תוכן שיווקי

הנגשת אתרים על המפה בכנס אקספו תל אביב

10/01/2023 11:51
דוכן 'נגיש בקליק' בכנס MuniExpo שנערך באקספו תל-אביב.

כנס MuniExpo נערך באקספו תל-אביב זו השנה השישית, ורשם אירוע מוצלח שבו השתתפו מעל 150 חברות מובילות מישראל ומהעולם, לצד ראשי רשויות מקומיות, אורחים רמי דרג מחו"ל, חברי כנסת, שרים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וכ-12,000 מבקרים.

נגיש בקליק

נגיש בקליק

הכנס רשם גם את נוכחותה של חברת הסטארט-אפ החדשנית נגיש בקליק, שהשנה זכתה במכרז ממשל זמין לנגישות אתרים ומעמידה את שירותיה לגופים ממשלתיים, עיריות, ישובים, מושבים, קיבוצים, עסקים פרטיים וארגונים מהמגזר השלישי.

"המודעות להנגשת אתרים עלתה פלאים בשנים האחרונות והשנה זה הורגש אף יותר", סיפרה יעל חן, מנהלת קשרי לקוחות ב-נגיש בקליק. "סביב הדוכן שלנו אנשים הצטופפו לאורך כל הכנס, שאלו שאלות והביעו התעניינות גדולה; דבר שמשמח אותנו מאוד, כי אנחנו מבינים שנושא הנגישות מקבל חשיבות עליונה בקרב ארגונים עירוניים – למרות שהדרך עוד ארוכה מלהגשים את חזוננו, של אינטרנט נגיש וזמין לכל".

ענת כהן, סמנכ"לית החברה, אמרה: "הנוכחות שלנו השנה בכנס היתה מאוד מיוחדת. יצרנו שיתופי פעולה חשובים עם גופים בישראל ובינלאומיים, תוך התעניינות גוברת בפתרון ההיברידי של נגיש בקליק: הנגשה אוטומטית לצד שירותי הנגשה בידי מומחים. אפשר לומר שאנחנו נרגשים לגבי ההזדמנויות החדשות שנרקמו כאן ואופטימיים מאוד לגבי העתיד".

"רחוקים ממציאות שוויונית"

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נחקק ב-1998, במטרה להביא לצמצום הפערים בין מציאות חייהם של אנשים שחיים עם מוגבלות לבין עקרונות השוויון וכבוד האדם. מכוח החוק הוקמה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, באוגוסט 2000. על בסיס החוק הקיים, ממשלת ישראל התקינה תקן ישראלי 5568, שקבע את אמות המידה לנגישות אתרים, המותאמים לתקנים בינלאומיים.

לאור נחיצות הנושא והתקנים המחייבים בחוק, הן המגזר הפרטי הן המגזר הציבורי נדרשים להנגיש את אתריהם לאנשים עם מוגבלויות. היום קשה למצוא מי שלא יודע שמוטלת עליו אחריות לנגישות דיגיטלית. למרות זאת, עדיין אתרים רבים מדי לא מונגשים.

"מצד אחד אנחנו עדיין רחוקים מלחיות במציאות שוויונית, שבה כל אדם, לא משנה יכולת או מוגבלות, יוכל לגלוש ולהנות מהשירותים המגוונים שמוצעים ברשת; אבל מצד שני הציבור מודע לבעיה ופועל בעניין. אנחנו רואים את זה בצמיחה האישית שלנו, וצופים להמשיך להתפתח בשוק הישראלי והבינלאומי, שמושך לכיוון של הנגשה דיגיטלית ושוויונית לכולם", ציינה כהן.

צמיחת ענף הנגישות

על רקע צמיחת הביקוש לנגישות, נגיש בקליק רשמה צמיחה משמעותית בארץ ובחו"ל, ולאחרונה אף העבירה את משכן ההנהלה הראשית של החברה למשרדים חדשים בנתניה; זאת לאחר שמספר חודשים לפני כן פתחה סניף נוסף בתל אביב.

"הצוותים שלנו התרחבו, ממחלקת השיווק ועד לצוות המתכנתים, אז הגיע הזמן לפתוח דף חדש במשרדים גדולים וחדשים יותר. זאת תקופה מלהיבה עבורנו. אנחנו רואים איך הנגשה למען אנשים עם מוגבלויות מתממשת לנגד עינינו, ואנחנו שמחים להיות מהחברות המובילות שגורמות לזה להתגשם", הוסיפה חן.

היום יש ל-נגיש בקליק עשרות אלפי לקוחות בארץ ובעולם, כולל מותגי ענק כמו האגיס, לנובו, בוש, באדג'ט, מיאמי היט, אייביס, אסוס, גטטקסי ואלפים נוספים.

החברה מציעה פתרון נגישות מלא, שכולל רכיב אוטומטי המתקן שגיאות הנגשה באתר, בשילוב עם מערכת סריקה שמנוהלת באופן ידני באמצעות מתכנתים הבקיאים ברזי דרישות ההנגשה הבינלאומיות. למרות שנגישות יכולה להיות תחום מורכב, הפתרונות של נגיש בקליק הופכים את התהליך לפשוט ומהיר, ובמחיר אטרקטיבי.

אירועים קרובים