שירות הדואר החינמי החדש של מיקרוסופט ייקרא Outlook

השירות החדש, שייקרא בשמה של תוכנת הדואר הוותיקה של הענקית מרדמונד, יחליף את הוטמייל, שלא עודכן מזה שמונה שנים ● החברה רוצה למצב את שירות הדואר החינמי מחדש כדי להילחם בג'י-מייל, שמכרסם בנתח השוק שלה בעקביות ● נכון לחודש יוני עמד הנתח של הוטמייל על 36% בעוד שזה של ג'י-מייל הגיע ל-31%

מיקרוסופט (Microsoft) הציגה אמש (ג') את הגרסה החדשה של שירות הדואר החינמי שלה, כמו גם את השם החדש שלו – Outlook, שכידוע, הוא גם שמו של תוכנת הדואר הוותיקה שלה. הענקית מרדמונד משיקה את השירות החדש בניסיון להשיב מלחמה לגוגל (Google), שהג'י-מייל (Gmail) שלה מכרסם ללא רחם בנתח השוק של הוטמייל (Hotmail), שירות הדואר החינמי של מיקרוסופט.

מלבד החלפת השם הוטמייל ב-Outlook זכה השירות למראה חדש ורענן, שולבו בו קישורים לרשתות חברתיות ונוספו תפקודים חדשים לטיפול בדואר זבל ושאר מפגעים שמטרידים את המשתמשים. בניסיון לחדש את הצמיחה בחרו במיקרוסופט להחליף את השם של השירות ולשדרג את חוויית השימוש. משתמשי הוטמייל יקבלו במהלך החודשים הקרובים הודעה ובה יוצע להם לעבור לשירות החדש.

נכון לחודש יוני, הוטמייל הוא עדיין הגדול מבין השירותים החופשיים לדואר אלקטרוני. על פי נתונים של comScore, עמד מספר המשתמשים של השירות באותו החודש על 324 מיליון – מספר שמייצג נתח של כ-36% מהשוק ברחבי העולם. אולם, ג'י-מייל נהנה מקצב הצמיחה המהיר ביותר ונתח השוק שלו מגיע ל-31%. שירות Yahoo! Mail מפגין יציבות, עם נתח של 32%.

הוטמייל הוקם ב-1996, כאחד השירותים החופשיים הראשונים לדואר אלקטרוני, נרכש על ידי מיקרוסופט ובשמונה השנים האחרונות כמעט שלא זכה לעדכונים. "דברים רבים השתנו בשמונה השנים האחרונות והגיעה העת לרענן את המראה של הדואר האלקטרוני", כתב כריס ג'ונס, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט שמופקד על Windows Live, בהודעה שפרסם בבלוג.

המראה החדש של השירות נקי יותר, עם שטחים לבנים רבים, ומזכיר מאוד את העיצוב החדש של ג'י-מייל. בתצוגת התיקיות מופיעות פרסומות מצד ימין, אולם כשפותחים הודעה לא מוצגות פרסומות כלל. אפשר לקשר לשירות חשבונות מפייסבוק (Facebook), טוויטר (Twiiter), לינקדאין (LinkedIn) וגוגל פלוס (+Google), וגם לנהל שיחה בצ'אט של פייסבוק. עלוני חדשות והודעות נוספות שמופצות למספר גדול של משתמשים יזוהו באופן אוטומטי ויתויקו בתיקייה מיוחדת, כאשר המשתמשים יכולים לקבוע הגדרות משלהם למיון הדואר.

לדברי אל חילבה, אנליסט מ-IDC, "זהו הקרב על ליבם של המשתמשים שמחפשים בית לפעילות התקשורת שלהם. השחקניות הגדולות ממזגות את הנכסים המקוונים שלהן בתקווה להציע מרכז נוח אחד לכל שירותי הענן". הוא ציין, כי הצלחת השירות של מיקרוסופט תלויה ביכולתה של מיקרוסופט "לעמוד בקצב המהיר של גוגל ולהתחרות ביאהו! (!Yahoo), שעשויה לשוב ולהתאושש".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים