תוכן שיווקי

איכילוב ולאומית מציגים: בדיקת טופס 17 בלי לעמוד בתור

לאומית ואיכילוב השיקו השבוע שירות ראשון מסוגו בישראל – בדיקה אוטומטית של טופס 17 בעמדת התורים של בית החולים ומעבר ישיר לנותן השירות, בשיתוף פעולה עם חברת אאוטברן

16/03/2023 11:21
מיישמת אוטומטיזציה מוגברת. לאומית שירותי בריאות.

בהמשך ישיר למהפכה הדיגיטלית אשר עוברת על לאומית שירותי בריאות בשנים האחרונות, במסגרתה הייתה לאומית הקופה הראשונה בישראל להעניק שירות 360 מעלות עד הבית, כולל רופא בווידיאו, משלוח תרופות עד הבית ועוד, לאומית תשיק בקרוב שירות מתקדם למטופליה – בדיקה אוטומטית של טופס 17 בעמדת התורים של בית החולים. הבדיקה האוטומטית תאפשר למטופל לדלג על עמדת הקבלה והתור למזכירות, ולהמתין ישירות לנותן השירות.

ד"ר אסתי סייג, סמנכ"לית איכילוב.

ד"ר אסתי סייג, סמנכ"לית איכילוב. צילום: היחידה לצילומים וגרפיקה, מרכז רפואי איכילוב

השירות הושק השבוע ובהמשך השנה מתוכנן להמשיך לפרוס את השירות בכל רשת בתי החולים הממשלתיים בפריסה ארצית.

ד"ר אסתי סייג, סמנכ"לית איכילוב: "מברכת את לאומית על הצטרפותה למיזם חשוב זה, המוותר על בירוקרטיה מיותרת של בלדרות על ידי המטופל. גיוס הטכנולוגיה לטובת ייעול תהליכים יתפוס בעתיד הקרוב יותר ויותר מקום, ביחסים בין ספקים למבטחים לרווחת המטופל".

רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע של לאומית: "עשינו קפיצת דרך טכנולוגית משמעותית, עם השפעה עתידית לקיצור תהליכים, שנמצאת בבסיס התפישה בלאומית 'פשוט וקל – למטופל'. שמחים לקדם טכנולוגיות בעלות השפעה רחבה. מודה לאיכילוב על שיתוף הפעולה ולחברת אאוטברן (Outburn) על היותם שותף במהלך".

מערכת "מח התחייבויות" והאוטומציה בעתיד לבוא

רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע של לאומית.

רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע של לאומית. צילום: מתן תומרקין

כבר כיום מטופלי לאומית נהנים משירות של אישורים אוטומטיים של טפסי 17, במצבים שונים בהם הספק מעביר את סיכום הביקור לכספת, ובהתאם נפתחת אוטומטית בקשה להתחייבות, שמאושרת ברוב המקרים באופן אוטומטי על סמך מערכת "מח התחייבויות". 

מערכת "מח התחייבויות" הינה מנוע חוקה מתקדם לאישור אוטומטי של התחייבות, על סמך פרמטרים שונים של מצב רפואי, אבחנה וכדומה. תהליך העבודה הישירה מול הספקים חוסך למטופל את הצורך להגיע למרכזים הרפואיים או לפתוח בעצמו בקשה להתחייבות דרך אתר הקופה או באפליקציה.

לאומית מנהלת את התהליך מול נותני השירות ובתי החולים עבור המטופל ומצמצמת את תפקידו כשליח. השירות של אישור אוטומטי של טפסי 17 שמופעל על ידי מנגנון חוקה (מחלקת התחייבויות) מצטרף לשורת תהליכים רבים ממוחשבים שמקלים על המטופל בתהליכים הדורשים אישורים.

לקראת סוף 2023 מתוכננת הרחבת שירות האוטומציה של טופס 17, כך שבתי חולים יעבירו בקשות להמשך טיפול לקופה ישירות, מבלי להטריח את המטופל, ובעקבות פניות אלו יינתנו אישורים וישלחו טפסי 17 (התחייבויות) מראש לבית החולים. 

כארגון בריאות דיגיטלי ודינמי, לאומית, אשר נהנת מהיתרון של היותה קופת בוטיק קטנה, ראתה לנכון לשתף בפרויקט גם בתי חולים קטנים המספקים שירות באזורים גיאוגרפיים ולמגזרים ספציפיים, ולכן הינה הקופה היחידה שעתידה להעניק את שירותי האוטומציה של טופס 17 גם בבתי חולים בנצרת: המשפחה הקדושה, ובית חולים אי.מ.מ.ס הסקוטי.

כיצד כל זאת מתאפשר?

לאומית ראשונה בשוק להשיק פתרונות דיגיטליים לחבריה כבר שנים רבות, וכעת – הראשונה להקים פלטפורמה מלאה לשיתוף מידע בהתבסס על תקן FHIR, ולפרוס אותו בסביבת הייצור שלה כבר בתחילת 2023. 

תשתית רחבה הכוללת פתרון אינטגרציה ופתרון FHIR Server בינלאומי מבית אינטרסיסטמס (InterSystems) – יצרנית תוכנה גלובלית מובילה בפתרונות לניהול מידע בעולם הבריאות, הפרוסה באלפי  ארגוני בריאות, ובהם 30 בתי החולים הטובים בעולם. התשתית תחובר לכל מערכות הליבה של לאומית ותאפשר לה לממש בהדרגה שיתוף מידע עם ארגוני בריאות והפעלת יישומי בריאות לחבריה, באופן מהיר וסטנדרטי. בכך, תואץ היכולת של לאומית לאמץ פתרונות חדשנות ושימוש באביזרי מדידה.

פרויקט הטמעת פתרון FHIR ללאומית מבוצע על ידי מובילי אגף מערכות מידע של לאומית, יחד עם צוות מומחים של אאוטברן.

מירב מלכין, מנכ"לית אאוטברן.

מירב מלכין, מנכ"לית אאוטברן. צילום: פרולין קאלין

אאוטברן היא החברה המובילה בשוק ביישומי FHIR בישראל, וצברה ניסיון רב וייחודי בשנתיים האחרונות באפיון ומימוש תהליכי אינטגרציה ושיתוף מידע, בהתבסס על תקן FHIR בקרב כל קופות החולים וארגוני בריאות נוספים. זאת ועוד, אאוטברן היא החברה היחידה בישראל שהינה גם שותפה מיישמת וגם Solution Partner שלאינטרסיסטמס.

מירב מלכין, מנכ"לית אאוטברן, סיכמה ואמרה כי "תפישת הפיתרון שאפיינו, המבוססת על תשתית אינטרסיסטמס, הביאה למימוש מלא בהתאם לתקן FHIR, וכך תתאפשר בעתיד ללאומית הרחבה מהירה של האוטומציה להעברת טפסי 17 אל בתי החולים. הפרויקט הסתיים תוך חודשים ספורים, הודות לשיתוף הפעולה בין הצוותים וניהול קפדני של לאומית".

אימוץ תקן FHIR כאסטרטגיה של לאומית לשיתוף מידע יאפשר לה להיות ארגון הבריאות הראשון בישראל שמדווח מידע למשרד הבריאות בהתאם לתקן FHIR. האפיון, שבוצע במשותף על ידי נציגי לאומית, משרד הבריאות ואאוטברן, יאפשר בתחילת הרבעון ל-הר ביטוח להציג את נתוני הביטוח המשלים/שב"ן של מבוטחי לאומית.

לפרטים נוספים אודות אאוטברן – לחצו כאן

אירועים קרובים