נייס מתרחבת בתחום ה-AI: רוכשת חברה בכמעט מיליארד דולר
הנרכשת, קוגניגי, מאפשרת לארגונים לפרוס סוכני AI שחושבים, מסתגלים ופועלים באופן עצמאי, כדי לספק שירות דמוי אנושי ● סכום הרכישה הוא 955 מיליון דולר ● זו הרכישה המשמעותית הראשונה של נייס מאז אוקטובר 2023
נייס הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את קוגניגי (Cognigy), שמתמחה בחוויית לקוח בעולמות הבינה המלאכותית. הסכום הכולל של העסקה עומד על 955 מיליון דולר.
קוגניגי פועלת בעולם ה-AI השיחתית ובתחום סוכני ה-AI. היא נוסדה ב-2016, מעסיקה כ-300 עובדים והמטה שלה יושב בגרמניה. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לפרוס סוכני AI שחושבים, מסתגלים ופועלים באופן עצמאי, כדי לספק שירות דמוי אנושי. הסוכנים הללו זמינים ביותר מ־100 שפות ובכל ערוץ תקשורת. בנייס מציינים כי הם נותנים שירות אישי מיידי, ומשחררים את נציגי השירות האנושיים, כדי שיוכלו להתמקד באינטראקציות מורכבות יותר ובעלות ערך גבוה. על לקוחות קוגניגי נמנים מותגים כגון מרצדס-בנץ, נסטלה וקבוצת לופטהנזה, והיא נחשבת כמובילה בתחומה על ידי חברות מחקר כגון גרטנר ופורסטר.
מנייס נמסר כי "הרכישה משלבת את פלטפורמת הבינה המלאכותית לניהול חוויית הלקוח שלנו, CXone Mpower, עם החברה המובילה בתחומי ה-AI השיחתית וסוכני ה-AI, ומאפשרת לארגונים להאיץ את אימוץ הבינה המלאכותית בתחום שירות הלקוחות – הן בממשקים הפונים ללקוח והן בתהליכים מאחורי הקלעים".
בחברה הרוכשת אומרים כי העסקה תוסיף לה טאלנטים לבינה מלאכותית ויכולות AI מתקדמות בתחום חוויית הלקוח, תאיץ את הצמיחה של פעילות הענן שלה, במיוחד בפעילות של AI ושירות עצמי, תאפשר מודל עסקי שבנוי יותר על פעילות מבוססת אינטראקציות ותקדם את פעילות החברה בשוק הבינלאומי, במיוחד באירופה.
העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה. השווי שלה כולל תמורה מותנית בזמן של כ-50 מיליון דולר, הכוללת 25 מיליון דולר במזומן ו-158 אלף מניות אמריקניות לפיקדון. העסקה תמומן באמצעות כספים זמינים שנמצאים בקופתה של נייס, וסגירתה כפופה לתנאי סגירה מקובלים, לרבות קבלת אישורים רגולטוריים, שעיתוי קבלתם תלוי ברשויות הרגולטוריות הרלוונטיות.
"רגע היסטורי עבור נייס"
רכישת קוגניגי היא העסקה המשמעותית הראשונה לרכישת חברה שנייס מבצעת מאז אוקטובר 2023. או אז, יומיים לפני ה-7 באוקטובר, היא הודיעה על רכישת לייב-ווקס תמורת 360 מיליון דולר. לייב-ווקס פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית בתחום חוויית הלקוח, להתקשרות פרו-אקטיבית עם לקוחות
סקוט ראסל, מנכ"ל נייס, כינה את רכישת קוגניגי כלא פחות מאשר "רגע היסטורי עבור החברה. זהו מהלך אסטרטגי, שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI". הוא ציין כי "על ידי שילוב חברה מובילה בשוק בעולמות סוכני ה-AI וה-AI השיחתית בארגונים הגדולים, אנחנו מאיצים את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם, מתרחבים לשווקים גלובליים חדשים ויוצרים ערך עבור לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות שלנו".











תגובות
(0)