דו"ח: פוקסקון ממשיכה לנקוט באלימות כלפי עובדיה ולשלם להם שכר זעום

החברה העלתה את שכר העובדים ב-9% בממוצע, לאחר שהבטיחה העלאה של 30% - כך עולה מנתוני דו"ח שפוקסקון עצמה הזמינה ● 38% מהעובדים טענו שההנהלה פלשה לפרטיות שלהם, וקצת יותר מ-16% מסרו שהם סבלו "מאלימות שהופעלה על ידי החברה" ● פוקסקון סירבה להגיב

יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הסינית פוקסקון (Foxconn), שבונה את רוב מוצרי אפל (Apple), עולה שוב לכותרות: לאחר גל ההתאבדויות של עובדי החברה לפני חודשים אחדים, דו"ח שהזמינה מגלה, כי היא העלתה שכר בשיעור נמוך יותר ממה שהבטיחה, מפלה מתמחים לעומת עובדים קבועים וחלק מעובדיה אף טוענים, כי היא ממשיכה לנקוט נגדם באלימות וחדרה לפרטיות שלהם.

העיתון הסיני הממשלתי Global Times דיווח, כי החברה חקרה בדו"ח את התנהלותה מול עובדיה בכל הנוגע לבעיות בטיחות בעבודה, הדרכות שבהן נוקטים באלימות מול העובדים ותשלום שכר נמוך במיוחד. הדו"ח נערך עבור פוקסקון על ידי חוקרים ממספר אוניברסיטאות בסין, טייוואן והונג קונג. החוקרים תשאלו כ-1,700 עובדים, ועל פי הדיווח, 14 מהחוקרים קיבלו אפשרות לבקר בעצמם במפעלים השונים של פוקסקון כדי לבדוק את תנאי העבודה באופן ישיר.

על פי העיתון, על אף הדיווחים שמסרו שמוקדם יותר במהלך השנה העניקה החברה לעובדיה העלאת שכר בשיעור של כ-30%, זו הסתכמה בפועל בכ-9% בממוצע, תוך שהעובדים נדרשו לוותר, במקביל, על חלק מההטבות והבונוסים שלהם. מתמחים הרוויחו באותה התקופה כמחצית השכר מהעובדים הקבועים במפעלים השונים של החברה ברחבי סין, ובמקביל – נדרשו לעבוד שעות נוספות ובשעות הלילה, בניגוד לחוקים המקומיים. החברה, מנגד, טענה שהיא לא חתמה על חוזים ישירים מול אותם מתמחים, ולכן – היא לא חייבת לשלם להם דמי רווחה ובריאות.

בנוסף, 38% מהעובדים טענו שההנהלה פלשה לפרטיות שלהם, וקצת יותר מ-16% מסרו שהם סבלו "מאלימות שהופעלה על ידי החברה". אחד מעובדי החברה אף טען שעל אף שפוקסקון אמורה לספק לעובדים שנחשפים לחומרים מסוכנים בדיקות רפואיות באופן שוטף, הוא זכה לבדיקה כזו בסך הכול פעמיים ב-16 השנים שבהן הוא עובד בחברה.

גורמים בסין טענו שהעיתון פועל בשם הממשל הסיני, שיש לו מספר "נושאים בעייתיים" פתוחים מול פוקסקון. לדבריהם, באמצעות הפרסום יכולים השלטונות בבייג'ינג לתקוע עוד מקלות בגלגליה של החברה.

עם זאת, לפוקסקון יש היסטוריה ארוכה ושנויה במחלוקת בכל מה שקשור למשכורות, בטיחות בעבודה ויחס לעובדים. במהלך השנה האחרונה התאבדו מספר עובדים של החברה, בהם המהנדס סאן דאניונג בן ה-25, שקפץ מהקומה ה-12 בבניין מגוריו לאחר שפוקסקון החלה לנהל חקירה נגדו בחשד שאיבד אבטיפוס של מכשיר iPhone 4G. בעקבות המקרה הושעה אחראי הביטחון בחברה מתפקידו, וזו אף ביקשה מהמשטרה הסינית לפתוח בחקירה.החברה עברה מספר רב של חקירות בשנים האחרונות, למרות שרוב החברות שמשתמשות בפוקסקון לייצור מוצריהן לא מצאו עדיין סיבה מספקת לבטל את עסקיהן עמה.

מעבר לאפל, שפוקסקון מייצרת עבורה גם את ה-iPhone 4, עובדת החברה הסינית עם שמות גדולים רבים נוספים בתעשייה, בהם נינטנדו (Nintendo), סוני (Sony), נוקיה (Nokia), דל (Dell) ו-HP.

החברה בחרה שלא להגיב לדו"ח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים