תוכן שיווקי

הנגשת אתרים בחינם – האם זה אפשרי?

11/08/2022 10:00
מספקת הנגדה היברידית לאתרים. נגיש בקליק.

הענף של הנגשת אתרים צמח בקצב מהיר למדי בשנתיים האחרונות. מצד אחד, חוק הנגישות, שנכנס לתוקף בישראל ב-2017, תמרץ בעלי עסקים להנגיש את אתריהם, לצד תביעות נגישות שנסקו מאז 2020. מצד שני, הדרישות הטבעיות בשוק מטעם הצרכנים מחד גיסא ובעלי העסקים שמעוניינים לשמור על תדמית עסקית טובה מאידך גיסא, הובילו לעלייה בכמות האתרים המונגשים ברחבי המרשתת.

מי שמחפש היום פתרון נגישות לאתר שלו, יתקל בלא מעט אפשרויות, חלקן זולות וחלקן אף חינמיות. פתרון קל, מהיר, שלא לדבר על חינמי, יהיה מפתה עבור רוב בעלי העסקים. הבעיה היא שתוספי נגישות חינמיים אינם מנגישים את האתר, מונעים גישה לאתר לאנשים עם מוגבלויות, וממשיכים להעמיד את בעל העסק בסיכון לתביעה.

תוסף נגישות חינמי לא עומד בתקן 5568

תקן הנגישות הישראלי 5568 הוא מסועף ועומד בסטנדרטים בינלאומיים של הנגשה דיגיטלית. אין אף תוסף נגישות, אפילו תוסף מקצועי ובתשלום, שיכול לעמוד לבדו בתקן.

תוספי נגישות הם רכיבי הנגשה אוטומטיים, שמתאימים את תוכן האתר לדרישות הנגשה בסיסיות עבור אנשים עם מוגבלויות, כגון עיוורון, בעיות מוטוריות, חירשות, אפילפסיה ועוד. פתרון אוטומטי הוא נוח לכל העוסקים בדבר, שכן אינו משנה את הקוד באתר. הבעיה היא שהוא מוגבל: פלסטר קטן על פצע גדול. ולעיתים אפילו עושה את ההפך – גורם לשגיאות חמורות יותר.

לדוגמה, עיוורים התלוננו לא אחת על רכיבי הנגשה שהפכו אלמנטים מסוימים באתר, שהיו נגישים לפני כן עם קוראי מסך, ללא נגישים לאחר ההתקנה של התוסף.

רכיב בחינם: יותר נזק מתועלת

למרות שהפיתוי גדול, רכיב הנגשה חינמי, או אפילו רכיב בתשלום, ירֵעַ לאתר. לא רק שלא ינגיש אותו, ויעמיד את בעל העסק בסיכון לתביעה, אלא עלול לגרום לבעיות הנגשה חמורות יותר ולפיכך להרחיק לקוחות פוטנציאליים הזקוקים לנגישות בעת השימוש באתר.

בעלי עסקים צריכים להבין שאין קיצורי דרך בהשגת היעד של אתר נגיש. פתרון הנגשה מלא יכול ואף רצוי לכלול תוספים אוטומטיים, שכן יש להם יתרונות רבים – בעיקר, חיסכון בזמן ואנרגיה לעומת הנגשה ידנית ואיטית של קוד ואפיון האתר מנקודת האפס.

יחד עם זאת, התוסף חייב להתלוות בהנגשה טכנית של מומחים בתחום, שידעו בדיוק מהם ה'חורים' החסרים באתר ומה דרוש כדי להביא אתר לכדי 100 אחוז הנגשה.

טפסים דיגיטליים, תמונות ללא טקסט, כפתורים, כותרות, קישורים, תיבות בחירה, דיאלוגים, טבלאות ועוד הם רק חלק מהאלמנטים באתר שדורשים הנגשה מאת מומחה, ושהרכיב האוטומטי אינו יכול להנגיש לבדו.

הפתרון: הנגשה היברידית

נגיש בקליק היא חברה המתמחה בהנגשת אתרים מ-2014 ומספקת שירותים לחברות הגדולות בעולם – כמו לנובו, זארה, אסוס ואחרות – לצד עשרות אלפי עסקים קטנים, פיתחה פתרון ייחודי שיכול להתאים לכל עסק. פתרון 'היברידי' זה מורכב משלושה צעדים: אוטומטי, מערכתי וניטור על בסיס קבוע.

בשלב הראשון מתקינים רכיב אוטומטי ומתקדם של נגיש בקליק, בהטמעה פשוטה של קוד לאתר. בשלב השני, המומחים של החברה עוברים על האתר ובעזרת מערכת הנגשה יעילה מתקנים את השגיאות שנותרו. בשלב האחרון, מערכת הניטור, שפותחה בבלעדיות על ידי נגיש בקליק, בודקת את האתר באופן תדיר בחיפוש אחר שגיאות. בתום הבדיקה, המערכת משדרת דו"ח נגישות לשימוש פרטי או למען צרכים רגולטוריים של בעל העסק. כך, העסק יכול לשמור על נגישות מלאה לאורך זמן, לאור שינויים מבניים באתר או בנוף הרגולטורי – ולנהל את העסק שלו בראש שקט.

אירועים קרובים