תוכן שיווקי

תחומי הדטה והקוד הפתוח רלוונטיים כעת יותר מתמיד

עם כניסתו לתפקיד מנהל אגף הדטה והקוד הפתוח בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, ישבנו לשיחה קצרה עם חואן רובר, שבה הוא מפרט על האגף, על תחומי פעילותו ועל האתגרים המקצועיים והעסקיים שהוא צפוי להתמודד איתם במסגרת התפקיד החדש

23/02/2021 10:57
חואן רובר, מנהל אגף הדטה והקוד הפתוח בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. צילום: הדר צדקה חזן

מה כוללת עבודת האגף ומה הם תחומי הפעילות?
"לצד חוסר הוודאות הגדול שחווה השוק בתקופה האחרונה, יש משהו אחד ודאי שאנחנו עדים לו – ארגונים רבים מצביעים ברגליים, וניתן לראות מעבר חד ועלייה משמעותית בתהליכי דיגיטציה בארגון, לצד מעבר לאחסון ענן מסוגים שונים. אגף הדטה והקוד הפתוח במטריקס נמצא בדיוק בצומת הזה, במטרה לתת ללקוחות את הפתרונות המתקדמים ביותר הן בתחומי התשתיות, הדטה והאנליטיקה והן בתחומי האינטגרציה וניהול המערכות".

איך זה מתחבר לתפקיד החדש שלך?
"עד עכשיו ובמשך שש השנים האחרונות הייתי מנהל קבוצת הקוד הפתוח בחטיבת מוצרי התוכנה, בדגש על ייצוג פתרונות רד האט בישראל ומתן שירותים סביב עולמות הקוד הפתוח ופתרונות DevOps. כעת אני אמון על אגף רחב של קוד פתוח וניהול דטה, אשר כולל בתוכו את תחום ניהול הדטה, הביג דטה, הבינה מלאכותית ואנליטיקה (BI) ואת עולמות הקוד הפתוח במבט רחב יותר, כולל גם פתרונות Devsecops. אחד הדברים הראשונים שאני מתכוון להניע קדימה כבר בימים הקרובים הוא קידום שימוש בפתרונות דטה שונים, כדוגמת אינפורמטיקה, שהיא פלטפורמת ניהול דטה רחבה, הלוקחת בחשבון את כל צורכי הדטה הארגוני, ופלטפורמת מונגו די בי (MongoDB), שהיא פתרון NoSQL מוביל, המותאם במיוחד לעולמות הענן והדיגיטל, Cloudera כפתרון Data Lak ו-Data Flow לענן היברידי, לצד פתרונות נוספים, על מנת להמשיך לתת ללקוחותינו את הפתרונות המובילים ביותר בשוק".

מה הופך את הפתרונות המוצעים על ידי החטיבה לרלוונטיים יותר בתקופה הנוכחית?
"אנחנו עובדים עם חברות מכל גוני השוק הישראלי, בדגש על לקוחות אנטרפרייז וחברות היי-טק. מדובר בארגונים המתמודדים עם אתגרי דטה מורכבים ותהליכי מעבר לענן, הדורשים יכולות שונות, במיוחד לאור התקופה האחרונה והשינויים שהיא כפתה.
האגף משלב בתוכו שיתוף פעולה הדוק עם מומחי הדטה של מטריקס BI, וזאת על מנת להעניק ללקוחות ליווי ושירות מטעם צוות ותיק ומנוסה, לצד פתרונות תוכנה מתקדמים ואיכותיים. כל אלו מאפשרים לנו לספק ללקוחות פתרונות מקצה לקצה תחת קורת גג אחת".

במבט קדימה, אילו אתגרים אתה מעריך שיוצבו בפנייך?
"כאמור, השנה האחרונה הוכיחה לכולנו עד כמה השוק לא צפוי ומלא תהפוכות. אני מעריך ומצפה, שסל הפתרונות שלנו יתרחב גם לתחומים עסקיים חדשים בשוק הישראלי, כמו, למשל, כניסה לעבודה מול לקוחות ממוקדי IoT בתעשיות שונות. אחד מתחומי האחריות המרכזיים בתפקיד החדש הוא להמשיך ולמנף את רוחב פס הפעילות של מטריקס במטרה לתת ללקוח פתרונות, המשלבים את הידע שיש לנו בארגון לצד כלים פרקטיים המשלימים זה את זה. אלו שני אתגרים ששזורים זה בזה ואני סבור שהם יעסיקו אותי עוד הרבה.
אני עובד בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס כבר עשר שנים. התחלתי כמנהל מכירות של JBoss, התקדמתי למנהל קבוצת הקוד הפתוח וכעת לניהול אגף Open Source וניהול דטה. עד עכשיו הייתי בקשר צמוד עם הלקוחות וליוויתי תהליכים מורכבים ושונים. לצד האתגרים החדשים שמזמן לי התפקיד ותחומי האחריות הנרחבים, אני רואה חשיבות רבה בשמירה על תקשורת אישית עם הלקוחות, ולכן בכוונתי להמשיך לעבוד בצמוד ללקוחות וללוות אותם באופן אישי כפי שהייתי רגיל לעשות עד היום".

אודות חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

יותר מ-30 שנה חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מייצגת בבלעדיות בישראל חברות תוכנה בינלאומיות מובילות וחברות תוכנה ישראליות. בנוסף, מספקת החטיבה שירותי שיווק, PRE/POST SALE, ניהול מוצר, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות של החברות הללו. פתרונות התוכנה שמספקת החטיבה פועלות במגוון רחב של תחומי פעילות ה-IT, בהם Data Platform, Big Data, Predictive Analytics, ITSM, AI,IoT, קוד פתוח, אבטחת מידע, שליטה ובקרה, ניטור חוויית משתמש, אינטגרציה, גיבויים, תקשורת ועוד.

חטיבת מוצרי התוכנה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבותיה השונות של מטריקס בתחומי ייעוץ, ביצוע פרויקטים משולבים, הדרכה והטמעה, הגשה למכרזים ומספקת סיוע מול היצרנים שאיתם עובדת החברה בחו"ל. כמו כן, לחטיבה רשת שותפי יישום ואינטגרציה מובילים, אשר מתמחים, מיישמים ומשלבים את מוצרי החטיבה בפרויקטים שבהם היא פועלת. הידע, הוותק והניסיון הרב של עובדי החטיבה מאפשרים לה ללוות במשך שנים את הארגונים המובילים בכל מגזרי השוק – פיננסים, ממשלה, גופי הביטחון, רפואה, תשתיות לאומיות, היי-טק ועוד.

החטיבה נחשבת כיום למרכז הידע הגדול ביותר בארץ ובעל הניסיון הנרחב ביותר בכל הנוגע לפתרונות בינלאומיים בתחומי ה-IT השונים. חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מדורגת ראשונה בתחום בדירוג האנליסטים של STKI.

אירועים קרובים