תוכן שיווקי

לא רק בכביש – הכירו את הנתיב המהיר לענן

בזק בינלאומי השיקה לאחרונה את שירות Cloud Connect, המספק גישה פרטית, ישירה ומאובטחת לענן הציבורי ובכך פותר את אחד החסרונות הבולטים של המעבר לענן ציבורי

03/08/2022 08:35
דורון מידן, מנהל מחלקת דטה וקישוריות גלובלית בבזק בינלאומי.

יותר ויותר ארגונים עוברים לפתרונות ענן ומפסיקים להשקיע במשאבי מחשוב בתוך הארגון ( On Premise). בעקבות מעבר זה נוצרה תלות גדולה בקישורי האינטרנט, המקשרים את הארגון לסביבת השרתים בענן הציבורי. מרבית הארגונים משתמשים בקווי האינטרנט ששימשו עד כה לטובת גלישה או קישור לסניפים מרוחקים כקישור שלהם לענן, אך קישור זה אינו מאובטח, וביצועי הקו מבחינת שיהוי ורוחב פס מובטח מחוץ לישראל אינם קבועים ונמוכים ממהירות הקו בפועל.
התקשורת לענן גורמת לעיבוי נפח התעבורה ומצריכה שדרוגים מסיביים של קווי התקשורת, כך שהחיבור לענן מחייב שינוי תפיסה בכל הנוגע ל-Network Perimeter ולגבולות שבין פנים וחוץ הארגון. ככל שהגבולות מיטשטשים, עולה הצורך בקישור ישיר ונפרד מהאינטרנט לאותם עננים ציבוריים.

דילמת המעבר לענן הציבורי

דורון מידן, מנהל מחלקת דטה וקישוריות גלובלית בבזק בינלאומי, מתאר את הדילמה שעימה נתקלים ארגונים גדולים במעבר לענן: "הענן יכול לספק ערך עצום לארגונים למגוון מקיף של שירותים ויישומים עסקיים חדשניים. עם זאת, הענן ויכולותיו אינם מתקיימים בוואקום. על מנת למקסם את המשאבים הדרושים לארגונים, יש לבחון קריטריונים נוספים וקריטיים במיוחד, כולל המודל של רשת התקשורת אל הענן, כך שתספק את הקישור הטוב ביותר לדרישות העסקיות של הארגון".

לדבריו, "אמנם האינטרנט הציבורי הוא דרך נוחה לספק שירותי ענן, אך לעיתים קרובות הוא אינו מתאים לדרישות אבטחת מידע ובוודאי לדרישות הביצועים של הארגון. כתוצאה מכך, ארגונים משתמשים באופן גובר בקישוריות פרטית ישירה לענן כדי לספק גישה מהירה לשירותים ויישומים עסקיים מרכזיים".

Cloud Connect - קישור פרטי, ישיר ומאובטח לענן הציבורי.

Cloud Connect – קישור פרטי, ישיר ומאובטח לענן הציבורי. צילום: בזק בינלאומי

כדי לתת מענה לדילמה זו, בזק בינלאומי פיתחה את שירות Cloud Connect – נתיב מהיר לענן המאפשר קישור ישיר, פרטי ומאובטח על גבי הכבל התת ימי של החברה, האחראי ל-40% מתעבורת האינטרנט של מדינת ישראל. היתרון הגדול של שירות זה טמון בעובדה שהוא משלב תשתית בינלאומית וקישוריות IP ייעודית, מאובטחת ומקומית. בצורה זו, ארגון או בית עסק המשתמש בפלטפורמת ענן פרטי אינו חולק משאבים עם משתמשים אחרים ואינו מוגבל לסטנדרטים המוצעים על גבי עננים ציבוריים רבי משתמשים.

שירות Cloud Connect – איך זה עובד

עיט קטלן, מהנדס תקשורת בבזק בינלאומי, מתאר את הפן הטכנולוגי של השירות הייחודי:
"הקישור מהארגון עד לסביבת הענן עובר דרך רשת הדטה הבינלאומית של בזק בינלאומי. הקישור מתחיל מאתר הארגון, בכל נקודה בישראל, ועובר דרך מרכזי התקשורת בבזק בינלאומי על גבי הכבל התת ימי (Jonah) אשר בבעלות מלאה שלנו לאחד מה-POP's (ר"ת Points of Presence)הנבחרים באירופה ומשם ישירות לכניסה לענן הציבורי של אחת מחברות הענן. בצורה זו, הקישור לענן מבטיח זמינות גבוהה של 99.9% לפחות, רוחב פס מובטח, שיהוי נמוך במיוחד ובנוסף אנחנו מעמידים מוקד טלפוני בשפה העברית ייעודי וזמין 24/7/365".

מידן מסביר את החשיבות של שירות זה עבור הארגונים השונים: "זה שירות שהוא Game Changer אמיתי בעולם הקישוריות, מאחר שהשילוב בין תשתית הכבל התת ימי הבינלאומי ושיתופי פעולה עם ספקי תשתיות גלובליים מאפשר לבזק בינלאומי להבטיח את רמת השירות הגבוהה ביותר לארגונים שעוברים לענן".

לסיכום, הגידול המהיר במוצרים ושירותים המחוברים לרשת האינטרנט בכל תחומי חיינו , הצורך ביכולות חישוב וניתוח מתקדמות על מאגרי מידע גדולים וכן הצורך להגן על המידע למול הדרישה לזמינות ונגישות אוניברסלית הם הקטר המוביל את מהפכת המחשוב לענן.
שירות ה-Cloud Connect הייחודי של בזק בינלאומי מאפשר לארגונים שעוברים לענן גישה ישירה לענן הציבורי על גבי תשתית SDN הנפרדת מרשת האינטרנט הציבורי, עם אבטחת מידע משודרגת, אוטומציה וניהול מרכזי, עמידה ברגולציה ותקינה, שיהוי נמוך, וגמישות בחיבור לכל ענני המחשב הגלובליים.

לפרטים נוספים על שירות ה Cloud Connect של בזק בינלאומי.

אירועים קרובים