תוכן שיווקי

טיקל סנטר מארחת את התשתיות שלה בענן של Cloud’em מבית אמת מחשוב

שי כהן, מנהל תחום הנדסה בטיקל סנטר, מספר על השיקולים וההחלטות שהתקבלו במהלך תהליך המעבר לענן

15/04/2019 12:56
שי כהן, מנהל תחום הנדסה בטיקל סנטר. צילום עצמי

חברות וארגונים רבים מתלבטים האם להעביר את שירותי המחשוב שלהם אל מחוץ לאתר החברה. האפשרויות המוצעות כיום כוללות ענן פרטי, ענן ציבורי או ענן היברידי.

טיקל סנטר (Tikal Center), ספקית מובילה של פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים ולארגונים, בחרה לארח את התשתיות עבור לקוחותיה בענן של Cloud’em מבית אמת מחשוב. שי כהן, מנהל תחום הנדסה בטיקל סנטר, מספר על השיקולים וההחלטות שהתקבלו במהלך תהליך המעבר לענן.

מבין כל החלופות, מדוע בחרתם דווקא ב-Cloud’em?
"לאחר שבדקנו מספר חברות, הבנו שהבחירה של Cloud’em היא הנכונה עבורנו, מהסיבות העיקריות הבאות:

  • העובדה שאמת מחשוב היא אינטגרטור בכיר בעולמות הלינוקס ושותף פלטינום של רד-האט סייעה לנו רבות לתהליך המעבר לענן. מאחר שכלל המערכות שלנו מבוססות לינוקס, אתגר המעבר לענן היה פשוט ומהיר, ללא השבתות ושקוף ללקוחות הקצה.
  • אתגר נוסף ומשמעותי בפרויקט היה מורכבות התקשורת שמחוברת לעשרות לקוחות בו זמנית בזמני השהיה (Latency) רגישים, תחת אילוצים של דרישות קונפיגורציה ייחודיות למרכזיות טלפוניה. הניסיון והידע של Cloud’em בענן סייעו רבות לחיבור מרכזיות הטלפוניה והמחשוב של סביבת לקוחות הקצה לענן.
  • מאחר שפתרונות הענן של Cloud’em בתחום תשתיות המחשוב, הגיבויים והרפלקציות מבוססים על Veeam Cloud connect, מוצר הרפליקציה והגיבוי של Veeam, אנחנו מספקים ללקוחותינו הסופיים יכולת שחזור בכל מצב. כמו כן, הפתרון מאפשר לנו רפליקציה בטוחה ומהימנה למקרה של התאוששות מאסון תוך דקות בודדות.
  • איכות החווה עצמה, מבחינת מערך השרתים, טכנולוגיות בשימוש, עושר האמצעים והיכולות לגדול במשאבים בכל רגע על ידי שימוש בפורטל ניהולי פשוט וידידותי, המאפשר יכולות שירות עצמי ללא תלות בספק בכל זמן נתון, בשירות עצמי".

מדוע בחרתם במיקור-חוץ של תשתיות המחשוב של החברה?
"טיקל מחויבת למתן שירות ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותיה. החברה מתעדכנת באופן שוטף בטכנולוגיות הקיימות בשוק ובוחרת בחלופות המיטביות על מנת להבטיח את מתן המענה הטוב ביותר לצרכי השוק המשתנים. התקדמות לשימוש בטכנולוגיית הענן הייתה טבעית ומתבקשת ומומשה כבר לפני מספר שנים. מאז נצבר אצלנו ניסיון רב באספקת שירותי טלפוניה ומוקדי תקשורת מבוססי ענן.

פעילות החברה הולכת וגדלה על פני השנים ועם הגידול, התעורר אצלנו הצורך בשדרוג מערכת ה-'ענן' בה פעלנו. בשלב זה של חיי החברה קיבלנו החלטה להתמקד בפעילות הליבה העסקית שלנו ולא להשקיע אנרגיה מיותרת בתחזוקת שרתים ופתרונות מחשוב.

כמות המידע ההולכת וגדלה, יחד עם השאיפה לאספקת שירות אמין ברמה גבוהה, הביאו עימם את הצורך בטיפול נכון במידע, בגיבוי ובהיערכות לכל מקרה של תקלה. לכן, בחרנו בפתרון מקצועי של ספק שירות חיצוני, גוף המתמחה ביכולות להן אנו זקוקים ברמה הגבוהה ביותר".

אילו חלופות עמדו בפניכם כששקלת להוציא את התשתית לענן?
"עמדו בפנינו שתי חלופות עיקריות לנושא: חברות גדולות בינלאומיות כמו אמזון, גוגל או מיקרוסופט, ולחלופין שימוש בספק שירות ענן מקומי ישראלי. כבר בשלבים הראשונים הבנו שחברה מובילה מקומית תקל עלינו בעמידה בדרישות השירות הגבוהות של לקוחותינו בשוק המקומי – ברמה הרגולטורית, ובזכות הגמישות במתן מענה לצרכים ייחודיים העולים מהשטח ובזמני תגובה קצרים.

שיקול נוסף רלוונטי לדרישות הספציפיות של עולם הטלפוניה מתייחס לעיכובים, להם שירותי הטלפוניה מאוד רגישים. מיקום השרתים בארץ מקצר את הטווחים עבור הלקוחות הישראליים ומעלה את איכות השמע. זוהי נקודת זכות נוספת בבחירת ספק שירות מקומי.

לגבי אבטחת מידע, אפשר להגיע לרמות ביטחון דומות הן עם הספקים הבינלאומיים והן הישראליים. עם Cloud’em הגענו לרמת ביטחון מצוינת במחירים תחרותיים.

בנוסף, בחרנו בספק בעל היכרות והבנה של השוק הייחודי שלנו ובעל ערנות לצרכים שעולים מתוקף הדרישות של לקוחותינו. מצאנו ב-Cloud’em ספק בעל נכונות למתן מענה מקצועי בלוחות זמנים אגרסיביים מאוד, על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו וברמת השירות שאנחנו מספקים ללקוחותינו. העובדה שהחברה בעלת מוניטין של שנים עם ניסיון רב בתחום המחשוב והתשתיות (לדוגמה, בעלת יכולת הקצאת קו תקשורת מהיר ייעודי עבורנו), שיחקה גם היא תפקיד חשוב.

לצד כל הנקודות הנ"ל וידאנו שלאחר הקמת המערכת, הספק יהיה זמין למתן שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".

שלומי קפצון, מנהל Cloud’em באמת מחשוב. צילום: יח"צ

שלומי קפצון, מנהל Cloud’em באמת מחשוב. צילום: יח"צ

שלומי קפצון, מנהל חטיבת הענן ב-Cloud’em, ציין כי "נכון שישנם שיקולים רבים בעת בחירת ספק הענן, אך אמת מחשוב היא חברה בעלת ניסיון של 36 שנים בתשתיות מחשוב, והמעבר לענן נעשה בשלבים של תכנון קפדני, יעיל וחסכוני".

"התכנון מושקע גם בלימוד עסקי הליבה של הלקוח והשימוש היום יומי שלו בתשתיות המחשוב", הוסיף. "תנאי זה הכרחי לתכנון פתרון מתאים שיספק מענה מלא לכלל צרכיו".

"בנוסף", אמר קפצון, "היכולת הגבוהה של Cloud’em לבצע התאמה פרטנית של אפליקציות ייעודיות, מורכבת ככל שתהיה, מאפשרת לתת פתרונות גמישים ויצירתיים לכל דרישה, ועל ידי כך לייצר ערך של תשתית עם ביצועים טובים יותר וחסכון משמעותי בעלויות השוטפות של תשתית המחשוב".

אירועים קרובים