תוכן שיווקי

Smartphones הם לא טלפונים – הם מחשבים

חברת Extend מכריזה על זמינותה של פלטפורמת ה-Virtual Smartphone Platform לניהול טלפונים חכמים

30/11/2010 13:29

בשנתיים האחרונות אנו חווים מהפכה טכנולוגית בתחום ה-Smartphones. כניסתה של חברת Apple לתחום עם מכשיר ה-iPhone הוכיחה פעם נוספת כי לחווית המשתמש יש משמעות מכריעה לאימוץ של טכנולוגיה.הפתרונות של חברת Apple סחפו אחריהם יצרנים נוספים שהחלו לפתח את התחום וכיום אנו נמצאים בתקופה שבה מופצות מספר מערכות הפעלה – IOS , Symbian , Android , Palm WebOS , Windows Mobile ומגוון רחב של טלפונים חכמים העושים שימוש במערכות ההפעלה הללו.

התפתחות ממשק המשתמש וקלות התפעול יצרה לחץ של משתמשים לחבר את הטלפונים החכמים אל מערכות הדואר הארגוניות ובכך לאפשר להם להיות זמינים בכל נקודת זמן , דרישה זו הייתה לגיטימית ולרוב תאמה את מטרותיוהעסקיות של הארגון. אולם כיום מתברר, כי מנהלי ה-IT ומנהלי אבטחת המידע לא הבינו כי בסופו של דבר אין מדובר בטלפונים , כי אם במחשבים קטנים הכוללים את כל רכיבי החומרה הנדרשים, התוכנה ומערכת ההפעלה ובניתוח סיכונים הם מייצרים איומים זהים לאיומים אותם מייצרים מחשבים ניידים בחיבורם אל מערכות ה-IT הארגוניות. ראוי לציין כי כאשר מנתחים את הבעיה לעומק מתברר כי בטלפונים חכמים טווח האיומים הוא רחב יותר – לכל מערכת הפעלה פגיעויות שונות , משתמשים אינם רגילים להכניס סיסמא לטלפון , מכשירים קטנים נוטים ללכת לאיבוד בתדירות גבוהה יותר, ניתן לגנוב טלפון באופן פשוט וכו'.

האם המצב בעתיד ישתנה ונראה בארגון מכשירים זהים עליהם ניתן יהיה להחיל מדיניות אחידה? כנראה שלא. בסקר שנערך לאחרונה בין מנהלי אבטחת מידע הביעו כולם את החשש כי הם יצטרכו להתמודד עם העובדה הזאת והמשתמשים יהיו אלו שיכתיבו את הרכש על בסיס פרמטרים של נוחות השימוש, טרנדים שיווקיים וכו'.

חברת MobileIron, אשר מיוצגת בישראל ע"י חברת Extend, פיתחה תשתית וירטואלית תחת שתי הנחות יסוד:

*    טלפונים חכמים הינם מחשבים לכל דבר.
*    המכשיר, החומרה ומערכת ההפעלה אינה חשובים כי אם המידע אשר נמצא במכשיר.

הנחות יסוד אלו הביאו את החברה לפיתוח פלטפורמת ניהול אחידה בשם "Virtual Smartphone Platform" אשר מספקת מענה טכנולגי לאתגרים שבניהול טלפונים חכמים ללא קשר ליצרן מערכת ההפעלה.

הפלטפורמה של חברת MobileIron מאפשרת בין השאר ביצוע הפעולות הבאות:
•    התקנה מהירה של שרת הניהול על בסיס תשתית וירטואלית של חברת VMware.
•    התממשקות פשוטה עם מערכת המידע הארגוניות – Active Directory , Exchange.
•    הפצה Client באמצעות SMS או Email.
•    ניהול תעבורת ה-ActiveSync.
•    הצגת תמונה אחידה מכלל המכשירים ומערכות ההפעלה באמצעות Dashboard.
•    הפצת Policy ארגוני אחיד לכלל המכשירים כגון דרישה להקלדת סיסמא , הצפנת נתונים , מניעת גישה להתקני חומרה וכו'.
•    הצגת מיקום המכשיר על גבי מפה.
•    מתן יכולות של Backup , Wipe , Selective Wipe , הפצת תוכנה , הפצת מידע.
•    מניעת סנכרון כתוצאה מאי עמידה במדיניות הארגונית.
•    מתן התראות על ארגועים חריגים.

יהנתן טורצקי, מנכ"ל חברת Extend, מוסר כי "חברת MobileIron מוגדרת ע"י האנליסטים כמי שמביאה בשורה חדשה לתחום ה-Mobile Device Management. הפתרון מאפשר ניהול של כל מערכות ההפעלה המובילות: IOS (iPhone\iPad), Symbian , BlackBerry , Android , Palm WebOS , Windows Mobile. מדובר באתגר טכנולוגי מורכב ו-MobileIron מספקים את המענה הטוב ביותר הקיים היום בשוק".

אירועים קרובים