תוכן שיווקי

מהפכה דיגיטלית באנטרפרייז – האתגר המעשי להשתלב בתוכה

ראיון עם גיום עטיה, סמנכ"ל Alliances and Channels של סיילספורס ישראל, ועם עמית דובר, משנה למנכ"ל קבוצת יעל

09/09/2020 14:01
מימין: גיום עטיה, סמנכ"ל Alliances and Channels של סיילספורס ישראל, ועמית דובר, משנה למנכ"ל קבוצת יעל. צילום: יח"צ

אנחנו חיים במציאות דיגיטלית. "עידן הקורונה" הביא להאצת תהליכי מעבר לדיגיטל, והוכיח שהוא אפיק פעילות שגופים מודרניים אינם יכולים להתעלם ממנו. אולם, יש עדיין גופים גדולים, מורכבים ו"מסורתיים" שאינם מטמיעים את השינויים במהירות המתאימה לעידן החדש, ושהטרנספורמציה הדיגיטלית מאתגרת יותר עבורם.

עמית דובר, משנה למנכ"ל קבוצת יעל, וגיום עטיה, סמנכ"ל Alliances and Channels של סיילספורס ישראל, מסבירים את השינויים שעובר השוק הישראלי, ומדברים על איחוד הכוחות ביניהם – אינטגרטור חזק, ותיק ומרובה זרועות, וענקית הענן בעלת הטכנולוגיה המתקדמת – המאפשר לגופי אנטרפרייז להתגבר על המכשולים הללו.

על איזה אתגר השיתוף ביניכם מבקש להתגבר?
דובר: "אין אחד שלא שמע על טרנספורמציה דיגיטלית ונראה שכולם כבר יודעים מה רוצים ואיך עושים. אבל כשמגיעים למימוש, המציאות לעיתים שונה. בקצה האחד נמצא את חברות הסטארט-אפ שנולדו לעידן הדיגיטלי, ומשתמשות ביישומי ענן כדרך חיים, שיטמיעו כלים חדשניים, כמו פלטפורמות סיילספורס, ויצעדו בבטחה לעולם שכולו דיגיטל. בעוד שבפני גופי האנטרפרייז הוותיקים – אלה עם מחשוב הליבה המסורתי, דטה סנטר גדול וריבוי נתונים – ניצבים יותר אתגרים בדרך לענן. הם מעוניינים, ובצדק, לשמור את הסודות קרוב ללב ואת נכסי הארגון. אולם הם גם רוצים להפוך לדיגיטליים ולשפר את התהליכים בזירה עסקית תחרותית".

מה גוף כמוכם, אימפריה של טכנולוגיית ענן, יכול לעשות בשביל להתגבר על זה?
עטיה: "התשובה היא הטמעה של פלטפורמות המעבר לענן בשלבים. התהליכים שניהלנו הביאו אותנו להבנה כי אי אפשר לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בארגון מסורתי בצעד אחד בלבד, ושכדי לחבר ארגוני אנטרפרייז מסורתיים למהלך של טרנספורמציה דיגיטלית, יש לספק להם פלטפורמה דיגיטלית עננית אסטרטגית, ולהתחיל ביישום המתאים. הבנו כי יש לאפשר להם להתחבר למערכות הפנימיות המסורתיות שלהם, ולאפשר להם לנתח נתונים ממקורות שונים – פנים-ארגוניים וכאלה שבפלטפורמה החדשה – בצורה אחידה, קלה ומהירה. כדי לעשות את זה נדרשנו לכמה מהלכים אסטרטגיים".

ספר קצת על המהלכים האסטרטגיים האלה…
עטיה: "ביצענו מספר רכישות אסטרטגיות המאפשרות את הטרנספומציה הדיגיטלית לארגונים כאלה: רכשנו את מיולסופט (Mulesoft), מובילה עולמית בתחום אינטגרציית מערכות וניהול API; את טאבלו (Tableau), מובילה עולמית בתחום האנליטיקה; ולאחרונה את ולוסיטי (Vlocity), המציעה פתרונות ייחודיים לענפי התקשורת, הטלקום, הביטוח, האנרגיה והבריאות. רכישות אלה מאפשרות לארגונים גדולים לחבר את המערכות המסורתיות לפלטפורמה הדיגיטלית של סיילספורס, ולנתח בקלות נתונים בארגון ובענן. אבל זה לא הספיק. נדרשנו ליכולות ומומחיות מקומית ביצירת אינטגרציה, וכאן נכנסה לתמונה קבוצת Yael".

איך משתלבת הקבוצה במשוואה הדיגיטלית הזו?
דובר: "כגוף ידע עם שנים רבות של עבודה עם גופי ענק בכל תחומי המשק, מינפנו את צוותי המומחים ומרכזי הידע הקיימים ביעל, ליצירת ממשקים משופרים בין המערכות המסורתיות והדיגיטליות. בדומה ל-Salesforce, זיהינו את מגמות הטרנספורמציה הדיגיטלית והקשיים בדרך אליה, ושילבנו את התמחות הקבוצה בתחומי האינטגרציה עם מיולסופט. רכשנו לפני ארבע שנים את אקטיביו (Actiview), חברת האנליטיקה המובילה בישראל (כיום יעל פיננסים ואנליטיקה), והוספנו את טאבלו לסל הפתרונות אותם אנו משווקים. בנוסף, חתמנו על הסכם שת"פ עם ולוסיטי, שנרכשה לאחרונה על ידי סיילספורס. במהלכים הללו, הפכנו לגוף בעל ידע מוכח, היחיד בישראל המוסמך על כלל רכיבי הפלטפורמה של סיילספורס, המאפשרים טרנספורמציה דיגיטלית רחבה בארגוני אנטרפרייז. כל זה עתיד לאפשר לשוק האנטרפרייז הישראלי להיכנס לתהליכי דיגיטליזציה ולהשתלב בטרנספורמציה אותה עובר העולם כולו".

אירועים קרובים