התקציביות, יקשה על הארגון להצטיין.

כל אחד מהפרויקטים שזכו השנה מצטיין בזכות עצמו ומייצר את הבידול התחרותי של הארגון בעידן התחרות הצפופה בו אנחנו נמצאים, שחולשת כמעט על כל המגזרים. וזה ה-DNA של תחרות מצטייני המיחשוב IT Awards.

השורה התחתונה: כדי לאפשר לארגון לשרוד, צריך להצטיין בכל שנה, כל השנה. זה לא פשוט ולא מובן מאליו. ברגעים אלה עמלים צוותים של עובדים במחלקות ה-IT של הארגונים על הפרויקטים הבאים, שיהיו המצטיינים בתחרות של השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים