תוכן שיווקי

לקראת כנס בינלאומי בהובלת מאגד הגרפן הישראלי של רשות החדשנות

כנס בינלאומי אונליין בהשתתפות בכירים מהתעשייה ומהאקדמיה ייערך מחר (ד') ויעסוק בקידום טכנולוגיות פורצות דרך המשלבות את החומר גרפן (Graphene), שעומד בבסיס אחת התגליות המשמעותיות עד כה במאה ה-21 ● בין היתר, ישתתפו בו בכירים מאנבידיה, PCB Technologies ואוניברסיטאות בארץ ובחו"ל

18/05/2021 16:04
מקור: Pixabay

מחר (ד') בין השעות 10:00 ל-18:30 יתקיים אונליין כנס בינלאומי בהובלת מאגד הגרפן הישראלי של רשות החדשנות (The Israeli Graphene Consortium). הכנס מחולק לשלושה מושבים ויעסוק בחומר העומד בבסיס אחת התגליות המשמעותיות ביותר עד כה במאה ה-21 – חומר שיש לו השפעה רבה בפיזור חום במעגלים חשמליים ובהשגת ביצועים גבוהים גם בתחום תדר גבוה.

את המושב הראשון בכנס ינחה פרופ' דורון נוה מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן וישתתפו בו המדען הראשי מטעם משרד הכלכלה ויו"ר דירקטוריון רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום; מתאם הפעילות של מאגד הגרפן הישראלי, ענר שהם, שיסקור את פעילות המאגד; פרופ' רודני רוף מהמכון הלאומי למדע וטכנולוגיה באולסן, דרום קוריאה (UNIST), וחוקר בעל שם עולמי בתחום הגרפן, שהיה הראשון לגדל את החומר ב-CVD; מהנדס הפיתוח הראשי של אנבידיה, ד"ר אלעד מנטוביץ', שידבר על השימוש המתוכנן בגרפן בחברה; ה-CTO של PCB Technologies, יעד אליה, שיעסוק בפתרונות הולכת חום עם גרפן ושילובו במעגלים מודפסים; ופרופ' אריאל ישמח מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, שדבריו יעסקו בעבודה עם גרפן מהמעבדה לתעשייה.

את המושב השני בכנס יוביל ד"ר מנטוביץ' וישתתפו בו פרופ' אנדריאה פרארי ממרכז הגרפן של אוניברסיטת קיימברידג' – מומחה עולמי, שידבר על גרפן וחומרים שכבתיים בתחומי הפוטוניקה והאופטו-אלקטרוניקה; ד"ר משה בן שלום מבית הספר לפיזיקה באוניברסיטת תל אביב, שידבר על מערכת פרו-אלקטרית המבוססת על החומר השכבתי בורון-ניטריד; ראש אגף PCB באנבידיה, בועז אטיאס, שדבריו יעסקו באתגרי עיצוב בורדים עם גרפן במעגלים מודפסים; פרופ' ארנסטו יוסלביץ' ממכון ויצמן, שידבר על אלקטרו-מכניקה של ננו-צינוריות פחמן; ופרופ' נוה, שיעסוק בייצור המוני של גרפן עבור יישומי מעגלים מודפסים.

מנחה המושב השלישי יהיה פרופ' ישמח, וישתתפו בו ד"ר אמאיה זורוטוזה, המנהלת המדעית של גרפנאה (Graphenea) – מהחברות המובילות בתחום הגרפן בעולם, שפועלת מספרד ומבוסטון – שתדבר על ייצור גרפן והשימוש בו בגלאים; פרופ' ארן רגב מהמחלקה להנדסה כימית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, שיעסוק בפתרון בעיות של נקודות חמות במעגלים על ידי שילוב ציפויים מבוססי גרפן; פרופ' אלעד קורן מהפקולטה להנדסת חומרים בטכניון, שידבר על ננו-מניפולציה של מגעי גרפן דו שכבתיים; פרופ' עילם ילון מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, שדבריו יעסקו בהיבטים תרמיים של ננו-חומרים שכבתיים; פרופ' אלכסנדר באלנדין מהפקולטה להנדסת חשמל וחומרים באוניברסיטת קליפורניה – מומחה עולמי בהולכת חום בננו-חומרים, שידבר על תכונות הולכת חום ייחודיות בגרפן לתרמיקה; ופרופ' קאוסטב בנרג'י מהמחלקה להנדסה באוניברסיטת קליפורניה – מומחה עולמי בהתקני ננו-אלקטרוניקה, שיעסוק בדור הבא של אינטגרציית חומרים שכבתיים באלקטרוניקה.

הכנס מתקיים בהובלת מאגד הגרפן הישראלי של רשות החדשנות ובשיתוף PCB Technologies, אנבידיה, אלביט מערכות, אלישרא, סימטל, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואוניברסיטת תל אביב. המאגד הוקם ב-2019, בתמיכת רשות החדשנות וכחלק מתוכנית מגנ"ט, שאותה היא מובילה. הוא פועל כדי לקדם טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך המשלבות את החומר גרפן, שעל גילויו וגילוי התכונות המשויכות לו זכו החוקרים אנדריי גיים וקונסטנסטין נובוסלוב בפרס נובל לפיזיקה ב-2010. המאגד מבצע מחקר בחומרים ובתהליכים תעשייתיים חדשניים לטובת ייצור, העברה ושימוש בגרפן, בייצור תעשייתי בר קיימא. במאגד הגרפן הישראלי שותפים גופים מובילים מהתעשייה ומהאקדמיה בישראל, שפועלים ביחד על מנת לפתח ולבחון טכנולוגיות מבוססות גרפן.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים