תוכן שיווקי

מת"ף הטמיעה בבנק הבינלאומי את TUC לניהול תחזוקת מסדי נתונים ב-DB2

מת"ף, זרוע ה-IT של קבוצת הבנק הבינלאומי, סיימה בהצלחה את תהליך ההטמעה של TUC מבית UBS בבנק הבינלאומי ● הפתרון מנהל בבנק הבינלאומי באופן אוטומטי את תהליכי תחזוקת מסדי הנתונים ב-DB2, בהם: גיבויים, רה-ארגון ואיסוף סטטיסטיקות ● חמישה ארגונים מובילים במשק הטמיעו את TUC בשנתיים וחצי האחרונות

07/05/2012 16:07

מת"ף, זרוע ה-IT של קבוצת הבנק הבינלאומי, סיימה בהצלחה את תהליך ההטמעה של TUC (ר"ת Total Utility Control) מבית UBS בבנק הבינלאומי. TUC, מבית UBS-Hainer הגרמנית, אשר מיוצגת בלעדית בישראל על ידי לוג-און תוכנה, מנהל באופן אוטומטי את תהליכי תחזוקת מסדי הנתונים ב-DB2, שכוללים: גיבויים ושחזורים, רה-ארגון, איסוף סטטיסטיקות או פריקה וטעינה של טבלאות ומגוון יכולות נוספות לניהול הטבלאות, תוך כדי עבודה בסביבה משתנה.

במהלך השנתיים וחצי האחרונות הטמיעו חמש חברות מובילות במשק את פתרון TUC. יוסי שגב, מנכ"ל לוג-און תוכנה, מציין כי חלק מההתקנות בוצעו על ידי צוות לוג-און המתמחה בהטמעת TUC, תוך שביעות רצון מלאה של הלקוחות, וחלק מההתקנות בוצעו על ידי מחלקות ה-IT של הארגונים, כפי שקרה במקרה של מת"ף.

"TUC הוא כלי המייעל משמעותית את עבודתו של ה-DBA ופועל אך ורק ברמות שהוגדרו מראש. TUC מבצע מיכון תהליכים מלא, בהם ביצוע אוטומטי של כל הפקודות והעבודות הדרושות על מנת לכסות את הטבלאות המוגדרות במסדי הנתונים. אוטומציית התהליכים מונעת טעויות האופייניות לקידוד ידני, ומאפשרת לאכוף אחידות ונהלי שמות", הסביר וורנר צולי, מנהל מכירות מוצרי תוכנה בלוג-און. לדבריו, בפרויקט הנוכחי מסייע TUC בהרצת utilities ב-DB2, בהם Back-up, Runstats ועוד.

TUC מאפשר לאגד את האובייקטים (מסדי נתונים, טבלאות ואינדקסים) לתוך פרופילים המשמשים לביצוע התהליכים, כאשר כל האובייקטים הנכללים בפרופיל עוברים עיבוד באותה עת ובאותה צורה. הכלי מעדכן בתדירות המוגדרת מראש את הפרופילים אוטומטיים לכל מסדי הנתונים החדשים ומרענן את הפרופילים קיימים במידה והתווסף או בוטל אובייקט העונה לתנאי הכיסוי של הפרופיל. באופן זה TUC מבטיח שתהליכי התחזוקה נמצאים תמיד במצב עדכני ומכסים את כל האובייקטים.

שי מילר, מצוות ה-DB2 במחלקת הסיסטם במת"ף, אשר ניהל את הפרויקט, אומר כי באמצעות TUC הצליחה מת"ף להקטין באופן משמעותי את מספר הטבלאות עבורן נאספות סטטיסטיקות, וכן את מספר הטבלאות המגובות מדי יום. הדבר תרם לחיסכון משמעותי בצריכת ב-CPU היומית, ולקיצור הזמן של מהלכי התחזוקה.
"TUC הוא פתרון חכם ומרשים לביצוע תחזוקה אוטומטית של מסדי הנתונים", אומר צולי. "הממשק אינטואיטיבי וידידותי ביותר, ומספק ל-DBA יכולת להגדיר תהליכים ולעקוב אחר ביצועים באופן קל ופשוט. הממשק מיוחד בכך שהוא נותן מענה מלא למיכון התהליכים ובכך שהוא מאפשר זמינות מסביב לשעון, תוך כדי שינויים דינאמיים בהתאם לסביבת עבודה".

TUC כולל מגוון יכולות מתקדמות המקלה ומייעלת את עבודת ה-DBA. כך למשל, ברירת טבלאות נעשית בעזרת חוקה דינאמית, המגדירה כללים ותנאי סף, המחייבים תהליך תחזוקתי כלשהו. בצורה זו רק טבלאות, שעברו את תנאי הסף, נכללות בתהליך התחזוקתי ומתקבל חסכון משמעותי בניצול המשאבים; משתמשים יכולים להזמין תהליכי תחזוקה בעצמם דרך מנגנון ההזמנות של TUC, המשתלב בתהליכים האפליקטיביים; ניתן לפצל פרופילים למספר תתי-פרופילים כאשר כל תת-פרופיל מכיל רק קבוצה חלקית של האובייקטים בפרופיל הראשי. מטרת הפיצול היא לאפשר הרצה מקבילית של תהליכים ולהביא לאיזון עומסים; TUC בודק את זמינות כל הגיבויים האחרונים. במידה ומתברר שאובייקט אינו ניתן לשיחזור, מחולל עבורו גיבוי באופן אוטומטי ורק אחר כך נלקחת נקודות הסנכרון.

אירועים קרובים