תוכן שיווקי

כמה מאות מילים על משפחת שרתי HPE ProLiant

ליאב נחמני, ארכיטקט פתרונות ב-HPE ישראל, מספר על משפחת השרתים הוותיקה, הפועלת יותר מ-20 שנה בעולם המחשוב ונשארת תמיד מעודכנת

12/10/2021 10:00
ליאב נחמני, ארכיטקט פתרונות ב-HPE ישראל. צילום: יח"צ

מה אתה יכול לספר לנו על משפחת השרתים HPE ProLiant?
"בתפקידי כארכיטקט פתרונות עבור לקוחות החברה אני פוגש בכל יום נציגים של חברות בינוניות וגדולות ומכין עבורם את הצעת הפתרון הטכנולוגי המתאים במיוחד לצרכים העסקיים שלהם. התפקיד מרתק ומגוון ומאפשר לי לשמוע, ללמוד ולקדם לקוחות ושותפים בתפיסה הטכנולוגית שלהם ובכך לסייע להם להאיץ פעילות וליהנות מהתשתיות הטכנולוגיות שלהם.

"HPE ProLiant הינה משפחת השרתים הגדולה, הוותיקה ועטורת הפרסים של HPE, שפועלת יותר מ-20 שנה בעולם המחשוב וכל הזמן מתעדכנת, משתדרגת ומתפתחת לפי הצרכים שאנחנו שומעים מלקוחותינו. זאת בזכות ההשקעה האינסופית של HPE בחדשנות טכנולוגית".

כשמדברים על שרתים, אחד הנושאים החשובים הוא עניין אבטחת המידע. מה תוכל לספר לי על נושא זה בהיבט של משפחת HPE ProLiant?
"נושא אבטחת המידע מעסיק ארגונים רבים. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית בהתקפות מסוג 'שרשרת האספקה' של מוצרים (Supply Chain Attack). מדובר בסוג תקיפה שקשה יחסית לזהותה בזמן.

"בשרתים מסדרת  HPE ProLiant שלנו קיים רכיב פיזי (ASIC) שמפותח על ידי HPE בשם ILO5, שמותקן בזמן הייצור של השרתים במפעלים שלנו ברחבי העולם ומעניק שכבת הגנה ייעודית ונוספת, שנוסף על עוד תפקידים ייחודיים רבים נועד להתמודד עם סוגי התקפות כאלה".

נושא שמדיר שינה ממנהלי תשתיות בארגונים בינוניים וגדולים הינו תפעול יעיל של סביבת המידע, מניעת זמני השבתה וכמובן מניעת תקלות שמקורן בטעויות אנוש. איך משפחת השרתים HPE ProLiant מתמודדת עם הצרכים המהותיים האלה?
"זוהי שאלה מצוינת. ידוע שתקלות רבות בעולם התשתיות מקורן בטעויות אנוש, כאלה שניתן היה למנוע. הדבר נכון הן לארגונים קטנים, שאין להם משאבים אינסופיים של כסף או כוח אדם מיומן, והן לארגונים גדולים. כדי לענות על הצרכים האלה, ומתוך הידע והניסיון העצום שיש לנו מבית, HPE מפתחת וממציאה כל העת כלים ייחודיים, חדשניים וייעודיים, שמטרתם לסייע בהתקנה, בניהול ובתמיכה לכל אורך מחזור חיי השרת במרכז המידע.

מדובר בכלים המבוססים על טכנולוגיות Open Source, לצד כלים מבית, המהווים מאגר עצום של יכולות שמקנות לשרתים שלנו תכונות ויכולות באפס מאמץ מצידו של איש הסיסטם או מנהל המערכת בחצר הלקוח. פשוט 'התקן ושכח' – זוהי גולת הכותרת של הכלים הייחודיים שלנו. בין אם מדובר בפעולות יומיומיות, שיכולות להיות מעיקות ומציקות, ובין אם בתהליכים חד פעמיים – לכל אלה יש לנו כלים אוטומטיים, יעילים, ובמגוון שפות ופלטפורמות, כמו Ansible, שמאפשרים פשטות בשימוש ובתפעול. החברה משקיעה תקציבי עתק בקידום, בהרחבה ובשדרוג, וכך מבטיחה כל העת עמידה בחוד החנית של עולם השרתים. על פי מחקרים שביצענו, מדובר בחיסכון במשאבי זמן – בקיצור של יותר מ-75% בתהליכי שדרוג והתקנה של שרתים ושל 75% בהשבתת שרתים, לכל אורך מחזור חייהם. מדובר בחיסכון משמעותי מאוד!

אני יכול לציין, לדוגמה, כלי ספציפי כמו HPE iLO Amplifier Pack, המקל ומפשט מאוד את תהליך השדרוג ותאימות הגרסאות שלנו מול מערכת ההפעלה, ויש כמובן אינסוף נושאים נוספים".

איך באה לידי ביטוי קלות התפעול והשימוש של משפחת שרתי HPE ProLiant?
"קיימות דרכים רבות ושונות שבהן ניתן לבדוק את מצב השרת במרכז המידע – בין אם מדובר בשרת ספציפי, או בקבוצה של שרתים. לרשות מנהל המערכת מגוון כלים פשוטים ויעילים – כך שבלחיצת כפתור אחת הוא יודע בדיוק מה מצב כוח המחשוב שלו. קל ופשוט עד מאוד.

ועל כל מה שציינתי לעיל אוסיף ש-HPE משתמשת בחוכמת ההמונים ומעבירה ידע, כלים ושיטות בין לקוחות באופן מהיר במיוחד. לרשותנו מנגנון בשם InfoSight, שהוא למעשה אוסף של אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שקיים לכל רוחב שדרת המוצרים הטכנולוגיים שלנו (שרתים ואחסון) וזמין ללקוחותינו ללא כל תוספת תשלום. ה-InfoSight מודע לרכיבים שונים במערך ה-IT הארגוני (כגון סביבות הווירטואליזציה הקיימות, מאפייני השימוש ועוד). 'מיפוי' עמוק זה מאפשר היכרות מעמיקה של גורמי התמיכה עם סביבת הלקוח בעת פתיחת קריאה, יכולת זיהוי תקלות פוטנציאליות עתידיות עוד לפני שהן קורות, פתיחת קריאה אוטומטית, הצעת פתרון למנהלי המערכת תוך פירוט הסכנה שזוהתה, זיהוי טיפול תקין בבעיה וסגירת קריאה. וכל זה באופן אוטומטי.

כמות המידע הצבורה במערכות המרכזיות של ה-InfoSight לא בת השוואה מול פתרונות ש"צצים" פתאום בשוק, מאחר שטיב האלגוריתם הוא פונקציה של גודל בסיס המידע וכמות הנתונים השמורים בו, ובסיס המידע שלנו עצום… כמה עצום, אתה שואל? נכון לסוף 2020 מאגר המידע הכיל 1,250 טריליון data points… כאשר המערכת תזהה לקוח עם מאפיינים זהים ללקוח אחר – היא תשווה את נתוני הביצועים ותמליץ ללקוחות על שיפורים אפשריים, כמו שינוי הגדרות BIOS על מנת להיות יותר יעילים ולהרוויח יותר ביצועים מאותה החומרה".

למידע נוסף פנו לליאב נחמני כאן.

אירועים קרובים