ארגונים מתלבטים בין גישת ההדפסה ה-"שמנה" וה-"רזה", מבלי לדעת שיש גישה שלישית – OXP

מודל ה-OXP הוא ייחודי בכך שהוא מנצל את גישת ההתקנים החכמים של Java Virtual Machine כדי "ללמד" את ההתקנים הישנים לזהות ממשקים חדשים ולטפל בהם תוך ביטול הצורך ברכישת חומרה חדשה, הסביר קובלר באירוע שערכה החברה באוסטריה ● לדבריו, כך ניתן לעדכן את כל ההתקנים בצי לאותו ממשק של שירותי אינטרנט וליצור ממשק אחיד

02/06/2009 16:48

הדיון בין לקוח "שמן" ו-"רזה" אינו מוגבל לעולם המחשבים האישיים. מגזר ההדפסה והדימות הדיגיטלי מושפע אף הוא מוויכוח דומה על האתגר לשמירת זרמי עבודה לנוכח מקורות נתונים מתפתחים ומגנוני אספקה מגוונים מתמיד. ריינהרד קובלר, מנהל תמיכת פתרונות עסקיים בחטיבת ה-IPG של HP באזור EMEA, הציג בכנס המשתמשים השנתי שנערך בווינה, אוסטריה, גישה שלישית – המאפשרת לשמור על זרם העבודה ללא צורך להשקיע בחומרה חדשה.

לדבריו, ארגונים וחברות תלויים בזרמי עבודה: תהליכים, שגרות, אסקלציות, תרחישי מגירה ונהלים תואמים, שמהווים את הבסיס לכל האינטראקציות של הארגון – החל ממיקור חומרי גלם, דרך ייצור וכלה במתן שירות אחרי המכירה. בניגוד לארגונים קטנים יותר, תאגידים גדולים אינם יכולים להרשות לעצמם לבסס את התהליכים הללו על אינטואיציה וגם לא על ניסיון, אלא על מערך תהליכים או "זרם עבודה" שנועד להבטיח רמות מוסכמות של פרקטיקה וציות שיענו על כל המקרים האפשריים.

תהליכי הדפסה ודימות דיגיטלי נמצאים במרכז תהליכים אלה ומאפשרים לארגונים ללכוד את המידע ולהעבירו הלאה בסגנון ובפורמט שמגדיר התהליך, אמר קובלר. הוא ציין, כי מידע זה יכול להיות נתונים סטנדרטיים מובנים כמו רשומות של משאבי אנוש או תלושי משכורת, אך גם נתונים לא מובנים כגון תמונות ושרטוטים. את המידע הזה אפשר לאחסן באופן מרכזי או מקומי ואפשר לגשת אליו באופן ריכוזי או ממשרדים מרוחקים, אפילו מעבר לים. למעשה, אמר, הרבה ארגונים משתמשים בשילוב של גישות אלו כדי לנהל את זרמי העבודה. במקרים רבים הם מתבססים על פרקטיקה ותשתיות קיימות או על תמהיל מתודולוגיות בעקבות מיזוג או רכישה.

טכנולוגיות משתנות – זרמי עבודה נותרים לנצח

סיבוך נוסף, אמר קובלר, נובע מכך שמקורות הנתונים ומנגנוני האספקה משתהים בהתמדה בעקבות פרקטיקה עסקית, דרישות הלקוחות ופיתוחים טכנולוגיים. מקורות הנתונים של ימינו, למשל, נובעים בעיקר מיישומים מבוססי אינטרנט ומכילים נתונים לא מובנים כגון תמונות או מפות. מנגנוני האספקה יכולים להיות התקני הדפסה רב-תכליתיים המשותפים למספר משתמשים בתוך חלל עבודה פתוח אבל גם מדפסות מאובטחות, אישיות, הניתנות להפעלה רק באמצעות סיסמא ומיועדות למסמכים חסויים ורגישים.

למרות שמקורות התוכן ומנגנוני האספקה מתפתחים כל הזמן, זרמי העבודה יכולים להמשיך ללא שינוי לנצח. ארגונים צריכים להמשיך לייצר סחורות, לתת שירותים, לתמוך בלקוחות, לעקוב אחר משלוחים, לשלם מסים וכו' – יהיו האמצעים הטכנולוגיים אשר יהיו.

כך, אמר קובלר, שתי אסכולות חשיבה ייושמו באופן מסורתי לאתגר של שמירת השלמות של זרם עבודה בעסק המתפתח ברציפות וסביבה טכנולוגית:

גישת ההתקן החכם, או הלקוח "השמן", משלבת ומעדכנת ברציפות את הלוגיקה של ההתקן, מתמודדת את האתגר של שילוב רמת תחכום בקצה של החומרה. ככל שזרמי העבודה, מקורות התוכן ומצגות הנתונים מתפתחים, כך ניתן להתאים את ההתקנים באמצעות שדרוגי תוכנה המסופקים ישירות. ואולם, מלאכת הניהול של התקנים הנעשים יותר חכמים כל הזמן מציבה אתגרים משלה כמו למשל בקרת גרסאות, אבטחה ואינטגרציה. התקנים חכמים מחייבים לוגיקה עסקית מיוחדת כדי שניתן יהיה לפתח ולהוריד אותם בנפרד. מורכבות זו גדלה עוד לאור הכמות והגיוון של ההתקנים המנוהלים; ואם זה לא מספיק, הרי שאתרים מרוחקים או בינלאומיים מוסיפים עוד רובד של קושי וסיכון.

לחילופין, גישת הלקוח ה-"רזה" יוצרת ממשק משותף כדי שניתן יהיה לעקוב ולשלוט בהתקני הקצה (מסופים), המכילים לוגיקה, זיכרון וכוח עיבוד מינימליים בלבד, באופן ריכוזי. היתרונות הם גדולים מבחינת הניהול, האבטחה והבקרה של צי מפוזר של מכשירי הדפסה ודימות למיניהם. ואולם, יתרונות אלה עלולים להתבטל עקב הדרישה לרענן את צי ההתקנים וליצור פרופיל סטנדרטי של לקוחות רזים. נדיר שממשקים סטנדרטיים יכסו את כל ההתקנים הכלולים בצי ההתקנים הארגוני ורענון של הצי כולו ברמה הארגונית עלול להיות יקר מאוד.

הטוב שבשני העולמות

אבל יש גם דרך שלישית, קבע קובלר, שמספקת את הטוב שבשני העולמות. פרי המחקר שערכו HP Labs הוא HP OXP (ר"ת Open Extensibility Platform), המספק "ממיר" להתקני הדפסה ודימות ישנים ומאפשר לשדרגם לרמת הצי המותקן כדי לאפשר ממשק משותף. היתרונות של גישה זו אטרקטיביים מאוד: שימוש בכלי האינטרנט של Jetadmin של HP, כדי לבטל את הדרישה להגדרת תצורה אינדיבידואלית לכל התקן (דרישה חיונית במודל "הלקוח השמן") וניצול מלא של חומרה קיימת (התגברות על המגבלות של הגישה הקונבנציונלית לממשק משותף).

מודל ה-OXP הוא ייחודי, הסביר קובלר, בכך שהוא מנצל את גישת ההתקנים החכמים של Java Virtual Machine כדי "ללמד" את ההתקנים הישנים לזהות ממשקים חדשים ולטפל בהם תוך ביטול הצורך ברכישת חומרה חדשה. כך ניתן לעדכן את כל ההתקנים בצי לאותו ממשק של שירותי אינטרנט וליצור ממשק אחיד, יציב ומאובטח בכל צי ההתקנים הקיימים.

"מערכת ההפעלה" OXP מכסה את ההתקנים, כלי הניהול וניהול זרם העבודה של HJP ומאפשרת למפתחי תוכנה עצמאיים ואפילו ללקוחות לשלוט ברכיבים אלה באמצעות פרוטוקולים המבוססים על שירותי אינטרנט. התקנת הממשק, ציין, פשוטה בכל התקני HP הקיימים ומאפשרת את שדרוגם לממשק החדש והאחיד.

חברות המשתמשות בהתקני ההדפסה והדימות הדיגיטליים של HP יכולות לשדרג ולהרחיב את צי ההתקנים בהורדת יישומון (applet) פשוט. לפונקציות הניהול וזרמי העבודה של HP יש תוספים (plug-ins) פשוטים אף הם. יש יתרונות רבים לגישה זו: OXP לא רק מאפשרת לחברות לייעל זרמי עבודה עתירי נייר אלא גם מגנה על ההשקעה הקיימת בחומר.

גישת OXP זוכה להצלחה ניכרת בקהילה הארגונית, ציין קובלר. משלבי מערכות מדווחים על חיסכון של 90% בפיתוח פתרונות המתפקדים אוטומטית בכל מכשירי HP שבצי ההתקנים הארגוני.

עלויות ההדפסה והדימות הדיגיטלי עשויות להגיע עד 3% מההכנסות הארגונית, כך שאסטרטגיה טובה להטמעה וניהול יכולה לחולל הבדל ממשי מבחינת התקורה והתפוקה.
טכנולוגיית OXP של HP היא דוגמה לגישה שנועדה להשיא את השימוש בתשתית קיימת ולשמור על שלמותו של זרם העבודה לנוכח תהליכים עסקיים וטכנולוגיות שמתפתחים ומשתנים כל הזמן.

בשורה התחתונה הוצג, כי הוויכוח בין "שמן" ל-"רזה" אינו מוגבל לעולם המחשבים האישיים, אך כאשר מיישמים אותו לעולם ההדפסה והדימות הדיגיטלי, כדאי לזכור שיש חלופה שלישית המציעה את היתרונות של שתי הגישות האחרות בשבריר קטן של העלויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים