תוכן שיווקי

טמפו מציגה: כך תשיגו צמיחה עסקית – בעזרת תשתיות לנובו

אהוד הומינר, מנהל תשתיות, טכנולוגיה ומערכות מידע בטמפו, מספר איך הבחירה בתשתיות לנובו ל-SAP HANA סייעה לארגון במימוש היעדים העסקיים

21/01/2020 12:36
דני ארז, מנכ"ל לנובו טכנולוגיה גלובלית ישראל. צילום: אוהד רומנו

טמפו נוסדה ב-1953 על ידי משה בורנשטיין וכיום היא מהחברות המובילות בישראל בתחום המשקאות. החברה הוותיקה חרטה על דגלה לפתח טכנולוגיה מתקדמת, למען אפקטיביות עסקית ואחריות חברתית.

כמה נתונים על פעילותה של טמפו: היא מעסיקה כ-1,200 עובדים, מגיעה לכ-11 אלף נקודות מכירה ברחבי הארץ ומשלחת 300 מיליון ליטרים בממוצע מדי שנה. נפגשנו לשיחה עם אהוד הומינר, מנהל תשתיות, טכנולוגיה ומערכות מידע בטמפו, על מנת להבין מהם האתגרים בתחומי המידע והתשתיות שניצבים בפני חברות בסדר גודל כזה.

לטמפו מערכות עצומות, שעובדות 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. רווחיות החברה נובעת מפעילותן השוטפת של שלל המערכות יחד בסנכרון מדויק, יעיל ומדוקדק, שמאפשר לארגון כולו לייצר ולפעול ברמה הגבוהה ביותר.

“האתגר הכי גדול שלנו היה למצוא מערכת אמינה וחזקה, שתאפשר שליפת נתונים מהירה וזמינות גבוהה. היה ברור שבחירת התשתית הנכונה הינה בחירה קריטית, כיוון שמערכת שלא תדע לספק את כל אלה עלולה להוביל לתגובת שרשרת, שתשליך באופן ישיר על תפוקת החברה כולה", ציין.

הפתרון של לנובו

כחלק ממערך הפתרונות שלנובו מציעה, היא מאפשרת תשתית ייחודית, שתומכת בפלטפורמת SAP HANA ומותאמת לדרישות השוק העסקי הישראלי, מתוך היכרות עם האתגרים, כמו גם ניהול מערכות המידע ושמירה עליהן.

לנובו היא יצרנית החומרה היחידה שמעמידה עבור הלקוחות בישראל מומחים מקומיים ברמה עולמית בעולמות SAP HANA, המלווים את הלקוח החל משלב התכנון, דרך היישום וההטמעה וכלה בליווי לכל אורך חיי הפרויקט. הפתרון של החברה מספק מעטפת מלאה, ששמה דגש על יעילות, מהירות ואמינות, ועל כן הופכת אותו לפתרון המוביל כיום בשוק המתפתח של מאגרי המידע.

היתרון של לנובו: נגישות מידית וזמינות גבוהה

"מבחינתנו", אמר הומינר, "הייתה חשיבות מכרעת לבחור בחברה שתדע לספק תשתית שתוכל לעמוד בלחץ העבודה ובאינטנסיביות שלה".

לדבריו, "מהנדסי לנובו היו קשובים לאתגרים שהעלינו ולדרישותינו, וידעו ליישם את פתרון ה-HA עבור המערכת הקריטית שלנו, שהיא מערכת ה-ECC. הפתרון שיושם מבוסס על טכנולוגיה מובנית במערכת ההפעלה SUSE, בשילוב עם טכנולוגיות מובנות של סאפ. פתרון זה ענה על הצורך המהותי ביותר שלנו כשמדובר במערכת ליבה".

"אין אפשרות כזו שמערכת כזו תקרוס", אמר הומינר. "הטיפול בתקלות חייב להיות בנגישות מידית וזמינות גבוהה, בכדי לייצר המשכיות עסקית. פתרון ה- HA שהוצג בפנינו נתן מענה שהוכיח את עצמו בפועל".

הומינר ציין כי "לאחר עבודה מול חברות אחרות, היתרון הגדול ביותר מבחינתנו היה זמינות המהנדסים לטיפול שוטף בבעיות, במידה שהיו, בשלב ההטמעה, ולאחר מכן במענה מידי בשעות לא קונבנציונליות. לא בכדי, כיום, כל המערכות בטמפו הן של לנובו. עם שביעות רצון ויעילות עסקית אי אפשר להתווכח".

לדברי דני ארז, מנכ"ל לנובו טכנולוגיה גלובלית ישראל, "לקוחותינו נמצאים ברדיפה מתמדת אחרי הפקת תובנות מהמידע הנעול ברשותם. היכולת להאיץ את קצב קבלת ההחלטות על בסיס פתרון טכנולוגי בשילוב ידע מקומי ביישום עשרות פרויקטי תשתית בתחום מייצר ערך עסקי ללקוח. כל פרויקט שאנחנו מסיימים מייצר את העסקה הבאה, דרך שביעות רצון לקוח. אנחנו מבינים HANA, הפתרון שאותו אנחנו מספקים אמין וברור, והכי חשוב – יש לנו ניסיון אדיר בתחום".

יוסי סוויסה, מוביל תחום תשתיות SAP HANA בלנובו, אמר כי "הבידול שלנו בתחום זה נובע מהסקלביליות והגמישות באופן יישום הפתרון הטכנולוגי. החברה מספקת פתרון מהודק ואמין עבור סביבת תוכנה ספציפית, מה שמגדיל את הביטחון של הלקוחות ביישום".

"במקרה של טמפו", אמר, "הארכיטקטורה הייתה מורכבת, מאחר שנדרש מענה לשרידות מלאה בפריסת החומרה בין שני דטה סנטרים מרוחקים. הפתרון כלל מתגי תקשורת של לנובו ושרתי HANA בתצורת HA".

"בזכות היכולת והידע המקומי, ההתקנה והאינטגרציה של הפתרון נעשו במעבדת לנובו בישראל, בה דימינו את הסביבה והרשת האמיתיים של טמפו", ציין סוויסה. "זה אפשר יכולת הטמעה בזמן קצר מאוד. בתוך שעות בודדות מרגע פריקת הציוד מהמשאית כבר היינו באוויר והתחלנו בבדיקות קבלה. ממש “Plug and Play.

שותפים לדרך

כאמור, בעקבות הפרויקט, טמפו עברה לעבוד רק עם תשתיות לנובו, שהוכיחו וממשיכות להוכיח את עצמן אל מול האתגרים של החברה.

הומינר אמר כי "אנחנו מאמינים בשיתופי פעולה בכל הזירות, וזהו בהחלט שיתוף פעולה שתורם לצמיחה העסקית והטכנולוגית של טמפו, ולרווחיותה בשנים הבאות".

אירועים קרובים