כתבות ראשיות
ריי אוזי, מיקרוסופט: "תקופות שפל כלכליות הן מכרה זהב עבור יזמים"
"המשבר הכלכלי מהווה כר פעילות נרחב להצגה של החדשנות לגווניה", כך אמר אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, בכנס Think.Next, שערך אמש (א') מרכז המו"פ של החברה בנמל תל אביב ● לדבריו, בגלל המשבר, יזמים ורעיונאים מסוגלים להציג ביתר קלות את המיזמים שלהם בפני המשקיעים ● אוזי אמר, כי הוא צופה גדולות למיחשוב הענן, וכי בעתיד יהיו שלושה מסכים - במחשב, בטלפון הנייד ובטלוויזיה - וכולם יהיו מבוססי תוכנה ומחוברים ביניהם
גורמים באיי-דיגיטל, נציגת אפל בישראל: אין ספק שה-iPhone 3G S יימכר גם בחנויות שלנו
לא ידוע עוד מה יהיה מחירו של המכשיר והאם הוא יחל להיות משווק על ידי איי-דיגיטל במועד שבו יהיה זמין דרך מפעילות הסלולר ● החברה הדגישה, כי המהלכים של אפל מול המפעילות "לא עברו מעל ראשה" ● ואיפה סלקום בכל הסיפור הזה?
EMC הציעה לרכוש את דטה דומיין ב-1.8 מיליארד דולרים – 20% יותר מההצעה של נט-אפ
החברה הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה דומיין ● ההצעה – עקב רצונה של EMC לחזק את מעמדה בשוק הגיבוי בדיסקים וניהול הארכיון
להדפיס ולשמור: חמישה דברים שאפשר לעשות עם מחשב ישן (חוץ מלזרוק לזבל)
במקום להשליך את המחשב הישן אפשר להפוך אותו לשרת, לחלץ ממנו רכיבים תקינים, לתרום אותו ולמצוא לו עוד שימושים מועילים ● רגע לפני שאתם נפטרים ממנו, קראו את הכתבה הבאה
בוב ביצ'אמפ, BMC: "תקציב ה-IT העולמי הצטמצם משמעותית – למעט תחום מיכון התשתיות"
"מנמ"רים מבינים שזה המקור להפחתת עלויות", אמר ביצ'אמפ ● הוא הוסיף, כי "מיכון התשתיות הוא זה שהביא להגדלת נתח השוק שלנו, גם השנה. אנחנו היחידים שיש להם ERP לתשתיות IT" ● לדבריו, "מערך ה-IT הארגוני הוא התחום היחיד שנותר לא מנוהל בארגון" ● על ה-IT בישראל אמר: "יש כאן טכנולוגיה טובה, חברות הזנק מרובות ואינני שולל רכישות נוספות פה"
ראסל ארץ, סגן יו"ר CA וממייסדיה: "למנמ"רים יש יותר בעיות היום – וזו הזדמנות עבורנו"
ארץ הגיע לישראל במטרה לפגוש לקוחות עסקיים, וכדי לבחון רכישות פוטנציאליות של חברות מקומיות ● "אין לנו יעד מועדף לרכישה, זו יכולה להיות חברת סטארט-אפ קטנה בתחילת דרכה, או חברה שכבר פעילה בשוק" ● בנוגע לצרימות בסניף הישראלי, אמר ארץ: "שי און, המנכ"ל החדש של הסניף, מגלם את מה שאנו רוצים – שילוב של ראייה עסקית, יכולת מכירה והבנה טכנולוגית"
לראשונה מאז הקמתה: מיקרוסופט תנפיק אגרות חוב
ענקית התוכנה עתידה להנפיק סך של 3.75 מיליארד דולרים, בסדרות שונות שיישאו ריבית שנתית של בין 2.95% ל-5.2% ● הסדרה האחרונה תיפדה ב-1 ביוני 2039 ● מטרת המהלך היא רכישה עצמית של מניות החברה, שירדו מאוד בשנה האחרונה ● נראה, כי מדובר בחלק ראשון של אגרות חוב שאמורה מיקרוסופט להנפיק, שכן דירקטוריון החברה אישר לגייס באמצעי זה סך של עד שישה מיליארד דולרים
המבקר: מערכת ה-IT של רשות המסים פעלה באופן לקוי – וזכאים לא קיבלו החזרי מס בסך 300 מיליון ש'
הגירה בין מערכות שע"ם של רשות המסים הביאה לכך שלא היה ברור מה מקור יתרות הזכות של הזכאים, ולכן - אלה לא ניתנו להם ● הסיבה המרכזית לכך היא שהמדינה לא יישמה המלצות של ועדה שהיא עצמה הקימה ב-2007 על מנת לנסות ולפתור את הבעיה ● המבקר אף קבע, כי "רוב מערכות השע"ם פותחו לפני שנים רבות, ועקב כך - קרוב למחצית ממשאבי התכנות מופנים לתחזוקת המערכות על חשבון פיתוחן"



