תוכן שיווקי

"שירותי דטה מנוהלים – מכפיל כוח עוצמתי בתחום הדטה!"

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן, משתף, כי תקופת הקורונה והפתיחות לעבודה היברידית העלו את הביקוש לשירותי דטה מנוהלים בסביבת הענן, עבור פרויקטים נקודתיים ולשם הרחבת הצוותים הקיימים בפעילות השוטפת

26/03/2023 10:36
אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן

"אנו מזהים צמיחה של כ-800% בביקוש לשירותי דטה מנוהלים מאז שנת 2021", אומר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן. לדבריו, "תקופת הקורונה הכתיבה מציאות חדשה, שבה ארגונים מגיבים מהר יותר לשינויים בשווקים באמצעות הנעת מהלכי דטה נקודתיים, וכדי לעמוד בקצב הם 'העזו' לבחון ברצינות את האופציה החדשה של שירותי דטה מנוהלים. הם שוכרים את שירותינו המלאים כדי להקים, לנהל ולשמר מערך דטה מקצה לקצה, אשר מוביל כחלק אינטגרלי מהצוותים הקיימים את הדרישות המותאמות ליעדי הארגון".

מדוע קיים ביקוש לשירותי דטה מנוהלים דווקא עכשיו?

"מדובר במגמה שהחלה לפני שלוש שנים, עם פריצת הקורונה לעולם. הסטטיסטיקאים ואנשי המחקר של איטרניטי זיהו, כי המציאות החדשה שהקורונה הכתיבה לכולנו הובילה ארגונים להשקיע יותר בדיגיטל, ובפועל יוצא מכך בטכנולוגיות דטה, וזאת כדי להתאים את הפעילות לדרישות המשתנות של השוק. עם זאת, אנשי המחקר שלנו שמו לב, כי בניגוד לעבר, שבו מרבית פרויקטי הדטה היו מסיביים, ומרגע ההקמה ועד הביצוע בפועל היו יכולות לחלוף כמה שנים, כעת נוצרה דרישה חדשה גם לפרויקטים נקודתיים, קצרים יותר, שנועדו לספק תגובה מהירה לאותם שינויים בשוק. הביקוש הוביל את הנהלת איטרניטי לגייס מאות מומחים ולהקים חטיבה חדשה של שירותי דטה מנוהלים, המספקת מעטפת מקצועית רחבה וחיצונית ללקוחות".

מדוע שארגון יקים מערך קצוב בזמן במקום להקים חטיבה פנים-ארגונית קבועה?      

"הארגונים ניסו בתחילה להקים מערך פנימי של אנשי דטה לניהול פרויקט ספציפי, אך מצאו כי מדובר במהלך לא יעיל, שגורר הפסדים כספיים רבים. כדי להקים מערך דטה עבור פרויקט נקודתי, הארגון צריך לעבור הליך ארוך ומורכב, שכולל גיוס עובדים ואיתור מומחים רלוונטיים, שגם כך יש בהם מחסור עמוק בשוק, הכשרה של העובד, שלבי הלימוד של הטכנולוגיה, הבנת האסטרטגיה ועוד, כאשר בסיום הפרויקט הארגון צפוי לסיים את ההעסקתם בחברה. אנחנו חוסכים להם את כל ההליך ומספקים את כל המעטפת האפשרית בהתאם למשימה הספציפית, וכאשר היא מסתיימת, הצוות מתפזר ועובר למשימה הבאה. שירות  דטה מנוהל חוסך לארגונים המון משאבים, הן בהיבט האנושי והן בהיבט הכספי. העובדה כי המציאות השתנתה וחוסר הוודאות העסקית התגבר, הובילה את מרבית הגופים לשנות את התפיסה שלהם, פחות לקחת סיכונים ויותר ללכת על בטוח. שירותי הדטה המנוהלים שאנו מספקים להם מהווים עבורם כדור אדוויל נגד כאבי ראש שאיתם הם מתמודדים כאשר משהו משתנה תוך כדי תנועה".

כיצד בונים צוות יעיל לפרויקט דטה מנוהל?

"בדומה לסיירת צבאית מובחרת, המורכבת מצוות קטן, חכם וחדור מוטיבציה, המבצע ביעילות כל משימה הניצבת בפניו, וכשהיא מסתיימת הוא עובר למשימה הבאה, כך גם הצוותים שאנו מספקים ללקוחות. מדובר ביחידות הכי מובחרות בשוק ההיי-טק הישראלי, העילית של אנשי הדטה, המבצעים את המשימות הכי מורכבות ביעילות מופתית. מערך השיקולים שלנו בבניית צוות איכותי לניהול דטה מנוהל רחב מושתת על  שתי נקודות עיקריות שאנו שמים עליהן דגש: הנקודה הראשונה היא המיומנות של מומחה הדטה בתחום הספציפי של הלקוח. כך, לדוגמה, אנחנו לא נשלב מומחה דטה בשוק הבנקאי בצוות שירות דטה מנוהל בארגון ביטחוני, ולהיפך. הנקודה השנייה היא הזמינות של המומחה לפרויקט הספציפי – מרבית פרויקטי הדטה המנוהלים נמשכים שבועות בודדים, אך באחרונה קיים ביקוש לפרויקטים קצרים יותר בעלי דחיפות גבוהה, מעכשיו לעכשיו. פרויקטים אלה, שאנו מכנים באיטרניטי כ'שירותי דטה מנוהל אקספרס', פועלים לעיתים עד השעות הקטנות של הלילה ומחייבים זמינות גבוהה מאוד, כך שלא כולם מתאימים לכך.

"כפי שציינתי, מבין מאות המומחים שלנו אנחנו שולפים את אלה המותאמים לפרויקט, בהתאם למומחיותו ולאינטרסים האסטרטגיים של הלקוח, ואנחנו מספקים לצוות את הכלים הטכנולוגיים הכי חדשים בשוק".

אירועים קרובים