תוכן שיווקי

FinOps לאופטימיזציה של הענן: לא מדובר בנס, אלא באסטרטגיה של Miracle

12/04/2021 13:27
Miracle

שירותי ענן הם אחת ההמצאות הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר בזמננו. למרות זאת, חלק מהחברות ממשיכות לעבוד במודל און-פרמיס, ולנהל את כל תשתיות המחשוב שלהן בעצמם. מודל ותיק זה פחות יעיל ויקר משמעותית, בשל דרישות שונות, בהן המשאבים הרבים הנדרשים כדי לתפעל את מערך המחשוב, תוך תמיכה וטיפול בכשלים טכניים אפשריים. בנוסף, נדרשים רישיונות תוכנה, יכולות אינטגרציה ומפעילי IT צמודים. כל אלה מייצרים אופרציה שלמה, שאיננה מוגדרת כפעילות ליבה של הארגון, אבל דורשת הרבה זמן וכסף.

בשנים האחרונות, ספקיות הענן הציבורי, דוגמת אמזון, מיקרוסופט וגוגל, מציעות אלטרנטיבה לחברות שלא רוצות להתעסק עם תשתיות האון-פרמיס. הן מספקות תשתיות מחשוב מבלי שהחברות יצטרכו לדאוג לתפעולן ולאחזקתן. כל שהן נזקקות לו הוא גישה לרשת האינטרנט, על מנת להתחבר לספקיות הענן, ואמצעי תשלום. היתרון המשמעותי ביותר בכך הוא בזמינותם ובגמישותם של שירותי הענן. ללקוחות יש את האפשרות להגדיל או להקטין בתוך שניות את קיבולת תשתיות המחשוב הנדרשות, מה שמאפשר לספק שירות אמין ורציף בהוצאות מינימליות ועם מענה גמיש לכל צורך שמתעורר – גמישות שבעולם התשתיות בחצר הארגון לא קיימת.

אין להתפלא, אפוא, שכמה מהתאגידים הגדולים והמשפיעים בעולם, כמו דרופבוקס, אינסטגרם ונטפליקס, נטשו את מודל האון-פרמיס והעבירו את תשתיות המחשוב שלהן לענן. הן שחררו את עצמן מהתלות במודל הישן והלא יעיל מבחינתן.

מודל התמחור בענן מבוסס על תשלום לפי שימוש בפועל בתשתיות המחשוב שבהן עושה הארגון שימוש: בנפחים, בהיקף הצריכה ובמיקום הגאוגרפי של הלקוח. בנוסף, מציעות ספקיות הענן אופציה של תשלום קבוע ונמוך תמורת התחייבות לרכישת שירותים מראש ולטווח ארוך.

על אף שעל פניו זה נשמע פשוט וקל, יש אתגר עצום בניהול הוצאות הענן. קשה מאוד לנהל בצורה אופטימלית את צריכת השימושים בו. קיים קושי לאמוד מראש את הצורך בצרכי ועוצמת המחשוב, כמות וסוג הנתונים שאותם נדרש לשמור, משאבים וקישוריות. שימוש בכמות משאבים שלא תואמת לצרכי הארגון עלול לגרום לעלויות גבוהות ומיותרות. זהו אחד האתגרים הגדולים במעבר לשירותי הענן ועל מנת לפתור זאת נולד תחום ה-FinOps, שהמטרתו העיקרית היא שליטה בהוצאות הענן המאמירות.

מקצועני FinOps מאופיינים ביכולות, בניסיון ובהסמכות שלהם בתחומים הטכנולוגי, הכלכלי והעסקי של הענן. הם בקיאים בתוכניות התמחור של ספקי הענן, לומדים את צרכיו העסקיים של הלקוח ואת המוצרים או השירותים המסופקים על ידו, עוקבים אחר השירותים הנצרכים בענן, ההוצאות בגין כל שרות, מזהים ופותרים שגיאות חיוב, מייעלים תוכניות שירות, מנתחים פרודוקטיביות ומונעים הוצאות מיותרות.

המודל של Miracle

Miracle מעסיקה את מיטב המומחים והמקצוענים המובילים בתחום. בנוסף, כחלק מהשירות הניתן על ידם, הם מספקים תוכנה שפותחה על ידי החברה, שייחודה הוא התאמה מלאה לצרכיו הספציפיים של כל לקוח. השילוב של מקצועיות, ניסיון ותוכנה חדשנית מספק להם יתרון משמעותי. כמו כן, החברה משתמשת במתודולוגיות עבודה ייחודיות, ושירותי ה-FinOps שלה ניתנים למגוון רחב של לקוחות מכל מגזרי המשק.

"כשמדובר בשירותים פיננסיים, אנו מאמינים שאין צורך בניסים ואין מקום לביצועים בינוניים. ניהול עלויות והוצאות הוא אחד היסודות הקריטיים המבדילים בין עסק רווחי למפסיד", אומר ארז כרמלי, מנכ"ל Miracle. "האסטרטגיה שלנו דוגלת בהצגת שקיפות ובהירות ללקוח. גילינו שייעול הוצאות הענן על ידי בניית תשתית פיננסית מבוקרת, המנוהלת על ידי האנליסטים מומחי ה-FinOps, מונעת הוצאות מיותרות ומייעלת את שימושי הענן. גישת השירות שלנו גורסת שלקוחותינו חייבים לקבל את הידע והניסיון העדכניים ביותר, על מנת שיוכלו לשלוט בצורה מיטבית בהוצאות הענן שלהם".

כיצד פועלים שירותי ה-FinOps של Miracle?
"אנו קודם כל לומדים את הלקוח, סביבת העבודה שלו, שיטות העבודה, המטרות, הצרכים, לקוחות הקצה והיעדים העסקיים. לאחר מכן, האנליסטים שלנו מנתחים ברמה יומית את השימוש וההוצאות עבור שירותי הענן ומפיקים דו"חות הכוללים ניתוח מלא של השימושים, ההוצאות, הצעות לחיסכון, שינויים והתייעלות פיננסית. כל זאת על מנת להביא להפחתת ההוצאות לשירותי הענן.

כמו כן, צוותי ה-FinOps של Miracle, יחד עם נציגי הלקוח, בונים מסגרת תקציב שנתית ומנהלים אותה בשוטף, על מנת לעמוד ביעדי התקציב של החברה, מפקחים ברמה יומית על צריכת המשאבים, מספקים התראות על אנומליות או אירועים חריגים, ועובדים יד ביד עם הלקוח מתוך מטרה להיות הזרוע שמספקת לארגון את התשובות הפיננסיות הנדרשות לכל תרחיש".

הקורונה הוכיחה ששירותי הענן הם אחת ההמצאות הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר. אלא שגם השירות הטוב ביותר יכול להיות לא פרודוקטיבי ואפילו מזיק בשימוש שגוי או אם לא מנהלים אותו כמו שצריך. על מנת לענות על האתגר הפיננסי, להימנע מהוצאות מיותרות ולהבטיח שליטה ואופטימיזציה של הוצאות הענן, חשוב להשתמש בשירותי FinOps, כמו אלה של Miracle, ולקבל את הפתרון הנכון ביותר לאתגר.

אירועים קרובים