תוכן שיווקי

אגד תחבורה הופכת לארגון מונע נתונים באמצעות Tableau

16/02/2021 10:49
יוני פולקובסקי, מנהל BI & Analytics בקבוצת אגד. צילום עצמי

קבוצת אגד הינה חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, ואחת הגדולות בעולם, עם פעילות המשרתת מעל מיליון נוסעים יומיים בישראל, הולנד ופולין. לאגד למעלה מ-9,500 עובדים, והכנסות שנתיות מוערכות של 1.2 מיליארד דולר.

בענף התחבורה, אגד היא מובילת שוק ויזמית במספר תחומים, החל מתחבורה ציבורית ותחזוקת רכב ועד להפעלת הרכבת הקלה הראשונה בתל אביב.

G-Stat מלווה את אגד בהפיכת הארגון למונע נתונים באמצעות הטמעת פתרון אנליטי מתקדם. צילום: דוברות אגד

G-Stat מלווה את אגד בהפיכת הארגון למונע נתונים באמצעות הטמעת פתרון אנליטי מתקדם. צילום: דוברות אגד

שוחחנו עם יוני פולקובסקי, מנהל ה-BI & Analytics.

מה הייתה המטרה העיקרית שלך עם הצטרפותך לאגד?
"הגעתי לאגד לפני שנה, זמן קצר לאחר הטמעת מערכת BI חדשה – Tableau. ה-CIO של אגד, נינה גיספאן, בחרה ב-Tableau ככלי לניתוח נתונים ארגוני, זאת לאחר בחינה מקיפה של מוצרים מובילים אחרים בשוק. Tableau נבחרה בעיקר בשל הצורך ביישום מהיר ובשל היותה כלי אינטואיטיבי וידידותי למשתמש, עם רמת הדמיה גבוהה שהופכת אותה לאידיאלית לתפעול בקנה מידה גדול. כמו כן, היה קריטי לבחור כלי עם יכולות ניתוח מתקדמות ושילוב עם מגוון גדול של מקורות נתונים.
המשימה הראשונה שלי הייתה להפוך נתונים שנצברו במשך שנים על פני מערכות שונות לידע משמעותי ממנו נוכל לקבל החלטות עסקיות. השאיפה הייתה להעצים את ההנהלה של אגד ביכולת לקבל החלטות עסקיות מדויקות, מבוססות דטה, כדי להניע את החברה קדימה בצמיחה ובהתייעלות תפעולית".

לפני יישום Tableau, מה היה מצב הנתונים של אגד?
"ראשית אציין כי אגד הייתה מכרה זהב מבחינת כמות ואיכות הנתונים שנצברו לאורך השנים. מקורות הנתונים כללו מערכות ליבה של תכנון וניהול תנועה, עולם המוסכים, הייצור ושרשרת האספקה, מערכות ניהוליות, ועשרות אלפי מכשירי IoT. היה מענה חלקי לצרכי הדו"חות והאנליטיקה, קווי העסקים הציגו מידע מעובד באקסל שנדרש זמן רב לייצור, וכל מנהל הציג את הנתונים על פי האמת הארגונית שלו. המידע לא היה נגיש, עם מעט אינטגרציה, ולכן היכולת שלנו לנתח נתונים הייתה מוגבלת למדי".

אילו מטרות עמדו על הפרק וכיצד עוזרת Tableau לעמוד בהן?
"המטרה המרכזית הייתה להפוך את אגד לארגון מבוסס נתונים. כלומר, יצירת מבט אחוד, בו כל היחידות העסקיות דוברות אותה שפה ומשקפות את אותה אמת ארגונית, המאפשרת קבלת החלטות עסקיות מיטביות".

מה קרה מאז הוטמעה Tableau?
"המערכת עלתה לאוויר לפני שנה וחצי ולדברי יו"ר אגד, מר אבי פרידמן: 'חוללה מהפכה בחברה'. כיום משתמשים במערכת ברחבי הארגון בכל יחידה עסקית ובכל היררכיה ניהולית. ראשית, זה הפך לכלי המשקף פעילות עסקית וניהול פרויקטים. המערכת משמשת לקבלת החלטות ניהוליות מבוססות נתונים, הן ברמת הפרויקט והן בפעילויות עסקיות יומיומיות. בנוסף, Tableau משמשת אנליסטים לזיהוי חריגות והזדמנויות לשיפור העסק. כמו כן, בכדי לתת לכל היחידות העסקיות שלנו גישה לנתונים שאספנו, במהירות ובקלות מכל מקום, הקמנו פורטל BI רספונסיבי, הזמין גם בנייד ובטאבלט דרך אפליקציית Tableau.
חברת G-Stat נתנה לנו ייעוץ וליווי לאורך תהליך ההטמעה, והייתה שותפה משמעותית בעיצוב הפתרון".

האם תוכל לתת דוגמה ספציפית שבה Tableau הביא ערך עסקי ישיר?
"בטח. אגד מפעילה מערך תחזוקה של אוטובוסים, מיניבוסים ורכבים פרטיים, למגוון גדול של לקוחות. המערך הזה כולל מאות עובדים ועשרות מוסכים בפריסה ארצית. אגד רואה בקו עסקים של התחזוקה מנוע צמיחה מרכזי בחברה.
סמנכ"ל התחזוקה ביקש כלי חזק לניתוח רווחיות. כדי למלא צורך זה, יצרנו ב-Tableau מודל חקירה משולב, המאפשר ניתוח רווחיות בכל רמות המוסכים השונים, עד לרמת העובד, תא העבודה ואפילו ברמה לפי שעה. באמצעות מודל מתקדם כזה ועם הגדרת יעד ברורה, אנו יכולים לקבל החלטות ניהוליות המבוססות על מידע מדויק מאוד, כדי לאפשר יעילות תפעולית ומיקוד היכן שקיים פוטנציאל של צמיחה עסקית".

G-Stat היא חברה מובילה בפיתוח ואינטגרציה של פתרונות אנליטיים מתקדמים בתחום ה-Big Data וה-Machine Learning, והינה נציגה רשמית של Tableau בישראל. כחברה מקצועית עם מאות פרויקטי BI אנו מטמיעים את Tableau כחלק ממערכת אנליטית כוללת שתוכננה בקפידה, תוך שילוב מגוון מקורות מידע, תכנון ארכיטקטורה יעילה, ובניית ויזואליזציות להבאת ערך עסקי, המיועדים לצרכיו ורצונותיו של כל לקוח.

לפרטים נוספים היכנסו לקישור הבא

אירועים קרובים