הבית הלבן סיים הכנת דו"ח על אבטחת המידע בממשל האמריקני; ייתכן שהתוצאות יפורסמו עוד השבוע

רשות הבטיחות הלאומית של ארצות הברית, ה-NSA, ערכה את הסקירה בחודשיים האחרונים, במטרה לגלות את נקודות התורפה של רשת המחשבים הפדרלית ● ייתכן, כי הסקירה תכיל המלצה מהו התקציב שעל הממשל להשקיע על מנת למנוע פריצות של האקרים לתשתיות קריטיות של הממשל ולמלחמה בנוכלות באמצעות האינטרנט ● קצין העיתונות של הבית הלבן: "אחרי שהנשיא אובאמה יבחן את הסקירה לעומק, נתחיל לדון בתוצאותיה"

ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, עשוי להודיע בהמשך השבוע על האסטרטגיה החדשה שלו בתחום אבטחת המידע ברשת – כך מסר הבית הלבן בסוף השבוע. זאת, לאחר שה-NSA – רשות הבטיחות הלאומית של ארצות הברית – תשלים סקירה על אבטחת המידע במחשבים של הממשל. ייתכן אף, כי הסקירה שתפורסם תכיל המלצה מהו התקציב שעל הממשל להשקיע על מנת למנוע פריצות של האקרים לתשתיות קריטיות של הממשל ולמלחמה בנוכלות באמצעות האינטרנט.

רוברט גיבס, קצין העיתונות של הבית הלבן, אמר, כי "מבצעי הסקירה סיימו לעשות אותה והם מנתחים עתה את הנתונים ומגבשים את ההמלצות שיגישו לנשיא". לדבריו, "אחרי שהנשיא יבחן את הסקירה לעומק, נתחיל את הדיון בתוצאותיה".

ממשל אובאמה יזם את הסקירה בתחילת פברואר, פחות מחודש לאחר שהנשיא החדש נכנס לתפקידו. הובילה אותה מליסה האת'ווי, לשעבר יועצת בכירה בשירותי המודיעין של ארצות הברית. כדי להשיג אבטחת מידע טובה יותר, פרסם הממשל האמריקני בחודש שעבר מודעות דרושים שקוראות להאקרים שיכולים "לחשוב כמו האנשים הרעים" לסייע להם.

חשיבותו של הדו"ח עלתה לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח במרץ, כי האקרים חדרו למערכות האלקטרונית של הממשל, והעלו אליה תוכנות שעלולות לשבש את המערכות הללו. בשנים האחרונות האשימה ארצות הברית את הסינים והרוסים בכך שניסו לחדור לרשת המחשבים של הממשל האמריקני כדי לגנוב סודות מסחריים וצבאיים.

הסקירה עוררה התנגדות במשרד לביטחון פנים של ארצות הברית. רוד בקסטרום, שהתפטר לפני כחודש מתפקיד מנכ"ל המרכז הלאומי האמריקני לאבטחת מידע, אמר לאחר התפטרותו, כי הוא חושש שהסקירה תביא לכך שה-NSA יוכל לבחון כל אי-מייל, הודעת טקסט או חיפוש בגוגל שיעשה כל עובד ברשויות הממשל האמריקני. הוא הוסיף, כי המודיעין האמריקני, שאמור לאסוף מידע על הנעשה מחוץ לארצות הברית, לא צריך לקבל שליטה רבה כל כך על העברת המידע בתוך המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים