תוכן שיווקי

מה הסיכוי שעדיין לא שמעתם על מערכת סליקה פנסיונית?

ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל, מסביר על מערכת סליקה פנסיונית, שכל עסק המעסיק יותר מ-10 עובדים נדרש לה, ועל שירותי החברה לעסקים קטנים ובינוניים

12/01/2023 11:04
ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל

עולם הפנסיה גדול מתמיד, ויותר מ־200 אלף מעסיקים בארץ נדרשים לדווח בעזרת מערכת מרכזית מורשית.

"אצלנו בסינאל, כל לקוח מקבל מנהל אישי לתיקי הפנסיה שלו, בנוסף לפלטפורמה סופר חדשנית, שהופכת את ההתקשרות לקלה ומהירה ביותר", אומר לנו ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל. "בשנים הקרובות אנו צפויים לראות יותר תהליכים רגולטוריים וטכנולוגיים, אשר דורשים שעות של תכנות וכתיבת קוד, וכמובן הרשאות גישה למורשים בלבד, ולכן לבעלי עסקים וחברות כדאי לבטוח בחברתנו, אשר מתמקדת במתן פתרונות לניהול העובדים וההון האנושי; שכר, נוכחות, סליקה פנסיונית ובקרת כניסה".

לדבריו, "אין סיבה שעסקים וחברות יעבדו בחוסר יעילות ויצטרכו להיות מומחים גם ברגולציות ובבירוקרטיות המשתנות לעיתים תכופות מדי במדינה שלנו. את פעולות הדיווח והבקרה תחליף טכנולוגיה ומערכות מתקדמות, כך שתכלית העבודה הסופית והביצוע המוצלח ייעשו על ידי המומחים שלנו בסינאל".

מערכת מרכזית במבנה אחיד

במסגרת הדיונים בהצעת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012, הממשלה ה-32, בראשות בנימין נתניהו, הגיעה להחלטה (מס' 2056), כי יש להסדיר הקמתה ופעילותה  של  מערכת מרכזית  לייעול  העברת מסרי מידע ולסליקה כספית בתחום החיסכון הפנסיוני.

המבנה האחיד מפורסם בחלקים בהתאם לממשקים המפורטים להלן:

א. ממשק אחזקות – קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר לחוסך שביקש זאת באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית או לבעל רישיון, על מנת להציג סטטוס עדכני של נתוני לקוח, על מוצריו הפנסיוניים השונים (לרבות מידע לגבי צבירות החיסכון), נכון לתאריך חתך מסוים. קובץ כאמור יימסר במסגרת התקשרות למתן ייעוץ פנסיוני מתמשך או שיווק פנסיוני.

ב. ממשק טרום ייעוץ – קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר לבעל רישיון בשלב ההכנה למתן ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני לראשונה.

ג. ממשק ניוד – קובע את פרטי המידע שיועברו בעת העברת כספים בין מוצרים פנסיוניים שונים ובין גופים מוסדיים שונים.

ד. ממשק אירועים – קובע את פרטי המידע אשר נדרש להעביר לגופים המוסדיים, במטרה לאפשר קליטה והפקה של מוצרים פנסיוניים באופן ממוכן, וכן את פרטי המידע שיועברו לצורך ביצוע שינויים במוצרים פנסיוניים שבידי לקוחות או בנתונים הרלוונטיים לניהול מוצרים פנסיוניים עבור לקוחות.

ה. ממשק היזון חוזר ראשוני – קובע את פרטי המידע שעל הגוף להשיב בנוגע לתקינותו הטכנית של ממשק שהעובר אליו, ולגבי גוף מוסדי, קובע גם את פרטי המידע הנוגעים לסטטוס הטיפול בפנייה.

ו. ממשק פיצויים – קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר ללקוח או לבעל רישיון על פי בקשת הלקוח בנוגע למרכיב הפיצויים, ולגבי מעסיק – את פרטי המידע שגוף מוסדי יעביר לו לגבי מרכיב הפיצויים בהתייחס לתקופת חבותו לעובדיו.

ז. ממשק מידע למעסיק – קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להשיב למעסיק בשלב קליטתו של עובד במקום עבודה חדש או לצורך טיוב מערכת השכר של המעסיק בנוגע למוצר שהועברו אליו על ידו הפקדות.

ח. ממשק מעסיקים – קובע את פרטי המידע הנדרשים בגין תהליכי תשלום והפקדות לחיסכון פנסיוני, לרבות בעת פיצול הפקדות בין מוצרים פנסיוניים שונים. במסגרת ממשק זה מטופל גם נושא ההיזון החוזר למעסיקים.

ט. ממשק דמי סליקה – קובע את פרטי המידע שעל סוכן הביטוח או גוף קשור בו להעביר לגוף מוסדי בגין שירותי תפעול הניתנים למעסיק.

י. ממשק פניות איכות מידע – קובע מבנה אחיד לטיפול בפניית איכות מידע כהגדרתה בחוזר גופים מוסדיים.

חברת סינאל יוצאת בהטבה לחודשי החורף – עד סוף חודש פברואר 2023

חברת סינאל מתמקדת בפריון עבודה גבוה ובמתן כלים טכנולוגיים לשיפור תוצר העבודה של כל חברה וארגון בכל מגזר ציבורי או עסקי. לסינאל פתרונות חומרה ותוכנה לניהול העובדים בחברה, החל מהוצאות השכר ועד לאבטחה של העובדים.

ארז בוגנים מזמין אתכם להירשם עכשיו כדי לקבל הטבה משתלמת עבור שירותי סליקה פנסיונית! בקרו בקישור הרשמי של סינאל.

אירועים קרובים