תוכן שיווקי

משגב חברה לביטוח עברה לענן פרטי וירטואלי באמצעות Y-tech

דנה זיכלינסקי, מנהלת ה-IT של משגב: "השרתים נעלמו מחיינו, הפסקנו להתעסק בתשתיות ובכיבוי שריפות, ואנחנו מתמקדים בחדשנות ובצמיחה עסקית"

15/10/2020 12:29
מימין: דנה זיכלינסקי, מנמ"רית משגב (צילום: יח"צ), ומשה הורביץ, סמנכ"ל פרויקטים ופתרונות משולבים ב-Y-tech (צילום: אסנת קרסננסקי)

משגב סוכנות לביטוח, הסדרים פנסיוניים וחיסכון התנהלה במשך שנים באמצעות תשתית מחשוב מקומית (און-פרמיס), שתמכה בפעילות של ארבעת סניפיה ברחבי הארץ וכן בסוכנים ניידים בשטח. עם השנים, הפכה תשתית זו למעמסה כספית וניהולית, שהכבידה על צוות ה-IT ושאבה קשב ומשאבים ניהוליים הולכים וגדלים. כל העת נדרשו רכישות של ציוד חדש, תיקונים ושדרוגים של השרתים ומרכזיית התקשורת הפיזית, מאבק תמידי לאבטחת סייבר, עדכוני תוכנה, פעולות גיבוי ואחסון, התמודדות עם נפילות חשמל שהשביתו את הפעילות העסקית ואתגרים רבים נוספים. הספק החיצוני סיפק שירותי סיסטם פעמיים בשבוע ולא סיפק את הזמינות הנדרשת לצרכים השוטפים.

לפני כחצי שנה החליטה הנהלת משגב שמודל האון-פרמיס מהווה איום על ביצועי החברה ועל יכולתה להתמקד בחדשנות, בייעול ובשיפור הביצועים העסקיים. החברה בחרה ב-Y-tech לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית מקצה לקצה, ולמעבר של תשתית המחשוב והתקשורת לתצורת ענן פרטי וירטואלי, בענן של Y-tech.

קבוצת Y-tech, שנוסדה בשנת 2005 על ידי תומר שוייצר, מתמחה בניתוח, אפיון, בנייה ויישום פתרונות מחשוב ו-IT מתקדמים, תוך שילוב אינטגרטיבי של עולמות הענן והתקשורת לבניית מערך טכנולוגי מקצה לקצה, המותאם באופן מדויק לצרכים ולמאפיינים של כל לקוח. הפתרון מקיף תשתיות IT, פתרונות תקשורת (כ-ISP מאושר על ידי משרד התקשורת), תשתית כשירות ענן (IaaS – Infrastructure as a Service), רשת תקשורת כשירות ענן (NaaS – Network as a Service), בתצורות של ענן פרטי וירטואלי ועוד.

שירותי הענן מאובטחים באמצעות חבילת אבטחת הסייבר CyberRing, שהשיגה רמה של 100% בזיהוי ובלימה של מתקפות מסוגים שונים. כן מפעילה החברה מרכז בקרה משוכלל שפועל 24×7 ומשלב מערכות בקרה מתקדמות לתשתיות (NOC) ולאירועי אבטחה וסייבר (SOC). המרכז עוקב אחר כל רכיבי הפתרונות של הלקוחות באתריהם ובענן, ומבטיח תגובה מהירה לכל בעיה באמצעות מענה אוטומטי ו/או אנושי.

"מהפכה בחיי היום יום של החברה"

משה הורביץ, סמנכ"ל פרויקטים ופתרונות משולבים בקבוצת Y-tech, אמר כי "הקמנו עבור משגב מערך מחשוב שלם בתצורת ענן פרטי וירטואלי, הכולל מרכזיית תקשורת בענן, שרתי עיבוד נתונים ואחסון, שרתי אפליקציות, גיבוי ובדיקות, שתומכים בכלל פעילויות החברה: מערכות הייעוץ, השירות, התפעול והכספים, לרבות מערכת סיילספורס ושרת BI חדש. במהלך הפרויקט הסבו המומחים שלנו אפליקציות מיינפריים היסטוריות לעבודה בתצורת ענן במכשירי הקצה של העובדים. השותפות שהייתה במהלך התהליך המורכב עם צוות ה-IT של הארגון בדיוק צרכיו ובניהול תרמה רבות להצלחתו".

דנה זיכלינסקי, מנמ"רית משגב, אמרה כי "המעבר לענן של Y-tech חולל מהפכה בחיי היום יום של החברה. אנחנו לא עסוקים יותר בניהול תשתיות, לא מכבים יותר שריפות ומסתכלים רק קדימה, לכיוונים של חדשנות והתפתחות עסקית. השרתים נעלמו לחלוטין מחיינו, והחומרה היחידה במשרדים היא מסופי העובדים והמחשבים הניידים של סוכני השטח".

לדברי זיכלינסקי, הסוד הגדול של ההצלחה בבחירת הפתרון טמון בשיתוף משאבי הידע והמומחיות של צוותי Y-tech עם החברה וביכולת שלהם לנהל באופן פרו-אקטיבי את התשתית ואת מכשירי הקצה. "ארגוני SMB לא יכולים להשקיע משאבים רבים בפיתוח ידע, ניטור וניהול תשתיות, ועל כן שיתוף משאבי הידע והתמיכה של Y-tech הוא פתרון אידאלי עבורנו. צוותי Y-tech מבצעים בקרה שוטפת על ביצועי השרתים ועל הנפחים, מטפלים בתקלות ונפילות תקשורת, מבצעים שדרוגים ושומרים על רמת אבטחה גבוהה, שהיא כה חיונית לחברת ביטוח כמו שלנו, שמחזיקה נתונים רגישים של אלפי לקוחות. לכל אחד מעובדי משגב יש גישה ישירה למרכז השירות של Y-tech, וכ-90% מהקריאות נפתחות ונסגרות ללא כל מעורבות שלי או של חבר אחר בצוות ה-IT שלנו".

לסיכום היא אמרה כי "רמת השירות שאנחנו מקבלים מ- Y-tech מצוינת ולא היינו יכולים אפילו להתקרב לרמה כזו לו היינו פועלים עצמאית. תצורת הענן החדשה עמדה במבחן הקורונה בקלילות רבה, שכן הצלחנו להעביר את כל עובדי החברה לעבודה מהבית בתוך פחות מיום".

אירועים קרובים