אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב שלישי: חסימות באתר

אם האתר שלכם חסום, אתם משאירים כסף "על השולחן"

ודאי שמעתם את הביטוי "התוכן הוא המלך", אולם האם ידעתם שמספר הדפים באתר שלכם מהווה אינדיקציה ממשית לחשיבותו ולנראותו ברשת? אם הוספתם לאתר תכנים והללו נתגלו על ידי מנועי החיפוש, זכיתם בהזדמנות להיחשף בפני יותר לקוחות פוטנציאליים. עם זאת, גם ההיפך הוא הנכון: אם הוספתם מאמרים, אך הם לא נסרקו על ידי גוגל (Google) – החמצתם הזדמנות עסקית והשארתם כסף "על השולחן".

לעיתים, האתר שלכם עלול להיות חסום. במקרה שכזה, הדפים שלכם לא נסרקים על ידי מנועי החיפוש. אם דפי האתר שלכם אינם מאונדקסים, כלומר לא כלולים ברשת, לא ניתן למצוא אתכם. אם אתם לא מופיעים במנועי החיפוש, אתם לא קיימים ברשת.

כדי להגיע למצב שבו כל הדפים שלכם יסרקו ויכללו בתוצאות החיפוש, הצעד הראשון שעליכם לבצע הוא אופטימיזציה לאתר – עליכם להפוך אותו למוכוון גוגל. כך, עליכם לנסות למצוא את הגורמים שחוסמים אותו בפני הרובוטים. לדוגמה, אם פרסמתם 50 עמודים, אבל רק 35 מהם אותרו על ידי גוגל, סביר שקיימת בעיה טכנית באתר. יתכן, למשל, שאין קישורים פנימיים או חיצוניים המצביעים על תוכן שהועלה לאחרונה. גורם אפשרי נוסף לבעיית החסימה, הינו תכנים משוכפלים. גוגל, כידוע, מתנגד להציג ברשת תכנים כפולים וממוחזרים אשר נמצאים כבר באתרים אחרים.

כיצד ניתן לבדוק את כמות הדפים הסרוקים באתר?
על מנת לבדוק מהי כמות דפים אלה באתר שלכם, הקישו בגוגל את site: ואת כתובת האתר שלכם. לדוגמה: site:http://www.masofonim.co.il.

מדוע חשוב לבדוק את כמות הדפים שנסרקו?
כפי שמוזכר לעיל, רק דפים מאונדקסים יכולים להיות מוצגים. יתר על כן, אוסף גדול של דפים מאונדקסים יכול לגרום למנועי החיפוש לקבל את הרושם שהאתר שלכם מהווה סמכות בנושא בו הוא מתמקד. לעיתים קרובות, אתרים שיש בהם כמות גדולה של תוכן ודפים מאונדקסים מדורגים גבוה יותר.

כיצד ניתן להשפיע ולגרום לאתר להתאנדקס במהירות?
קיימות מספר שיטות לגרום לגוגל לאתר במהירות תכנים שהעליתם לרשת. אם ברצונכם שהעכביש יגלה במהירות מאמרים וכתבות שהעליתם לרשת, עליכם לנקוט באחת מן השיטות הבאות:

•    לינקים ממקורות חיצוניים – ודאו שאתם מקבלים כמה שיותר קישורים לאתר שלכם ממקורות מהימנים.
•    מפת אתר ייעודית לגוגל – צרו xml sitemap ודווחו על כתובתו בכלי ניהול האתרים של גוגל, Google Webmaster Tools
•    לינקים פנימיים: ודאו שקיים לפחות קישור אחד בדף הבית אשר מוביל לכל תוכן חדש שאתם מפרסמים.

לסיכום: אם אתם לא בגוגל – אינכם קיימים ברשת. נסו להפוך את האתר שלכם למוכוון גוגל וכך תגבירו את התנועה ואת כמות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הכותבת הינה מומחית לקידום אתרים וקידום ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים