הנמר בדרכים בתערוכת "אמנות ישראלית 2021" של בנק הפועלים

7,000 מבקרים הגיעו לפתיחת התערוכה שמקיים בנק הפועלים זו השנה ה-21, שהוקדשה השנה לנושא קידום והעצמת נשים, וצפו ב-500 היצירות שתרמו אמנים ישראלים מובילים – וגם רכשו את חלקן

14/12/2021 11:27
מימין: עו"ד נח קורמן - מייסד ומנכ"ל בת מלך, ראובן קרופיק - יו"ר בנק הפועלים, רוני פוסטן קורן - יו"ר ומייסדת עמותת שוות, עו"ד צילית יעקבסון - יו"ר עמותת בת מלך, ודב קוטלר - מנכ"ל בנק הפועלים.

זו השנה ה-21 שבנק הפועלים פותח את משרדיו לתערוכת אמנות ישראלית, שמצדיעה לאמנים ישראלים צעירים ולאמנות חברתית, שהוקדשה השנה לנושא קידום והעצמת נשים.

לפתיחה הגיעו השנה 7,000 מבקרים, שצפו ב-500 היצירות שעיטרו את קירות משרדי הבנק על שש קומותיהם. ביומיים הראשונים לתערוכה גויסו כ-1.2 מיליון שקלים ממכירת היצירות, שנתרמו על ידי אמנים ישראלים מובילים, בהם לאה ניקל, ניר הוד, יאיר גרבוז, זיו קורן, עידו מרקוס, מרים קבסה, יונתן אולמן, פיליפ רנצר, יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו ועוד רבים וטובים.

באמצעות המרכז לבנקאות חברתית וקרן פועלים בקהילה בחר השנה הבנק 10 עמותות נשים, הפועלות למען מנהיגות נשית ומסייעות לנשים לאורכה ולרוחבה של ישראל מכל מגוון האוכלוסיות ובמגוון תחומים, בהם העצמת מנהיגות נשים כבר בשלב העשרה, סיוע לנשים שיצאו ממעגל האלימות, שורדות מעגל הזנות, או כאלו שחוו חיים של ניצול ופגיעה בדרכן לחיים של צמיחה ועצמאות. ההכנסות מהמכירות בתערוכה ייתרמו להן, כשהאמנים מקבלים סכום של 25% מהמכירה. העמותות הן: רוח נשית, הופכות את היוצרות, פורום מיכל סלה, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל, SISTERS, טרנסיות ישראל, נשים נגד אלימות, בת מלך, עמותת הופ (hope) ושוות.

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, ודב קוטלר, מנכ"ל הבנק, פתחו את התערוכה בברכות תודה מיוחדות לאמנים אשר נרתמו ותרמו באופן מלא את פרי יצירתם, כישרונם ואהבתם למען פעילות חשובה זו.

בין מבקרי התערוכה נצפו אנשי עסקים, מנכ"לי חברות וארגונים, שגרירים ועוד.

אל פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, הצטרפה דליה אסיא-פלד, מנכ"לית הקבוצה, שבחרו גם לרכוש את הציור "אריה קשיש ובודד", טכניקה מעורבת על בד 70X100, של ורדה ברגר. "אריה קשיש ובודד" היה הציור היחיד בתערוכה של חתול גדול, ומיד לכד את עיניהם של השניים, וכעת יצטרף לאוסף ציורי משפחת החתולים, בעיקר נמרים, המעטרים את קירות משרדי אנשים ומחשבים.

"אריה קשיש ובודד", טכניקה מעורבת על בד 70X100, ורדה ברגר.

"אריה קשיש ובודד", טכניקה מעורבת על בד 70X100, ורדה ברגר. צילום: פלי הנמר

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים