באה לבקר במאורת הנמר: גנית הראל, מנכ"לית מועדון הצרכנות הוט
גנית הראל סוגרת שנה ראשונה כמנכ"לית מועדון הצרכנות הוט באחת השנים הסוערות ביותר שידע המשק הישראלי. אינפלציה, ריבית בעלייה ומציאות ביטחונית מתוחה לא הרתיעו אותה; להפך – במקום לנהל את הקיים, היא בחרה להמציא מחדש. עם ניסיון ניהולי עשיר ותפקיד קודם כמשנה למנכ"ל, עצרה הראל, שאלה את השאלות הנכונות והובילה מהלך שמגדיר מחדש את תפקידו של מועדון צרכנות בעידן של חוסר ודאות.
כבר לא מדובר על הטבה פה וקופון שם. תחת הנהגתה של הראל, עבר מועדון הצרכנות הוט מיתוג מחדש, כזה שפונה ישירות אל קטר הכלכלה הישראלית: קהילת ההיי-טק. אותם עובדים ועובדות שבעבר הרגישו ש"מועדוני צרכנות זה לא בשבילנו", שצרכנות חכמה נתפסת כוויתור על איכות, הפכו בתקופה האחרונה לאחת הקבוצות המחוברות והמשפיעות ביותר במועדון. בעידן שבו גם משכורות גבוהות כבר לא מבטיחות שקט כלכלי, ההיי-טקיסטים מבינים, שאי אפשר להסתמך רק על הכנסה… צריך גם לדעת לצרוך נכון. "גם מי שמרוויח יפה רוצה לקנות יותר בזול", אומרת הראל. "יש כאן תודעה חדשה לא של קמצנות, אלא של חוכמה ושל שליטה תקציבית".
המספרים מוכיחים את זה: לפי סקר שערך המועדון בקרב עובדי היי-טק, 92% מהם צמצמו הוצאות בשנה האחרונה, 86% דיווחו שאיכות החיים שלהם נפגעה, ו-69% שקלו לוותר על חופשה. לצד הנתונים האלו, בלטה מגמה ברורה- 83% מחזיקים בכרטיס מועדון צרכנות, ובממוצע – בכל בית יש יותר משניים כאלה. הראל זיהתה את ההזדמנות והובילה מיתוג מחודש תחת הסלוגן "הבחירה של אנשי הטכנולוגיה" – מהלך שלווה לא רק בשינוי גרפי או שפה חדשה, אלא בהתאמה מלאה של המוצר לצרכים האמיתיים של הקהל: מערכות דיגיטליות חכמות, ניתוח דאטה מבוסס הרגלי צריכה, שיתופי פעולה בתחומים כמו תחבורה חכמה, ביטוח דיגיטלי, אנרגיה, פיננסים ונופש.
החזון שלה ברור: להפוך את המועדון ממקום שמציע הנחות – למנגנון תמיכה כלכלית קבוע, שמלווה את המשפחה הישראלית בשגרה מתמשכת של יוקר מחיה. הנתונים בשטח לא משקרים – הכל התייקר: מהקניות השבועיות בסופר ועד חופשות, רכבים ותשלומי רשויות. כמו כן, הביקוש לשירותים בריאותיים, פיננסיים ודיגיטליים גדל, וההתנהלות הכלכלית של מעמד הביניים הפכה מחושבת מאי פעם. במקביל, נרשמה עלייה של כ-50% במימוש ההטבות, עדות לכך שהמועדון הפך לכלי פרקטי ולא רק לסמל שיווקי. "אנחנו לא רק רואים את המצב – אנחנו מרגישים אותו ברמת הסל", אומרת הראל.
אבל זה לא רק דאטה, אלא גם סגנון ניהולי. גנית הראל, אישה שמובילה מועדון צרכנות גדול בתחום שבעבר נחשב גברי מאוד, מביאה איתה איזון בין אסטרטגיה חדה לרגישות גבוהה לשטח. לא מתוך ריכוך, אלא מתוך הבנה עמוקה שצרכנות היום היא לא רק עניין של מספרים, אלא של איכות חיים. היא מדברת לא רק על כמה חוסכים, אלא על מה באמת משנה את היומיום: שקט נפשי, תחושת שליטה בתקציב ודברים קטנים שעושים הבדל גדול.
שנה בתפקיד, והכיוון כבר מגובש היטב. אם פעם מועדוני צרכנות נתפסו כתוספת נחמדה לתלוש המשכורת – היום הם תשתית של ממש, מערכת כלכלית חכמה, שמספקת ערך יומיומי. החיסכון כבר לא רק קשור בהוצאות הגדולות (רכב, נדל"ן, חופשה) אלא בכל הוצאה, קטנה כגדולה. וכשגנית הראל מדברת על העתיד, היא לא מתעכבת על קמפיין כזה או אחר, אלא על בניית מערכת יחסים מותאמת אישית עם חברי המועדון, כזו שמבינה אותך לפני שאתה מבין את עצמך.











תגובות
(0)