תוכן שיווקי

שירותים מנוהלים: קטלוג שירותים ככלי תכנון יעיל

כתבה שלישית בסדרה

14/07/2013 14:31

לכתבה הראשונה בסדרה
לכתבה השנייה בסדרה

מאת: עמית רוזנבלום, מנהל מכירות שירותים מנוהלים, יבמ ישראל

ישנו הבדל מהותי בין תפיסת מיקור החוץ המסורתית לבין זו של שירותים מנוהלים. בניגוד למיקור החוץ שבמרכזו העברת עובדים קיימים למעסיק חדש, הרי שתפיסת השירותים המנוהלים מתייחסת למיקור תהליכים. הארגון הרוכש את השירות עובר מרכישת תשומות בדמות עובדים וציוד – לרכישת שירות במסגרת מוגדרת ומוסכמת מראש.

כלי מרכזי בתכנון מערך מיקור השירות, הוא קטלוג השירותים הייחודי של יבמ. קטלוג השירותים מאפשר תהליך שיטתי של הצגת מגוון השירותים השונים אותם ניתן לרכוש על פי צורכי הארגון – ודיון מושכל ביתרונות של כל שירות כזה, בהתאם לאופי הארגון ועיסוקיו.
סל השירותים של יבמ כולל ניהול שירותי טכנולוגיות מידע, לרבות ניהול משתמשי קצה ותהליכים, ניהול מוקדי שירות ותמיכה, ניטור ותפעול מערכות, לרבות ניהול אירועים, תפעול יישומים ותשתיות, תפעול בסיסי נתונים, שרתים ומערכות אחסון ותקשורת, ניהול עומסי עבודה ותזמון משימות עיבודי אצווה (Batch).

השירות יכול לכסות את מכלול תהליכי תכנון פריסת הציוד והשרתים, וירטואליזציה של מערכות ותמיכה במערכות בזמינות גבוהה. בתחום האבטחה, מציעה יבמ שירותים מנוהלים החל מהגנת תשתיות, עדכוני אבטחה, סקרי אבטחת מידע, ניהול מרכזי SOC, ניהול זהות משתמשים ובקרת גישה, עמידה בהוראות חקיקה ותקנות החלות על הארגון, ועד לניהול כולל של מערך האבטחה.

פתרונות השירותים המנוהלים של יבמ מתאימים במיוחד לארגונים הנמצאים בתהליכי שינוי עסקי, ארגוני או טכנולוגי – כמו גם לכאלה החוזים כי יידרשו לשינוי כזה בעתיד הלא רחוק. ניתן להוסיף את השירותים האלה למערכי מחשוב קיימים, באופן המאפשר לגשר על פערים שיש לארגון בכל הנוגע לזמינות ידע, כוח אדם, יציבות פלטפורמות קיימות או ריבוי תקלות.

תפיסת השירותים המנוהלים אינה עניין לארגונים גדולים בלבד. יותר ויותר גופים בסדר גודל בינוני ועסקים קטנים יחסית מבינים את היתרון שבמעבר לתפיסה זו.  למעשה, דווקא הגופים הקטנים יותר, בהם אין הצדקה להחזקת ארסנל מלא של כישורים מקצועיים מצד אחד, ולרכישה מאסיבית של ציוד מצד שני – יכולים להפיק ערך גדול יותר ממעבר לשירותים מנוהלים. כיוון ששיעורי הצמיחה של גופים כאלה גבוהים יותר ומאופיינים באי-סדירות ובשונות רבה יותר, הם גם אלה העשויים ליהנות יותר מהגמישות התפעולית המושגת ע"י השימוש בשירותים מנוהלים.

עבודה בעידן השירותים המנוהלים מחייבת שינוי בחשיבה הניהולית ובתפיסת מערכות המידע. במקום התייחסות לרכש תשומות – ציוד, תוכנה או עבודה – עובר המיקוד לדיון בתפוקות. הסכמי רמות שירות (SLA), והתחייבות ספק השירותים לביצועים מוגדרים.
יבמ מביאה לשוק השירותים המנוהלים יתרון ייחודי בזכות היותה הספק היחיד העוסק בכל תחומי טכנולוגיות המידע  והמסוגל גם לשלב כלים וטכנולוגיות ממקורות אחרים.

לפרטים נוספים – אתר IBM

אירועים קרובים