תוכן שיווקי
בעקבות NetOps Annual Summit - כתבה ראשונה

נספרו הציגה במפגש מיוחד את הגרסה החדשה של DX NetOps

DX NetOps הוא הפתרון של ברודקום לניטור וניתוח התפעול של תשתיות תקשורת

14/03/2023 15:03
מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו.

חטיבת ברודקום-תוכנה ב-נספרו (NessPRO) – קבוצת מוצרי התוכנה של נס – ערכה מפגש מיוחד בנושא DX NetOps -הפתרון של ברודקום לניטור וניתוח התפעול של תשתיות תקשורת, המבוסס על בינה מלאכותית.

DX NetOps היא חבילה של כלים המאפשרים גילוי, ניטור, ניתוח וייעול של תשתיות הרשת. החבילה כוללת מגוון של יכולות, כגון ניטור ביצועי רשת, ניהול קונפיגורציה של ציוד, וניהול תקלות ואירועים – עבור תשתיות רשת פיזיות או וירטואליות. NetOps מאפשרת לצוותי ה-IT בארגון לזהות בעיות ולפתור אותן באופן יזום, להפחית את זמן ההשבתה ולהביא לאופטימיזציה של ביצועי הרשת. במהלך המפגש הוצגה הגרסה החדשה של DX NetOps – גירסה 22.2.

זוהר פרל, מנהל חטיבת ברודקום-תוכנה ב-נספרו, שפתח את הכנס, תיאר את פעילותה של חברת ברודקום, שעד 2018 התמקדה בייצור מוליכים למחצה לרשתות תקשורת ושרתי מיחשוב. ב-2018 קיבלה ברודקום החלטה אסטרטגית להיכנס לעולמות התוכנה ורכשה את חברת CA Technologies בסכום של 18.9 מיליארד דולר, ובכך הפכה לשחקן מרכזי בשוק התוכנה הארגונית. מאז המשיכה ברודקום להרחיב את היצע התוכנה שלה באמצעות רכישות נוספות, ובהן רכישת עסקי אבטחת המידע הארגונית של סימנטק ב-2019 תמורת 10.7 מיליארד דולר. בשנה שעברה הודיעה ברודקום על כוונתה לרכוש את חברת התוכנה VMware תמורת 61 מיליארד דולר.

"תחומי הפעילות של ברודקום מאד מגוונים וכוללים, בין השאר, תשתיות, תוכנות למחשבי מיינפריים, אבטחת מידע, חוויית משתמש, יכולת לנטר מה קורה במערכות ועוד", אמר פרל. "אנו, חטיבת ברודקום תוכנה ב-נספרו מייצגים בישראל באופן בלעדי את עסקי התוכנה של ברודקום. אנו עושים זאת הן בעצמנו והן בשיתוף פעולה עם שותפים עסקיים, כך שיש בישראל רשת גדולה המספקת לא רק את המוצרים, אלא גם מעטפת מקצועית שמסייעת ללקוחות להטמיע את הפתרונות בצורה מיטבית".

מרצה ב-NetOps Annual Summit. מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו.

מרצה ב-NetOps Annual Summit. מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו. צילום: נספרו

"חוויית המשתמש היא הבנצ'מרק החדש לזמינות הרשת"

מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו, ציין כי מגיפת הקורונה הביאה לשינוי בכל הקשור לתקשורת ארגונית, כאשר העובדים יכולים להיות בכל מקום וצריך לספק להם רמת שירות זהה לזו שהם רגילים בעבודה במשרדים.

"רשתות ארגוניות משתנות ככל שמואצת הכלכלה הדיגיטלית", אמר טוך. "המשתמשים נמצאים בכל מקום ועובדים רבים עברו לעבודה היברידית. גם המשאבים נמצאים בכל מקום, כולל בענן ובמערכות SaaS. רשת האינטרנט היא הרשת הארגונית החדשה. כיום האטה נחשבת לבעיה רצינית, בכל הקשור לזמינות הרשת, וחוויית המשתמש היא הבנצ'מרק החדש לזמינות הרשת".

טוך סקר את DX NetOps וציין כי הפתרון הוא סקאלאבילי ומכסה את המגוון הרחב ביותר של רשתות ארגוניות, כאשר המוצר של חברת AppNeta, שנרכשה לאחרונה על ידי ברודקום, מרחיב את הכיסוי של הניטור גם אל עולם הענן והאינטרנט, בכל הקשור לחוויית המשתמש, לבעיות בשירות, וכדומה. הכלים של ברודקום מאתרים בעיות מיד כשהן מתרחשות, וקובעים אם הבעיה נובעת מהרשת המקומית או שהיא חיצונית, כגון בעיה אצל ספק השירות, בעיה בענן וכדומה. 

טוך ציין כי DX NetOps כולל מספר תחומים: ניהול תקלות, ניתוח ביצועים, ניתוח זרימה, רשתות המוגדרות על ידי תוכנה (SD-WAN, SDDC) ורשתות המבוססות על האינטרנט (IBN). הוא הביא מספר דוגמאות לחידושים בגרסה החדשה 22.2:

  • תמיכה ב-VMware NSX-T – יכולת לראות את סביבת VMware NSX-T בכל הקשור להתרעות, אירועים, טופולוגיה וביצועים בלוח מחוונים אחד.
  • הבנה מהירה כיצד סביבת ה-SD-WAN של VmWare VeloCloud עומדת ב-SLA של אספקת אפליקציות ואיך הביצועים הנוכחיים הינם בהשוואה לנורמות הבסיס.
  • תמיכה ב-Cisco DNA Center – הבנת הטופולוגיה, ההתרעות והתקינות של רשתות הקמפוס המנוהלות דרך Cisco DNA Center, המשולב עם שאר הרשת.
  • ניטור טכנולוגיות Meraki שונות, שבהן הארגון משתמש לצרכי WiFi, כדי להבטיח אספקה של שירותים אלחוטיים.
  • שימוש בנתוני טלמטריה לצורך תובנות לגבי ביצועי הרשת וקיצור הזמן הממוצע הנדרש לטיפול בתקלות.
  • איתור מהיר של ביצועים חריגים בכמויות גדולות של נתוני ניטור, כדי להיעזר בכך לקביעת סדרי העדיפויות לטיפול בבעיות.
  • Fault tolerant data collection – שמירה על רציפות ושלמות הנתונים, אם יש כשל באיסוף הנתונים, עד שהמערכת עולה מחדש.

חלקה השני של הכתבה יעלה מחר (ד')

אירועים קרובים