גוגל משנה כיוון: מערכת ההפעלה כרום תכלול שולחן עבודה

החל מגרסת הבטה הנוכחית של מערכת ההפעלה היא תציע סביבת עבודה בה ניתן יהיה לבצע פעולות רבות מחוץ לדפדפן, כולל פתיחת מספר חלונות כך שניתן יהיה להפעיל מספר יישומים במקביל, כל אחד בחלון משלו ● השינוי המשמעותי ביותר בגרסה החדשה הוא הוספת פס כלים בחלק התחתון של המסך, שאליו ניתן יהיה להצמיד צלמיות של יישומים כדי לאפשר הפעלה מהירה שלהם מבלי צורך לחפש אותם

כרום (ChromeOS), מערכת ההפעלה הקלה של גוגל (Google), משנה כיוון מבחינת הממשק שלה. המערכת מציעה מעתה, תחת שם הקוד Aura, מראה שדומה הרבה יותר לגרסה המקובלת של חלונות (Windows) עד גרסה 7, רב ההפצות של לינוקס (Linux) וכן שולחן העבודה של מקינטוש (Macintosh).

החל מגרסה 19.0.1084.17, גרסת הבטה הנוכחית של מערכת ההפעלה, שמיועדת למחשבי AC700 של אייסר (Acer) וסדרה 5 של סמסונג (Samsung), תציע זו סביבת עבודה בה ניתן יהיה לבצע פעולות רבות מחוץ לדפדפן, כולל פתיחת מספר חלונות כך שניתן יהיה להפעיל מספר יישומים במקביל, כל אחד בחלון משלו. כמו כן, תכלול הגרסה אפשרות לגרור את פינות החלון כדי לשנות את גודלו לפי רצון המשתמש. שינויים נוספים הם אפשרות לשמור קיצורי דרך על שולחן העבודה ולקבוע תמונת רקע לשולחן העבודה כולו.

השינוי המשמעותי ביותר בגרסה החדשה הוא הוספת פס כלים בחלק התחתון של המסך, שאליו ניתן יהיה להצמיד צלמיות של יישומים כדי לאפשר הפעלה מהירה שלהם מבלי צורך לחפש אותם. בנוסף, בפינה המרוחקת של פס הכלים יוצגו נתונים, כמו: שעון, מצב סוללה ואיכות החיבור לרשת האלחוטית.

פתיחת חלון הדפדפן למסך מלא אמנם מסתירה את פס הכלים, אך כל מה שצריך לעשות כדי להחזיר אותו הוא להזיז את סמן העכבר אל הקצה התחתון של המסך.

העדכון החדש של מערכת ההפעלה מוסיף תכונות שימושיות חדשות, כמו: תמיכה במצבים שונים של ריבוי מסכים (הכפלה, הצגה במסך ראשי בלבד והצגה במסך משני בלבד). המעבר ביניהם מתבצע באמצעות שילוב המקשיםCtrl  ו-F5. כמו כן, נכללים בו עדכונים בנגן הסרטים והמוזיקה, כלי התאוששות שמאפשר החזרה למצב עבודה שגובה להתקן USB ומנהל חלונות מעודכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים