איי.איי.קיו הום הישראלית פיתחה פלטפורמה מבוססת AI לניהול פעילות קבלנים בארה"ב

החברה, שגייסה עד כה ארבעה מיליון דולר והשלימה פיילוט מוצלח בארה"ב, קוראת תיגר על תאגידים אמריקניים מובילים

אדיר דיין, מנכ"ל איי.איי.קיו הום. צילום: באדיבות איי.איי.קיו הום

חברת איי.איי.קיו הום (AIQHome) הישראלית הינה חברת מחקר ופיתוח ישראלית העוסקת בפיתוח ושיווק של פתרון טכנולוגי מקיף לבעלי מקצוע (קבלנים) הפועלים בשוק השירותים לבית בארה"ב, המאופיין בהיעדר חדשנות ופתרונות טכנולוגיים.

במסגרת שוק השירותים לבית בארה"ב, אחד מהשווקים הגדולים במדינה, פועלים כחמישה מיליון בעלי מקצוע רשומים ובעלי רישיון, המספקים שירותים לכ-140 מיליון בתי אב. בשנת 2020 גלגל השוק כטריליון דולר, כאשר סך העסקאות שבוצעו בשוק עמד על 506 מיליארד דולר, וההוצאה על שירותים עקיפים עמדה על 457 מיליארד דולר. השוק היה בין היציבים ביותר בתקופת משבר הקורונה – כהמשך ישיר לשגשוג הניכר שחווה בעשור האחרון, אשר התבטא בעלייה משמעותית בהוצאה השנתית הממוצעת של משקי הבית על שירותים לבית.

בכל יום מנהלים בעלי המקצוע כמויות אדירות של נתונים. זהו מידע שבמרבית המקרים הולך לאיבוד או נשכח בין ערימות של מסמכים ותיקיות בשוק מסורתי, הלוקה בחוסר חדשנות טכנולוגית. לצורך פתרון בעיה זו, החברה פיתחה את AIQOO Marketplace – פלטפורמת מסחר מקוונת, שבבסיסה מוטמעת טכנולוגיית בינה מלאכותית המושתתת על מודל Data Analytics חדשני שפיתחה החברה, לניתוח נתוני ביג דטה ושיתוף מידע בין המגוון הרחב של הגורמים הפועלים בשוק. באמצעות אלגוריתמים מבוססי למידת מכונה, המערכת לומדת את ביצועיו של כל אחד מבעלי המקצוע ומעניקה סט של כלים, המלצות ופעולות אוטומטיות לצורך ביצוע אופטימיזציה לפעילותם הארגונית ולביצועיהם העסקיים, וכן ליצירת מנגנוני צמיחה.

נוסף על כך, באמצעות הפלטפורמה יכול כל בעל מקצוע ליצור שיתופי פעולה עסקיים (B2B) עם מגוון נותני שירותים, בהם גופים פיננסיים, המספקים פתרונות מימון והלוואות, מומחי שיווק ויצרני לידים, ספקי חומרי בניין, חברות המשווקות פתרונות אנרגיה מתחדשת, מעצבים, אדריכלים, קבלני משנה ובעלי מקצוע נוספים אחרים.

הפלטפורמה מספקת לבעלי המקצוע בארה"ב פתרון מקיף ויחיד מסוגו לניהול פעילותם העסקית, וחותרת ליצירת שוק משוכלל, שבו כלל הגורמים מרוויחים משיתוף המידע ביניהם (בינה שיתופית – CI). כך, החברה מצליחה לייצר תמונת מצב על השוק בכללותו, מאפשרת שקיפות מלאה ביחס לביצועיו של כל בעל מקצוע וכל נותן שירותים ומביאה לשיפור מתמיד של יכולותיו של כל עסק, ללא קשר לגודלו.

היתרון היחסי של החברה ביחס למתחריה הינו שה-Marketplace מציע פתרון מקיף לצרכיהם של בעלי המקצוע תחת קורת גג אחת וכולל כלים ייחודיים לניהול הפעילות הארגונית, לפיתוח שיתופי פעולה והתקשרות עם נותני שירותים ולאופטימיזציה של הביצועים העסקיים. עקב כך, החברה נהנית משיעור גבוה במיוחד של לקוחות חוזרים, שאין שני לו (93% מקרב הלקוחות הגדולים של החברה). בשוק העצום של השירותים לבית בארה"ב, הנמצא בצמיחה מתמדת, משחקת הטכנולוגיה החדשנית של החברה תפקיד משמעותי, התומך ביכולת הגדילה המהירה שלה וסולל את דרכה להיות היוניקורן הבא בשוק.

נדבך מרכזי בפעילות המו"פ של החברה היא יצירת קהילה עסקית ייחודית – רשת חברתית ראשונה מסוגה בתחום הפעילות, המאפשרת לכל הגורמים הפועלים בשוק זה לייצר שיתופי פעולה, למצוא מענה לסוגיות מקצועיות ולהטמיע תהליכים ניהוליים פנים-ארגוניים. הקהילה העסקית צפויה לספק מקור מידע משלים למאגר הביג דטב ולסייע לחברה לסגור מעגל על המשימות והפעילויות המתרחשות לשם מתן מענה מדויק ככל האפשר לצרכיו של כל אחד מבעלי המקצוע.

על מנת לאפשר הבנה מעמיקה של יכולותיהם העסקיות של בעלי המקצוע מצז אחד, ולאפשר לחברה יכולת גדילה מהירה מצד שני, היא פיתחה פורטל מקוון להזמנת שירותים לבית On-demand (פורטל AIQHome), המאפשר יצירת התאמה מיטבית בין בעלי בתים בארה"ב לבין בעלי המקצוע בשוק. באמצעות הטכנולוגיה הייחודית המוטמעת בפורטל מצליחה החברה לייצר שיעור המרה ממוצע יוצא דופן וחסר תקדים העומד על 10.98% – נתון הגבוה פי שישה מהממוצע הכללי של 250 המותגים המובילים בארה"ב באותה תקופה נמדדת.

יכולת החברה לייצר שיעורי המרה יוצאי דופן ולאפשר התאמה מיטבית בין בעלי בתים לבעלי מקצוע מתאפשרת הודות לטכנולוגיית המשפך השיווקי הדינמי שפיתחה, המבוססת על פיתוח חדשני בתחום הבינה המלאכותית. המשפך הדינמי משלב עשרות אלפי אפשרויות בממשק אחד ומתעדכן בזמן אמת עבור כל גולש באתר, המעוניין בקבלת שירות מבעל מקצוע, בהתאם לצרכיו הייחודיים, על מנת לייצר התאמה אופטימלית בינו לבין בעל המקצוע הרלוונטי ביותר עבורו בכל תחום ובכל אזור פעילות.

החברה ביצעה שלב הוכחת היתכנות (POC) מוצלח, שבמסגרתו התקשרה עם כמה חברות, מהמובילות בתחומן באזורים התחרותיים ביותר במדינות קליפורניה ופלורידה. במסגרת שלב זה פעלה החברה יחד עם בעלי המקצוע לצורך אפיון ממוקד של הפלטפורמה שלה, כך שתספק מענה מקיף לאתגרים המרכזיים שעמם הם מתמודדים ולפיתוח מודל שיתוף נתונים ייחודי, שבמסגרתו כלל הצדדים מרוויחים משיתוף המידע ביניהם.

AIQHome נוסדה בשנת 2018 על ידי אדיר דיין ואמיר טל, צמד יזמים בעלי ניסיון עתיר שנים בעולמות השיווק והמכירות, אשר מתמחים בפיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים לעסקים קטנים ובינוניים. מנכ"ל החברה, אדיר דיין, הינו מייסד, שותף והמנכ"ל לשעבר של אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות והחדשניות בישראל, מרכז המומחים לביטוח ופיננסים, ובעברו שימש כיועץ לכמה חברות בינלאומיות מהגדולות במשק. סמנכ"ל השיווק והמכירות, אמיר טל, הינו המייסד לשעבר של חברת I.F.P, שביצעה שיתופי פעולה עם רויטרס העולמית וסלקום ואשר נמכרה בשנת 2007.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים