תוכן שיווקי

המהפכה התעשייתית הרביעית – גם בטקסטיל

EVS - ראייה ממוחשבת ומיתוג בתנועה מתמדת

13/11/2017 09:33

העתיד כמעט כאן. בגדים יהפכו את הלובש לצג דיגיטלי של מסרים אישיים המגיבים לאנשים שבסביבה, ימדדו את טמפרטורת הגוף ופרמטרים פיזיולוגיים אחרים, יתקשרו עם הצוות הרפואי ויתריעו בזמן אמת על ממצאים חריגים. הם גם יאותתו באגרסיביות על קרבה מוגזמת של אנשים "מסוכנים" ללובש. כך מתארים מומחי הטקסטיל את עתיד התעשייה, שמוצריה לוקחים חלק משמעותי בפתרון בעיות הנדסיות, שיפור מערכות רפואה ציבוריות, שיפור איכות החיים ומיגון אישי.

בפתיחת כנס Non Woven, שהתקיים באחרונה בהוף שבגרמניה, התייחס יו"ר הכנס, פרופ' פרנק פיקר, לעתיד התעשייה. לדבריו, ברוח המהפכה התעשייתית הרביעית, חייבת תעשיית הטקסטיל לאמץ טכנולוגיות אינטרנט של הדברים, לייעל מערכי ייצור ולחדור לשווקים החדשים של רכבים אוטונומיים, רפואה מתקדמת, תשתיות משופרות ועוד. במקביל לפיתוח מוצרי טקסטיל "חכמים", נדרשות אוטומציה ואינטגרציה לאורך כל קווי הייצור.

ייצור רזה – גם בטקסטיל

תעשיית הטקסטיל מחפשת דרכים להתייעלות מתמדת, הן עבור המפעל עצמו והן כערך מוסף עבור הלקוחות. כמענה לצורך, ב-1990 פיתחה EVS את המכונה הראשונה בעולם לאיתור אוטומטי של פגמים בטקסטיל.

המכונה, המבוססת על טכנולוגיות צבאיות לעיבוד תמונות, יודעת לסרוק את הבד שיוצא מקו הייצור, לזהות באופן אוטומטי פגמים זעירים ולשמור בסיס נתונים של הפגמים, הכולל תמונות דיגיטליות שלהם ואת מיקומם המדויק על הבד. עם השנים פותחו מודולים שמסמנים את הפגמים על הבד בדיו בלתי נראית ועוצרים את המכונות עם גילוי פגם. השימוש במכונות EVS מפחית משמעותית את התוצרת הפגומה וחוסך בכוח אדם. בסיס הנתונים מאפשר ליצרני מוצרי הקצה להפחית משמעותית את המוצרים הפגומים. מכונות הגזירה מתכננות את החיתוך כך שהפגמים יהיו מחוץ למוצרים הגזורים. התוצאה בשוק: יצרני מוצרים מעדיפים לקנות חומר גלם שנבדק במערכות EVS. הישג שיווקי דרמטי.

מיתוג מוצרי היי-טק לתעשייה מסורתית

לאחר שנים של פעילות, החליטה החברה להתאים את המותג להתפתחות הטכנולוגית ולמעמדה המוביל בתעשיית הטקסטיל העולמית. התהליך מתבצע בהדרגה, כאשר ITMA – תערוכת הטקסטיל המובילה – מספקת פעם בארבע שנים מוטיבציה לקידום המותג והתקשורת השיווקית.

השם

שם החברה, EVS (ר"ת Elbit vision systems), נולד מהיותה חברה בת של אלביט שעוסקת במערכות ראיה ממוחשבת. אחרי כ-20 שנות פעילות, כשרבים מיצרני הטקסטיל בעולם מכירים את החברה, הוחלט לשמור על השם שלה – הן בזכות ההכרה לה היא זוכה בעולם הטקסטיל והן כדי להנות מהמוניטין של אלביט. שורת המיצוב שלה, Your Quality – Our Vision, מתבססת על כפל המשמעות של המילה Vision: ראיה וחזון.

הלוגו

צורת הלוגו נובעת מתנועת גלי הבד בין גלילי המכונות וה-"בובינה" שעליה מגולגל הבד, ומרמזת על אותיות השם, EVS. לדברי שמואל כהן, מנכ"ל החברה, הלוגו החדש מתקבל באהדה רבה בקרב מנהלים בתעשייה. הם אוהבים מאוד את הצורה שנוצרה ואת המחויבות שהיא מבטאת לתעשיית הטקסטיל. הלוגו הפך מהר מאוד לצורה מוכרת, המזוהה עם EVS ומייצגת את היותה המובילה בתחום בקרת האיכות בתעשיית הטקסטיל.


עין פקוחה, מבט חד

לקראת תערוכת ITMA שנערכה ב-2011 חיפש צוות המיתוג קונספט ויזואלי "שיתפוס את העין". בסקר לקוחות ואנשי מכירות, התברר שהם מזכירים פעולות ראיה אנושיות כדימוי לפעולת המכונות. המכונה "רואה" את הפגמים ואינה "עוצמת עיניים" אפילו לרגע. ברוח זו, נוצרה תמונת העין, הבנויה כולה מפרטי טקסטיל – כולם מתוצרת של לקוחות EVS (בדים ויריעות לתעשיות הבגדים, רכב, תעופה, גיאו-טקסטיל, טיטולים, חקלאות, ענפי הבנייה ועוד).

דמיינו לעצמכם את העין שולחת כלפי המבקרים בתערוכה מבט בוחן ברוחב של 400 ס"מ. זה ויז'ואל שלא ניתן להתעלם ממנו. יצר אותו אוריאל אמגר, אמן פוטושופ בשירות הפרסום.

מקיפים את העולם בכל יום מחדש!

לקראת תערוכת ITMA 2015, מצא צוות השיווק שלקוחות EVS בודקים מעל 50 מיליון מ' בד ביום!!! בהתאם, הוצגו על קירות הביתן (400 על 300 ס"מ) הסלוגן וה-ויז'ואל הבאים:

"EVS המציאה את שוק המערכות הממוחשבות לאיתור פגמים בטקסטיל ואנחנו ממשיכים להוביל את השוק בטכנולוגיות עיבוד תמונה ו-IT", אמר כהן. הוא הוסיף כי "צוות המיתוג שלנו מצא דרך יצירתית ומרשימה להעביר את המסר לתעשייה. ביתן EVS הוא תמיד בין הביתנים המרשימים ביותר בכל תערוכה מקצועית בה אנחנו מציגים. בתערוכת ITMA האחרונה מכרנו מערכות בסכום של 1.3 מיליון דולר – הישג מאוד משמעותי עבורנו".

מיתוגה של EVS בוצע על ידי Frisbee Branding, המתמחה בבניית מותגים לחברות היי-טק, תעשיה מסורתית, חברות רפואיות וגופים אקדמיים.

אירועים קרובים