חגיגת בר ובת מצווה מרגשת – באירוע של גשר של אור

סיור בספארי, מתנות, ארוחת צהרים דשנה והופעה של שי המבר מהכוכב הבא - מכל אלה ועוד נהנו נערים ונערות עיוורים.ות ולקויי.ות ראייה באירוע השנתי הוותיק של המיזם המבורך ● חלק א'

02/10/2022 15:54
אירוע גשם של אור בספארי ברמת גן.

פרויקט גשר של אור מקיים כבר 22 שנים, מדי שנה, חגיגת בר ובת מצווה לנערים ונערות עיוורים.ות ולקויי.ות ראייה. בכל שנה מדובר בחגיגה מרגשת, שמביאה לנערים.ות האלה ולבני ובנות משפחותיהם.ן שמחה.

הפעם, האירוע התקיים בספארי ברמת גן ב-20 בספטמבר, קצת לפני כניסתה של השנה העברית החדשה. המשתתפים.ות הגיעו אליו בהסעות באוטובוסים ובמיניבוסים ממקומות שונים בארץ, ללא תשלום. משפחה אחת אף הגיעה בטיסה מאילת, תרומת ארקיע, והמוניות אל ובחזרה משדות התעופה שולמו על ידי גשר של אור.

רונן זרצקי, יו"ר גשר של אור.

רונן זרצקי, יו"ר גשר של אור. צילום: בני לפיד ותמר גרין

האורחים הגיעו לאתר האירוע בסביבות 11:30, לאחר שמתנדבי גשר של אור הכינו אותו החל משעות הבוקר המוקדמות של אותו היום. את פניהם של החוגגים קיבלו פעילי גשר של אור, חיילים מתנדבים מיחידות המחשב של צה"ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה) ונציגי הסטארט-אפ ברידג'פיי (Bridgify).

ג'וני ירום, נשיא גשר של אור.

ג'וני ירום, נשיא גשר של אור. צילום: בני לפיד ותמר גרין

בני ובנות המצווה קיבלו חולצות וכובעים ממותגים של גשר של אור ונכנסו למתחם האירוח, ליד מתחם הג'ירפות בספארי. במקום המתינו להם עמדות של הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, וכן נציגים של: יחידה 81 של צה"ל, שיוזמת ומקדמת הכשרת ותעסוקת לקויי ראיה בתחום המחשבים בצבא, אורקם, שהציגה במקום את מוצריה, כולל התקן ראייה לעיוורים, והיי-סייט (HighSight Assistive Technologies), שהציגה את הפתרונות הטכנולוגיים שלה ללקויי ראייה. במקום אף הייתה עמדה של חב"ד, שבה חולקו, כשי לכל משפחה, צנצנת דבש וסידורים באותיות גדולות.

אות מתנדבי גשר של אור.

אות מתנדבי גשר של אור. צילום: בני גרין ותמר לפיד

בסביבות השעה 12:00 התיישבו המשפחות החוגגות לארוחת צהרים עשירה וטעימה, כשכל השולחנות קושטו בעמדות פרחים, תרומת דנציגר – משק פרחים דן. לאחר הארוחה התקיים סבב ברכות קצר, שאותו הנחה רונן זרצקי, יו"ר גשר של אור. המברכים היו אחד מבני המצווה, אחד האבות החוגגים, הילד יוסף חיים בן דוד ורב מחב"ד, שאף תקע בשופר. בנוסף, בטקס הוענקו תעודות הערכה לשירלי גרוס, לשעבר מנהלת האירועים בספארי, שליוותה את אירועי גשר של אור לאורך שנים ופרשה באחרונה, ולמשה משרקי, נציג על"ה (Aleh Blind), שלוקח חלק משמעותי ביותר בפעילות גשר של אור מזה שנים.

מימין: רונן זרצקי ואור-לי עפרי, פעילה מרכזית ו-ותיקה בהנהלת גשר של אור.

מימין: רונן זרצקי ואור-לי עפרי, פעילה מרכזית ו-ותיקה בהנהלת גשר של אור. צילום: בני גרין ותמר לפיד

במהלך הארוחה הנעימו לחוגגים את זמנם שני מוזיקאים עיוורים – מאיר ברבי וברוך פרקש. בגמר הארוחה וסבב הברכות וחלוקת התעודות חולקו האורחים ל-15 קבוצות שיצאו לסיורים בספארי. כל סיור כלל האכלה של הג'ירפות, ביקור במתחם הפוחלצים ו-"פגישה" עם קוף מקוק זנב אריה וטפיר, פינגווינים וצבים, וכן נחשים. יובהר כי מגוון החוויות האלה לא מתאפשר, ככלל, לאורחי הספארי, וניתן באופן ייחודי לסיור, שנתפר במיוחד לחוויית ולהנאת חוגגי האירוע. במהלך הסיורים נהנו החוגגים מעמדת נשנושים שהוקמה עבורם ומשלגונים.

מימין: משה משרקי, נציג על"ה, וג'וני ירום.

מימין: משה משרקי, נציג על"ה, וג'וני ירום. צילום: בני גרין ותמר לפיד

לאחר הסיורים חזרו המשפחות למתחם הראשי של האירוע, שבו התקיים הטקס הראשי, בהנחייתי (כבכל השנים האחרונות). במסגרת הטקס נשאו ברכות שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נציגי משרד הרווחה והביטחון החברתי, נציג על"ה ונשיא גשר של אור, ג'וני ירום. כמו כן, נערך טקס מרגש, שבו זומנו לבמה בני משפחתו של קובי בית הלחמי ז"ל, מראשוני המתנדבים של גשר של אור, שהיה פעיל מאוד במיזם ולמרבה הצער נפטר בתקופת הקורונה. בני המשפחה קיבלו מגן מיוחד לזכרו של קובי ז"ל.

מימין: ג'וני ירום, נשיא גשר של אור, ומתנדבים בכירים בפרויקט - פלי הנמר, גילי שלזינגר ולייזי אורן.

מימין: ג'וני ירום, נשיא גשר של אור, ומתנדבים בכירים בפרויקט – פלי הנמר, גילי שלזינגר ולייזי אורן. צילום: בני גרין ותמר לפיד

לאורך כל יום האירוע האורחים יכולים היו ליהנות מעיסוי חינם, שניתן על ידי מעסים עיוורים שמלווים את אירועי גשר של אור מזה שנים מעמותת פעול"ה – פותחים עיניים ולב לצרכי העיוורים. גם הם זכו השנה להפתעה משל עצמם: אנשי גשר של אור הביאו מעסה שיעסה אותם.

בחלקו האחרון של האירוע התקיימו הופעה של הזמרת שי המבר, שהשתתפה בתוכניות בית ספר למוזיקה והכוכב הבא, וטקס הגרלת פרסים. נחמה שטרן מאשדוד זכתה בפרס השלישי – iPad מתנת היי-סייט. בפרס השני זכה יצחק עילי גמסון מאלון שבות, שקיבל התקן ראייה של אורקם. הפרס הראשון הוענק לחוף שמילוביץ', שקיבלה מתנה שווה במיוחד: כרטיס טיסה לאירופה עם מלווה, תרומת אל על, שבוע בבית מלון, תרומת קווי חופשה, ו-1,000 יורו להוצאות אש"ל, תרומת גשר של אור. בגמר ההגרלה חולקו מתנות לכל בני ובנות המצווה בשווי של מאות שקלים לחוגג.ת, ולאחר מכן הוסעו כולם.ן בשלום לביתם.ן.

חלק ב' יפורסם מחר (ב').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים