ה-AI ניצחה את השמרנות של סמנכ"לי הכספים

מחקר של סיילספורס: סמנכ"לי כספים מהמרים בגדול על בינה מלאכותית - יותר ממחציתם רואים בסוכני AI מרכיב חיוני להצלחה בכלכלה הנוכחית

תפיסות אודות בינה מלאכותית בקרב מנהלי כספים ראשיים.

סמנכ"לי הכספים בארגונים ברחבי העולם שינו באופן מהותי את הגישה שלהם לבינה מלאכותית: מחקר חדש של סיילספורס מעלה שממנהלי תקציבים זהירים, שלא לומר שמרנים – הם מהמרים על התחום בגדול, והפכו למשקיעים אסטרטגיים, שרואים ב-AI לא רק דרך לחסוך בעלויות, אלא מנוע קריטי לצמיחה ארוכת טווח.

המחקר נערך על ידי מורנינג קונסולט בקרב 261 מנהלי כספים ראשיים (CFO) מ-24 מדינות בעולם. נתון בולט שעולה בו הוא שבעוד שב-2020, 70% מתוכם הצהירו שהם שמרנים בכל הקשור ל-AI, לפני שנתיים הנתון ירד ל-34% וכיום, רק 4% שומרים על גישה שמרנית. לעומת זאת, שליש ממנהלי הכספים מאמצים גישה אגרסיבית ל-AI.

"השינוי המהיר הזה משקף הבנה רחבה בקרב מנהלים פיננסיים: בינה מלאכותית היא כבר לא טכנולוגיה מתפתחת, אלא כלי מרכזי להגברת היעילות, אופטימיזציה תפעולית ובעיקר קידום צמיחה עסקית ארוכת טווח", כתבו החוקרים. הם הסבירו שהשינוי נובע מהגדרה מחודשת של ההחזר על ההשקעה בטכנולוגיה (ROI). כך, 61% ממנהלי הכספים ציינו שעובדים דיגיטליים אוטונומיים משנים את מדידת ההחזר ומתמקדים בתוצאות עסקיות רחבות יותר. עם כניסת הסוכנים, הערכת החזר ההשקעה נמדדת באופן רחב יותר, וכוללת גם חיסכון בעלויות, שיפור עמידה ברגולציה וגידול בהכנסות, לצד שיפור בפרודוקטיביות וביעילות ושיפור בקבלת ההחלטות.

סוכני ה-AI משנים את תפיסת ההשקעות

לפי המחקר, רבע מתקציב הבינה המלאכותית בארגונים מוקדש ל-Agentic AI ומשנה את תפיסת ההשקעות: עד ינואר 2025, סמנכ"לים נטו להשקיע בצורה זהירה, תוך שקילת סיכונים ועלויות. כיום, בממוצע, 25% מתקציב ה-AI של הארגון מושקע בסוכני בינה מלאכותית. כך, 64% מהם ציינו שסוכני AI משנים את הדרך שבה הארגון מבזבז ומשקיע כסף. 35% טענו שהשימוש בבינה מלאכותית דורש מהם אימוץ של מנטליות נועזת ולקיחת סיכונים גבוהים יותר. 74% מסמנכ"לי הכספים אף דיווחו שסוכני AI מפחיתים עלויות ומגדילים הכנסות, על ידי לקיחת משימות שגרתיות ואסטרטגיות, לצד ייצור של הכנסות חדשות. סמנכ"לי כספים שמטמיעים סוכנים מצפים לעלייה של כ‑20% בהכנסות החברה ו-72% מאמינים שסוכני AI ישנו את המודל העסקי שלהם. יותר ממחצית מהם, 55%, סבורים שהסוכנים יבצעו משימות אסטרטגיות יותר מאשר משימות שגרתיות.

החוקרים כתבו כי "סמנכ"לי הכספים רואים ב‑AI שותף אסטרטגי בקבלת החלטות". הנתונים מעלים ש-78% מהם משתמשים יותר ויותר ב‑AI ככלי לקבלת החלטות עסקיות. שלושת התחומים המרכזיים שבהם מטילים אותם מנהלים משימות על AI הם: הערכות סיכונים (74%), תחזיות פיננסיות (58%) וניהול הוצאות (54%).

שתי הדאגות העיקריות שמשאירות מנהלי כספים ערים בלילה בנוגע לאסטרטגיית ה-AI שלהם הן איומי אבטחת מידע או הגנת הפרטיות (66%) והזמן הארוך עד להחזר השקעה (56%).

"כדי להגדיר מחדש את החזר ההשקעה מהשימוש בבינה מלאכותית", סיכמו החוקרים, "סמנכ"לי הכספים נדרשים לשינוי תפיסתי – מהתמקדות בהחזר מיידי להסתכלות ארוכת טווח".

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מכנס Dreamforce 2025 של סיילספורס, שייערך באוקטובר בסן פרנסיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים