נתיב הצמיחה החדש של ניפנדו
אייל רוזנברג, מנכ''ל ניפנדו - שהוקמה מחדש - משרטט את הדרך למעלה של החברה בכובעה החדש, תחת קבוצת טופ, ואומר: "נגדיל את היקף הפעילות שלנו בעשרות אחוזים השנה וב-2026"
"אני מרגיש קצת כמו ברכבת הרים: הקמנו חברה, היא נמכרה, ואז נמכרה שוב. העולם שלנו הוא אוטומציה לכלל האינטראקציות שבין לקוח לספקים שלו. יש שם הרבה מאוד פעולות סיזיפיות ומתסכלות שעובדים צריכים לעשות. אנחנו מחסלים הרבה מהעבודה הידנית עם מיכון, כדי שהעובדים ישקיעו בחשיבה יצירתית ובחיזוק הקשר עם הספקים. טכנולוגיות של בינה מלאכותית ואוטומציה רובוטית הן שדות הפעילות הטבעיים שלנו זה 15 שנים, עוד לפני שהמונח GenAI הפך לשגור בפי כל. יצאנו לדרך עצמאית, תחת קבוצת טופ, והמספרים מדברים: הגדלנו את היקף הפעילות שלנו בעשרות אחוזים בשנה האחרונה. זה יקרה גם בשנים 2025 ו-2026", כך אמר אייל רוזנברג, מנכ"ל ניפנדו.
ניפנדו הוקמה ב-2010 ופיתחה פלטפורמת ענן לאוטומציה של כלל האינטראקציות בין חברות והספקים שלהן. הטכנולוגיה שלה מחליפה עבודה ידנית, תהליכי בקרה אנושיים, תיקון טעויות אנוש ושגיאות תהליכיות. המערכת מנהלת, מפקחת ומבקרת את הלוגיקה העסקית, חוקי המסחר, האספקה והאיכות, ויודעת לתקן עצמאית ולאכוף תהליכים עסקיים, להמליץ ולהדריך את השותפים לתהליך לגבי אופן ההתנהלות הנדרש. כך היא מייעלת תהליכים עסקיים בין לקוחות לספקים בכל השלבים.
ב-2023, אמריקן אקספרס רכשה את ניפנדו והטמיעה את הטכנולוגיה שלה במערכות תשלומי ה-B2B של חברת האשראי. ב-2024 היא מכרה את פעילות ניפנדו לטופ גרופ ורוזנברג מונה למנכ"ל ניפנדו. "לצד החלטת אמריקן אקספרס לסגור את הפעילות שלה בעולם, הפעילות שלנו בניפנדו ממשיכה ומתרחבת במלוא הכוח, ללא קשר אליהם", ציין.
"אוכלים, שותים ונושמים AI"
"ניפנדו היא החברה השלישית שהקמנו, אחי הצעיר, אלון, ואני", אמר רוזנברג. "אנחנו יושבים בתווך שבין הלקוח הארגוני והספקים שמולם הוא עובד – וממכנים את כלל התהליכים ביניהם. אנחנו מפחיתים את כמות ההתערבות הנדרשת על ידי הלקוח בכ-80% – מה שמניב חיסכון במשאבים, התייעלות והאצת תהליכים".
"אנחנו אוכלים, שותים ונושמים AI מיום הקמתנו", ציין. "הרחבנו את היכולות של הפתרון עם בינה מלאכותית יוצרת. המערכת לומדת לתקן בעצמה, ועושה זאת במאות סוגי תהליכים. אלפי בוטים שלנו עובדים במערכת. לצד יכולות בעולם החדש הזה, אנחנו מאפשרים לספקים וללקוחות שלנו להמשיך ולעבוד על מערכות ה-ERP והתשלומים שלהם, ולחבר אותן באופן שקוף לתהליכי הרכש המורכבים באמצעות ממשקי פלאג-אין, פורטל, אפליקציית מובייל ואימייל. כל ספק באופן שמתאים לו. אנחנו עובדים עם עשרות מערכות ERP. כך, אנחנו מנהלים תהליכים, בקרה ואכיפה מול אלפי ספקים".
על לקוחות ניפנדו בישראל נמנות חברת החשמל, בז"ן, התעשייה האווירית, אלביט, משרד הביטחון, ארגוני בריאות, טבע, בנק לאומי, בנק הפועלים, כתר, נטפים, אינטל, אורבוטק ועוד.
"בעקבות המכירה לטופ גרופ, אנחנו פועלים כיום רק בישראל", ציין רוזנברג. "להערכתי נשוב לפעול גם ברחבי בעולם – בתום התקופה שנקבעה בהסכם המכירה. אנחנו מתמקדים בשוק המקומי – והחברה פורחת: פיתחנו מודולים חדשים ואנחנו מעמיקים את ההתבססות שלנו בקרב לקוחות קיימים. כחלק מההתרחבות, הוצאנו לשוק גרסת 'ניפנדו לייט', שמאפשרת לארגונים קטנים ובינוניים ליהנות מהתייעלות, הוזלת עלויות, שיפור תהליכים ומינוף בינה מלאכותית, שעד לא מזמן היו נחלת הארגונים הגדולים בלבד. העמקנו את האחיזה שלנו בקרב ארגוני ביניים, עם התקנה בתוך שלושה ימים וחיבור הספקים בתוך שבועיים. בזכות יכולות ה-GenAI של המערכת, ארגונים יכולים לפענח מיילים, לנתח מסמכים, לבקר ולאכוף תהליכים ולוגיקה עסקית, לתקן שגיאות ולמנוע הונאות באמצעות מכונה. במקביל, אנחנו ממשיכים בפיתוח הקניין הרוחני שלנו, לטובת פעילותנו העתידית בעולם".
לסיכום אמר רוזנברג כי "מאז שנרכשנו, צמחנו בהיקף הפעילות שלנו בקצב של 25% בשנה, והיד עוד נטויה. נוביל את שוק האוטומציה של תהליכי רכש לתשלום בארץ, עם ערכים מוספים ותהליכים כספיים יעילים יותר".











לא ניתקלתי במערכת יותר גרועה מהמערכת המסורבלת הזאת. מגיע לכם תעודת הצטיינות על הביזיון הזה.
ממשקים כושלים. לא יודע מי נותן להם עבודה
מערכת מקרטעת
שירות!...שירות!...שירות! ההצלחה שלכם תלויה בתשומת לב, השקעה ומוכוונות לשירות לקוחותיכם...הן הקיימים ובפרט החדשים,...מהארץ ומחו"ל. מניסיון - יש מקום רב לשיפור בעניין. בהצלחה !