האם בלוגים הם ריאליטי?

קשה לשחזר היכן התחילה תופעת הריאליטי – באינטרנט או בטלוויזיה ● מה שבטוח הוא, שהרשת מלאה בריאליטי מסוגים שונים, רק שאף אחד לא דואג לפקח על התכנים ● רשמים לקראת כנס עמותת אשנב, שייערך ביום ב' הקרוב

הריאליטי הפך לשם נרדף כמעט לכל תוכנית טלוויזיה שמכבדת את עצמה. "האח הגדול", "המירוץ למיליון" ו-"הישרדות" הן רק חלק קטן ממנת תוכניות המציאות שהוגשו לנו השנה על ידי זכייניות הטלוויזיה. אבל האם הן באמת החלו במדיה הטלוויזיונית, או שמא הריאליטי האמיתי הוא באינטרנט?

ברשת יש אינסוף פורמטים של ריאליטי. הוותיקים שבינינו זוכרים בוודאי את המיזם JennyCam, שאפשר הצצה בשידור חי לחייה של אישה שהחליטה לחשוף את עצמה. אחר כך הופיעו תוכניות ריאליטי בתצורות שונות – החל ממצלמה נסתרת דוגמת זו של ג'ני, דרך תוכניות מציאות עם מפורסמים ועד תוכניות שבהן משדכים בין בני זוג שנפגשים לראשונה. למעשה, ניתן לומר, שכל מה שיש היום במדיה המשודרת – יש גם באינטרנט. את כולם – לרבות סוג אחר של ריאליטי בדמות תופעת הבלוגים – מאפיין קו אחד ברור: היעדר רגולציה – עובדה המאפשרת לשדר ולפרסם כמעט הכל.

האם תוכניות הריאליטי באינטרנט צריכות להיות נתונות לרגולציה? כיצד זה משפיע על בני הנוער שלנו? בשאלות אלו ואחרות יעסוק הכנס השנתי של עמותת אשנב, שיתקיים ביום ב' הקרוב במכון הטכנולוגי בחולון, שמארח את הכנס השנה. עמותת אשנב פועלת כל השנה להסברה לשימוש נבון באינטרנט. הכנס השנתי נערך בדרך כלל ביום השנה למותו של ערן אדרת ז"ל – בנו של ד"ר אבשלום אדרת, מייסד העמותה – שמצא את מותו בהתאבדות, לאחר שהודרך על ידי אנשים ברשת כיצד לעשות זאת.

התגברות תופעת הריאליטי והזליגה הבולטת לרשת, הביאו את ראשי העמותה להקדיש השנה את הכנס לסוגיית היחסים שבין הריאליטי לאינטרנט. בכנס ישתתפו אנשי אקדמיה, תקשורת וחברות שמשתתפות בשיווק פעילות ריאליטי באינטרנט. הכנס יכלול שלושה מושבים, בהם ייקחו חלק בין היתר גם ד"ר חנן גזית מהמכון הטכנולוגי בחולון, ומנכ"ל חברת מטה-ורס, העוסקת בפעילות בתחום של מציאות מדומה וסקנד לייף. ההרצאה המרכזית תהיה של נורית דאבוש, שתתייחס להיבט של רגולציה באינטרנט, ומושב שלישי שיציג משחקי מציאות חלופית.

את הכנס ינחה איש קול ישראל, השדר אמנון פאר. בפתיחת הכנס יישאו דברים ברוך הינוך – יו"ר עמותת אשנב, ד"ר אבשלום אדרת – מייסד העמותה וחבר הנהלה, פרופסור מיקי רונן – ראש המחלקה לטכנולוגיה ומערכות למידה ב-HIT. בפתיחת האירוע ייערך טקס אזכרה קצר לדני מילין ז"ל, חבר הנהלת אשנב וממייסדיה, שנפטר באחרונה ממחלה.

ההשתתפות בכנס היא ללא תשלום, אולם מותנית בהרשמה מראש באתר עמותת אשנב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים