אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב שניים-עשר: עשרת הדיברות של גוגל

עדכון פינגווין יעזור לכם להבין אם מקדם האתרים שלכם מנסה להערים עליכם ועל גוגל

גוגל (Google) אוהב את כולנו, אך רק בתנאי שנעמוד בכללים שלו. במידה ואחד או יותר מאותם חוקים יופר – הוא לא יהסס להעניש. בתקופה האחרונה עוסק עולם קידום האתרים רבות בעדכון האלגוריתם האחרון של גוגל, המכונה "פינגווין", שגרם נזקים לאתרים רבים. חברות מסוימות בתחומים תחרותיים כגון פיננסים, ביטוח ומשכנתאות, אף דיווחו על צניחה בדירוג האתר שלהם בתוצאות החיפוש.

מקדמי אתרים אשר ביצעו בעבר פעילויות קידום מתחכמות, הסבו כעת נזק ללקוחותיהם. זאת, כי העדכון מונע באופן כמעט מוחלט נקיטה בשיטות SEO "אפורות". כל מי שיישם שיטות אלו, אשר נחלו בעבר הצלחה, מודה כיום כי הן המיטו עליו כשלון חרוץ. לכן, כעת יותר מאי פעם, יש לפעול על פי הקווים המנחים של גוגל – ולא להפר אותם.

מהם העונשים של גוגל? הללו משתנים בהתאם לחומרות השונות. עונשים קלים יהיו בדרך כלל הורדת דירוגו של האתר "החוטא" בתוצאות החיפוש, והחמורים יותר יכולים להיות עד כדי מחיקתו (!) של האתר מדפי החיפוש. מהן אותן התנהגויות שגוגל מתעב? במאמר הזה ננסה להבין אותן.

1.    קישורים קנויים
לאחרונה התקבלו דיווחים רבים על הודעות אזהרה שנשלחו מגוגל לבעלי אתרים, בגין השתתפות ברשתות בלוגים פרטיות ומלאכותיות, שנועדו אך ורק לשם שיתוף לינקים. אחת הבולטות הייתה Build My RANK. תוכן ההודעה הזהיר מפני פעילות המפרה את ערכיו של גוגל. אם רכשנו לינקים בתשלום, גוגל עומד על כך שנציג זאת בפני הגולשים באורח גלוי, תוך ציון הביטויים "קישור ממומן", "פרסומת" או על ידי הוספת תגית "No follow".

2.     קיצורי דרך בבניית מאגר לינקים
בניית אסטרטגיית לינקים נכנסים לאתר הינה מלאכת מחשבת האורכת זמן רב. כל בנייה מלאכותית של מאגר כזה לרוב תסתיים בכמות עצומה של אלפי לינקים חסרי משמעות. מאלו האחרונים גוגל יתעלם. לכן, מומלץ להשקיע במציאת מאגר לינקים נכנסים איכותיים ורלוונטיים.

3.    תוכן ירוד
תוכן אשר אינו מעניק לקוראים ערך ונכתב בעיקר למטרות קידום, אינו מתקבל באהדה על ידי גוגל. במקרים רבים תוכן טפל עלול לגרום להפסד רב יותר מאשר התועלת הגלומה בטראפיק שנוצר לאתר.

4.    תוכן כפול
אמנם "התוכן הוא המלך", אך תוכן משוכפל הוא האויב, על פי גוגל. ודאו כי אתרכם אינו מכיל כפילויות בתוכן. במידה והדבר בלתי נמנע, החבר'ה בגוגל מספקים כלים לטפל בכך. ניתן להשתמש, למשל, בתגית ה-Canonical, אשר נועדה בדיוק למקרים של תוכן משוכפל.

5.    צפיפות מילות מפתח
נציגי גוגל ציינו, כי עדכון פינגווין האחרון נועד בין השאר לשפר את חווית הגלישה של הגולשים. מקדמי אתרים נהגו לעיתים לשבץ את מילות המפתח בצורה מוגזמת בתוך עמודי האתר. כל מי שקרא תוכן כזה חש אי נוחות, כי המידע נשא אופי מלאכותי. בדקו שוב ושוב כי ריכוז מילות המפתח בדף אינו מוגזם.

6.    לינקים שבורים ושגיאות נוספות ב-Google Webmaster Tools
גוגל מסתייג מלינקים שאינם פעילים, או "שבורים" בעגה המקצועית. מומלץ להיעזר בכלים מקצועיים לבדיקת טעויות באתר שלכם. גשו לכלי מנהלי האתרים, Google Webmaster Tools, וחפשו שם את השגיאות שגוגל מצא באתר. טעויות נפוצות הן לינקים שבורים, כותרות כפולות, תיאור קצר מדי, זמני טעינת דף ארוכים ועוד. גוגל מתייחס לתקלות אלו בחומרה ויש לתקנן.

7.    טקסט חבוי
מקדמי אתרים הנוקטים בקידום בשיטת "כובע שחור", יוצרים לעיתים דפים שמציגים לעכביש של גוגל תצוגה שונה מזו המוצגת בפני הגולשים. אחת השיטות הינה להציג בפניו טקסט חבוי, הכולל מילות מפתח. הדבר נעשה במטרה להערים ולחזק באופן מלאכותי את דירוג האתר. הסיכון הוא עצום, היות וברגע שהעכביש של גוגל מזהה זאת, הוא פוסל את האתר כולו.

8.    תכנים ישנים
גוגל, כך אמרנו, דואג לחוויית הגלישה של המבקרים באתר. אצלו "התוכן הוא המלך". האתרים שהוא מחבב הינם אתרים עדכניים, המחדשים באופן עקבי את התכנים שלהם. לטעמו מקנה הדבר ערך מוסף לגולשים.

9.    האלגוריתם של גוגל
זה נשמע מפתה, אבל אל תחשבו על זה אפילו. יש מקדמי אתרים המשקיעים את כל מרצם בניסיונות להערים על האלגוריתם של גוגל ולהשפיע על תוצאות החיפוש. במוקדם או במאוחר, גוגל יעלה על כך. הסיכון הוא עצום ועלול לגרום למחיקת האתר לצמיתות מתוצאות החיפוש.

10.    יותר מדי פרסומות
נכון ולגיטימי להתפרנס מפרסומות, אבל אם באתר שלכם מצויות הרבה מודעות ומיעוט תוכן – זהו מתכון בטוח לפסילה על ידי גוגל לאחר עדכון פינגווין.

לסיכום: אם תפעלו על פי כללים אלו, תוכלו לשפר את דירוגו של אתרכם בשיטות לגיטימיות ולא לקחת סיכונים בלתי רצויים.

הכותבת הינה מומחית בקידום אתרים בגוגל וברשתות חברתיות
קראו אודות הכותבת עירית לוטן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים