תוכן שיווקי

על כל צרה: כך יכולות חברות היי-טק לספק לעובדים מענה רפואי בחירום

08/06/2022 12:48
המוקד הרפואי של שחל עסקים.

הכתבה בשיתוף שחל.

הדור הצעיר עובד שעות ארוכות ותחת לחץ. על פי נתוני ה-OECD, בישראל עובדים הכי הרבה שעות שבועיות מבין מדינות העולם המערבי. בנוסף, הרפואה מרחוק צברה תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. נוצרה מומחיות בתחום בעקבות טכנולוגיה שהתפתחה ואפשרה זאת.

מצבים רפואיים, כגון אירוע לבבי מסכן חיים, עלולים להתרחש גם במקום העבודה ובשעות הפעילות העסקית, לרבות אם עובדים מהבית, וגם בקרב אנשים צעירים. לעתים, מאוד מבלבל להבחין בין התקף חרדה לאירוע לבבי. ואי ההבחנה הזאת מייצרת מצב מסוכן של ממש, שכן כל שנייה חשובה. ייעוץ רפואי ראשוני עם מוקד מקצועי זמין בתוך שניות, שמעניק מענה מתאים, יכול במקרים רבים להרגיע את העובד, לאפשר טיפול נכון וגם להציל חיים.

קבלו דוגמה: עובד היי-טק של אחת מחברות הענק בארצות הברית לקה בהתקף לב, ולאחר מכן, על פי הדיווחים, שכב חסר אונים, לבדו על הרצפה, במשך 20 דקות ארוכות שחרצו את גורלו. והנה מקרה נוסף: בדרום קוריאה דווח על 14 עובדים לפחות שנפטרו מהתקף לב או משבץ מוחי, ככל הנראה בשל עבודה מאומצת. נשמע מחריד? אלה רק שתי דוגמאות מתוך מיליוני מקרים שמתרחשים ברחבי העולם במקומות עבודה, של עובדים שמקפחים את חייהם במקום שבו הם מבלים את רוב שעות היום – פשוט משום שלא קיבלו מענה רפואי מתאים.

אם אותם עובדים או הסובבים אותם, בהיי-טק או בענף אחר, היו יודעים על שירות חירום שעומד לרשותם במקום העבודה, אולי הם היו יכולים להשתמש בו. כאמור, לעתים, המענה הזה הוא ההבדל בין הצלת חיים לאובדנם. פשוט כל כך, ואכזרי כל כך.

"מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי אנשים שאינם מרגישים טוב מתלבטים לעיתים שעות באם לפנות לקבלת טיפול רפואי, או לכל הפחות לייעוץ רפואי", מספר יוסי רון, מנהל מגזר עסקי של חברת הטלרפואה שחל. "במקרה של אירוע לבבי, זמן ההתלבטות הזה עלול להוביל לכך שהטיפול שזקוק לו העובד יגיע מאוחר מדי".

לנהל את המצב הרפואי במקום העבודה

הסיטואציה שתוארה עד כאן מדאיגה: מצד אחד, כולנו מרגישים לפעמים לא טוב, ולעתים נזקקים גם לטיפול רפואי; מהצד השני, אנחנו לא ממהרים לפנות לקבל טיפול שכזה, אף לא לקבלת ייעוץ רפואי בסיסי כדי לוודא שהכול בסדר. ברור למה: זה לא נוח, זה דורש מאיתנו להפסיד יום או לפחות חצי יום עבודה, וגם מאלץ אותנו להיחשף לסכנות אחרות – הידבקויות, זיהומים וכדומה. "עדיף להישאר בעבודה. זה בטח יעבור בקרוב", אנחנו משכנעים את עצמנו. ופה מתחילה הבעיה.

"אף אחד מאתנו לא שש להתפנות לבית החולים, ללכת למיון וכדומה", מוסיף רון. "אנחנו מניחים שנבלה שעות בחדר ההמתנה, ובכלל לא בטוח שנצא משם בריאים – גם אם היינו בריאים יחסית לפני שהגענו לשם". בדיוק בשל כך הוקם שירות שחל עסקים, שמציע, בין היתר, מוקד רפואי מקצועי, שמאפשר לעובד בחברה – וגם לאורחים המזדמנים אליו – לקבל מענה רפואי טלפוני מיידי מרופא או מאחות, שיסייע לו באבחון מצבו, מבלי שיידרש לעזוב את המקום.

"השירות שאנחנו מעניקים מאפשר לנו לנהל את המצבים הרפואיים באתרי החברה", מסביר רון. "מרגע שאותו מקום עבודה מקבל מאיתנו מספר מנוי עסקי, זה אומר שכל הנוכחים באותו המקום, כולם כולל כולם, יקבלו חבילת שירותים, שבראשה מוקד הטלרפואה שלנו לרפואה מרחוק, שקיים מאז 1987".

"זה לא מוקד רגיל", הוא ממשיך, "אלא מוקד שיושב בו צוות רפואי מיומן. הרי צריך לדעת איך לבצע אבחון מרחוק, לאבחן אירוע לבבי או אירוע מוחי אם הם מתרחשים, חלילה – ומרחוק, דרך הטלפון. באמצעות המוקד הזה אפשר להתייעץ איתנו בכל דבר, וכך נוהגים בחברות שיש להן את השירות הזה: הם מרגישים בנוח לפנות אלינו ולהתייעץ בנוגע לכל שינוי במצבם הרפואי".

לפרטים נוספים על שחל עסקים לחצו כאן.

רון מוסיף כי "שחל היא גם חברה טכנולוגית, שמפתחת בישראל מכשירי טלרפואה מתקדמים, המאפשרים העברת נתונים רפואיים בזמן אמת ממקום העבודה למוקד הרפואי, דוגמת מכשיר א.ק.ג מלא, '12 ליד', באיכות של בית חולים. כך אפשר לבצע פענוח א.ק.ג של עובד בזמן אמת. בתוך שתי דקות אנחנו יכולים לקבל במוקד תמונת מצב לגבי מצבו הבריאותי".

סמארט הארט - מכשיר הא.ק.ג. שעומד לשירות שחל ולקוחותיה.

סמארט הארט – מכשיר הא.ק.ג. שעומד לשירות שחל ולקוחותיה. צילום: איתי רייס

"היתרון הגדול", לדבריו, "הוא בכך שאנחנו יכולים לקצר משמעותית את זמן התגובה – עניין קריטי כשמדובר באירוע רפואי מסכן חיים. כאן כל שנייה קובעת, וברגע שקיצרנו את אותן שעות של התלבטות אצל העובד, ובמקום זאת הוא מתקשר אלינו מיד וללא היסוסים כדי לקבל ייעוץ – אנחנו עשויים למנוע נזק בלתי הפיך".

כאן המקום להבהיר דבר חשוב נוסף: ייעוץ רפואי עם המוקד הטלפוני הוא לא שלב אחד לפני פינוי לקבלת טיפול. אין כל צורך לחכות לרגע האחרון כדי להתייעץ עם המוקד הרפואי. למעשה, רובן המכריע של השיחות במוקד נותנות פתרון רפואי מקצועי מרחוק: "אנחנו חוסכים את זמן ההתלבטות משום שמדובר באפשרות נוחה, נגישה וידידותית", אומר רון, "ואם הכול בסדר, אנחנו יודעים גם להרגיע. כמעט 90% מהשיחות למוקד מסתיימות בייעוץ רפואי מרחוק ובהרגעת המתקשר, לאחר שהבנו שהוא לא במצב מסכן חיים או במצב שמחייב טיפול. ליתר ביטחון, לעתים נתקשר לאחר כשעתיים, לצורך מעקב וכדי לוודא שהכול טוב, כך שאין כל סיבה להימנע מלהתקשר אלינו ולהתייעץ – תמיד".

מחר (ה') נפרט על השירותים המשלימים וההדרכות ששחל מעניקה לארגונים, ובכלל זה לחברות היי-טק.

לפרטים נוספים על שחל עסקים לחצו כאן.

אירועים קרובים