תוכן שיווקי

לא רק משכורות גבוהות: איך לתמרץ עובדים ושכולם יהיו מרוצים

אם חשבתם שהעלאות שכר זה מה שמשאיר את העובד במלוא המוטיבציה - לא בטוח שאתם צודקים; התהליכים הם אלה שהופכים עובדים למסופקים יותר, מביאים תפוקה גבוהה יותר ויוצרים תחושת פידבק על הביצועים

13/12/2021 11:25
joopy

בדרך כלל נהוג לחשוב שמשכורות גבוהות והעלאות שכר תקופתיות הן מה שמייצר אימפקט, אבל שכר ותנאים לא בהכרח יבטיחו את ביצועי העובד בטווח הארוך. למרות שמשכורת נוצצת נשמע מדהים, כשמתרגלים אליה הביצועים חוזרים לרדת.

פרופ' דן אריאלי, חוקר כלכלה התנהגותית מהמובילים בעולם, חקר ומצא, שמשכורות העתק המשולמות לעובדים פוגעות בתפקודם. ממחקר שערך פרופ אריאלי עולה, כי בוס שיבטיח לעובדיו תמריץ קטן על הביצועים, או פיצה בחינם, או פשוט יגיד להם מילה טובה, יעלה את הפרודוקטיביות שלהם יותר מבוס שיבטיח לעובדיו העלאה בשכר.

כולם רוצים עובדים מרוצים, מסופקים ויעילים יותר, אבל כסף הוא לא בהכרח הפתרון היחיד. קיימות שיטות ומודלים, שיגרמו לעובדים שלכם, או לכם, לעבוד טוב יותר ולהרגיש משפיעים יותר, וכל זה יקרה למרות שלא קיבלתם העלאה בינואר השנה.

תגמולים מיידיים עובדים מצוין, סוכן המכירות מרגיש פידבק מיידי על המכירה והוא חש סיפוק. אבל מה קורה בעולמות יותר מורכבים? בחברות היי-טק העובד נמדד על פי מגוון סוגי יעדים, כך שהאימפקט המיידי לא מורגש, כי הוא מורכב מדי לחישוב מיידי במהלך היום יום.

על JOOPY כבר שמעתם? זהו מוצר שהביא בשורה חדשה לעולם, שפותרת את בעיית התמריצים החומריים ונותנת להם צד פסיכולוגי עמוק, שיגרום לעובד להיראות מוערך בין שאר הקולגות שלו, שפותח על ידי חברת אינסנטיב סולושנס (Incentives solutions).

הוא יכול לחשוף את החוזקות שלו לכל מי שבסביבת העבודה שלו, באופן טבעי וללא מוחצנות. בעקבות הצורך המוגבר בצד פסיכולוגי וייעול תהליכים בעזרת אוטומציה, פותחה פלטפורמה חדשה בעולמות התמריצים והעמלות –  JOOPY, מוצר WEB וגם במובייל, שמציג מסכים פשוטים ונקיים בצורה ויזואלית ברורה על התמריצים של כל עובד והמיקום שלו בתחרויות השונות, שמתבססים על מודלים מורכבים ומסובכים. הוויזואליזציות יוצרות תחושת פידבק מיידית לעובדים בכל התחומים : שירות, תפעול, מכירות ועוד.

משכורת גבוהה משמעותית רק בתחילת הדרך

אין האמור כאן בא לזלזל במשכורות גבוהות, אבל במרבית המקרים השכר הגבוה הוא משהו רגשי יותר מנצרך. אדם שחוסך X בחודש או 4X מחפש להגשים את עצמו באמצעות העבודה ומנסה לקבל תגמול דרך המשכורת. אדם שהמשכורת שלו בנויה על מנגנון של בונוסים, עמלות או פרמיות, יצליח להרגיש את התחושה הנפלאה הזאת באופן מיידי באמצעות JOOPY, גם אם לבסוף הוא ישתכר אותה המשכורת. כשהוא חשוף להישגיו באופן מיידי ורואה את הפירות עבורם בתלוש המשכורת, העובד יחוש תחושת שובע, שתמצב אותו במקום שבו תהיה לו מוטיבציה גבוהה יותר להשקיע בעבודה.

תמריצים ובונוסים או העלאה?

מלבד הבונוסים והתמריצים על בסיס היעדים שמוגדרים לכל תפקיד, לא משנה באיזה תפקיד מדובר, ניתן לבנות מודל המתאים את עצמו לסביבת העבודה ולתפוקות מהתפקיד וגם לנהל תחרויות בין צוותים שונים בארגון. ברגע שיש תחרות בין צוותים בעמידה ביעדים, והצוות הזוכה מקבל בונוס אחיד לכל הצוות, נוצרת אווירה של עזרה הדדית ועבודה מלאת מוטיבציה.

JOOPY משקפת באפליקציה לכל עובד את מיקום הצוות שלו לעומת אחרים, הנתונים בה מתעדכנים בתדירות שהארגון מחליט, היא מציגה באופן מיידי את המיקום של הצוות וממליצה איפה כדאי להשתפר על מנת לנצח, וכמובן כמה הוא ירוויח במידה וינצח.

השקיפות מניעה דרייב יוצא דופן, מתמרץ, מתגמל ומשפיע הרבה יותר מעוד העלאה בשכר.

לסיכום, אין די בכך שהמנהל יהיה מנהל טוב וקשוב לעובדים, או שיידע להגיד מילה טובה בזמן הנכון. המערכת הארגונית חייבת לתמוך בזה, ואם אין מערכת שמחשבת בונוסים ועמלות ומציגה שקיפות מיידית, העובד כנראה פחות מרגיש את הפידבק, אם בכלל, פחות חש הצלחה והישגיות, מביא עימו פחות מוטיבציה, וכך מתחיל תהליך שחיקה.

הארגון חייב להבין את הצרכים הפסיכולוגיים האלה – מעבר לאוטומציה ולחיסכון בכוח אדם ובמניעת טעויות חישוב, קיים כאן פתרון עמוק הרבה יותר.

אירועים קרובים