כך מסייע ה-IT לטפל באנשים על הרצף האוטיסטי

ראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים עם בוריס פוסטילניק, מנמ"ר אלוט, שמסייעת לאנשים על הרצף האוטיסטי, שמספר על הטרנספורמציה הדיגיטלית שהוא מוביל בעמותה הוותיקה, וכיצד היא מסייעת לטיפול בהם

בוריס פוסטילניק, מנמ"ר אלו"ט.

בישראל פועלת מאז 1974 עמותת אלו"ט, שהוקמה על ידי הורים לילדים ובוגרים המאובחנים על הרצף האוטיסטי, במטרה לעזור להם ולמשפחותיהם מהאבחון ועד לגיל 120. העמותה מפעילה מעונות יום, מסגרות פנאי, טיפולים בריאותיים, מרכזי תעסוקה ועוד. המידע הרב שנצבר בעבודת המתנדבים והעובדים באלו"ט הוא אחד הנכסים העיקריים שלה.

לפני כשנה גייסה העמותה את בוריס פוסטילניק לתפקיד המנמ"ר שלה והטילה עליו לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בפעילותה – למחשב תהליכים שהיו עד אז ידניים. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים מספר פוסטילניק שהטמעת המערכות הדיגיטליות החדשות באלו"ט הייתה אמנם אתגר, אך אתגר לא פחות חשוב היה להרגיל את מאות הפעילים בעמותה, שאינם אנשי טכנולוגיה, להשתמש בהן.

בראיונות האלה אנחנו קודם כל מציגים את המרואיין למאזינים. ספר קצת על עצמך.
"אני בן 41, אבא לשלושה בנים. התחלתי את דרכי המקצועית בתחום מערכות המידע לפני כ-20 שנה, בתפקידי תמיכה למחשוב, ועם הזמן התקדמתי".

האם יש לך רקע בלימודי מחשב?
"לא. הכול מלימוד עצמי. תוך כדי התפקידים שעשיתי השקעתי ימים ולילות בקריאה, התנסות ועוד".

מה היה התפקיד הקודם שלך, לפני שהצטרפת לאלו"ט?
"הייתי מנהל תשתיות ב-ויסוצקי ותמיד רציתי להתקדם – וכאן נפלה לי ההזדמנות".

כיצד המחשוב מסייע לאלו"ט במשימות שלה?
"כשנכנסתי לתפקידי נחשפתי לגודל הפעילות של העמותה, שיש בה מידע רב, ידע, מחקרים, תוכניות ועוד. נדהמתי לראות שעד אז כל המידע הזה נוהל בדפים ובקלסרים, מה שלא אפשר למנף את הידע והכי חשוב, לא היה לו גיבוי".

אז בעצם הטילו עליך את המשימה להקים את מערכות המידע של העמותה?
"אכן. הייתה לי הזכות לקבל את המשימה הזאת. מבחינתי זהו אתגר עצום, כי הגעתי מעולמות האפליקציות, ופה נתנו לי הזדמנות להוביל תהליכים אפליקטיביים. אין לי ספק שחובת ההוכחה היא עליי".

איך ניגשים למשימה כזו?
"האתגר להטמיע את הטכנולוגיות אינו ברכישתן. לא פחות חשוב איך מנגישים אותן למשתמשים, שרובם אינם אנשים טכנולוגיים. אבל בוא נחזור רגע שלב אחד אחורה: כשהגעתי לכאן, הבנתי שקודם כל אני צריך לשדרג את כל התשתיות. זה אומר רכישת שרתים חדשים, מערכות וירטואליזציה. גיבוי ואחסון. אז מבחינה זו אנחנו במקום טוב ואני יכול לישון טוב בלילה".

מה לגבי הצד האפליקטיבי?
"אנחנו מטמיעים מערכת חדשה לתקשורת פנים ארגונית, שמשולבת עם מערכת להכשרת עובדים, כי בסופו של דבר, האתגר הוא לתת להם כלים טובים. בנוסף, אנחנו מתניעים הטמעת מערכות ERP של פריוריטי. אנחנו כל הזמן צמודים לאתגרים של שמירה על היעילות וסיוע באמצעות אוטומציה. חשוב לנו שכל המערכות ידעו לעבוד האחת עם השנייה, ובסופו של דבר לשרת את הפן של מתן מידע אמין לכל האנשים שאנחנו מטפלים בהם, באמצעות הקלדה פשוטה על מחשב".

מה לגבי גיוס תרומות?
"המערכות שהטמענו יאפשרו לנו לדעת מי התורמים שלנו, כמה הם תרמו ומי הקהל הפוטנציאלי לתרומות".

איפה אלו"ט תהיה בעוד שלוש-ארבע שנים מבחינה טכנולוגית? מה החזון שלך?
"אין ספק שהיא תהיה במקום אחר. זאת אומרת, יהיו לנו מערכות BI לניתוח מידע תוך כדי תנועה, שיאפשרו לעקוב טוב יותר אחרי הילדים והבוגרים, לזהות שינויים בהתנהגות, והן יוכלו להתריע על חריגות בזמן אמת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבר

    ואו כייף לקרוא כתבה כזאת, בהצלחה בוריס!

אירועים קרובים