דני גולדשטיין – ממייסדי תעשיית התוכנה בישראל – הלך לעולמו

גולדשטיין ז"ל נפטר בסוף השבוע לאחר שהתמודד עם מחלה קשה ● הוא ניהל מספר חברות ציבוריות, כגון פורמולה מערכות, שנמכרה ב-2006, וחברת פורמולה ויז'ן שבראשה עמד כיו"ר עד לפטירתו

דני גולדשטיין ז"ל, ממייסדי תעשיית התוכנה בישראל.

בסוף השבוע הלך לעולמו דני גולדשטיין ז"ל, ממייסדי תעשיית התוכנה בישראל, לאחר שהתמודד עם מחלה קשה.

גולדשטיין ניהל מספר חברות ציבוריות, כגון פורמולה מערכות, שנמכרה ב-2006 וחברת פורמולה ויז'ן שבראשה עמד כיו"ר עד לפטירתו. פורמולה מערכות הוקמה בשנת 1981 על ידי דני גולדשטיין ואחיו גדי, בחברת אחזקות, ובין החברות שלה נמנות החברות מטריקס, מג'יק תעשיות תוכנה, סאפיינס ועוד.

גולדשטיין נולד בבוקרשט שברומניה ועלה עם משפחתו לישראל בשנת 1960. הוא סיים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ומנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, ושירת בחיל האוויר

ב-1980 הקים את פורמולה שירותי תוכנה, שסיפקה שירותי תכנון ותכנות ללקוחות ישראלים, בעיקר למחשבי מיינפריים. חמש שנים לאחר מכן הקים את חברת האחזקות פורמולה מערכות, שכאמור ריכזה תחתיה שורה של חברות ייעוץ ושירותים.

ב-1988 רכש את השליטה בחברת איכות מחשבים, חברה ציבורית שנסחרה בת"א, והפך אותה לזרוע התקשורת של הקבוצה שהחל לבנות. לאחר מכן, רכש גם את חברת האם של איכות מחשבים, עידן תעשיות תוכנה, שנסחרה בנאסד"ק. עם הגידול בפעילות הקבוצה רכש גולדשטיין ממספר רב של חברות צעירות, כגון חברת קריסטל, ששמה שונה ונקראת כיום בלופינקס.

גולדשטיין גם הקים את קרן הון הסיכון פורז, שהייתה בין החלוצות בתחום בישראל, ביחד עם לירז, ומאוחר יותר רכש את חלקה של לירז בקרן, וכעבור מספר שנים גם את לירז עצמה.

בשנות ה-90 רכש וניהל גולדשטיין חברות בתחום הבילינג. הראשונה הייתה ויזטק, שהוקמה עוד בשנות ה-80, ולאחר שמכר אותה רכש חברה נוספת בתחום, ושינה את שמה לפורמולה טלקום סולושונס (FTS). בהמשך רכש עוד חברות תוכנה המתמחות במגזרים כמו ביטוח, קופות רושמות לענף הריטייל, וחברה שהתמחתה בתחום התיירות. 

גולדשטיין גם רכש את חברת ניקוב ששיווקה את תוכנת השכר תפנית.

במהלך השנים, פיתח את החברות שרכש ואת חלקן הנפיק לציבור בנאסד"ק או בלונדון. בנוסף, ייסד קרן הון סיכון נוספת, פורמולה ונצ'רס, ורכש את השליטה גם בסאפנייס טכנולוגיות.

ב-1988 רכש את השליטה בחברת משוב ושינה את שמה לפורמולה ויז'ן, קבוצה שהייתה בשליטת יקי דוניץ ודיויד אסיא, וכללה שורה של חברות שהיו ספינות דגל בתעשיה, ביניהן מג'יק, בבילון ועוד.

בשנת 2000 ביצע גולדשטיין ארגון מחדש בחברות שבהן שלט – פורמולה מערכות נותרה חברת אחזקות, ולה שלוש אחזקות עיקריות: מטריקס, מג'יק ופורמולה ויז'ן. ב-2006 מכר גולדשטיין את פורמולה מערכות, ונפרד ממפעל חייו אותו ניהל במשך 25 שנה, לטובת פורמולה ויז'ן, שעוסקת בעיקר בחממה של חברות הזנק.

"מאוד נהניתי לעבוד במחיצתו ולהנות מיושרו, חוכמתו, הגינותו ועצותיו הטובות"

גולדשטיין עסק גם בפעילות ציבורית, בין היתר היה יו"ר איגוד החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה בת"א והיה מעורב בפורומים והליכי חקיקה, רגולציה בשוק ההון, בתחומי ממשל תאגידי, הרשות לניירות ערך ועוד. פעילות נוספת במועצה המייעצת של בית הספר למינהל עסקים רקנאטי באוניברסיטת ת"א, וכן כיו"ר מועצת האמנים של המכללה האקדמית אפקה להנדסה בת"א יפו.

דיויד אסיא, שהקים יחד עם גולדשטיין וניהל בין היתר את חברת מג'יק ספד לו: "זכיתי לעבוד עם דני שנים רבות כבעל מניות וכשותף. היינו לא רק שותפים, גם חברים וגם שכנים. מאוד נהניתי לעבוד במחיצתו ולהנות מיושרו, חוכמתו, הגינותו ועצותיו הטובות. בעשור האחרון, בנו אלון למד עם נכדתי הבכורה באותה כיתה ואף הפכתי ל'צלם' המשפחתי. נוח בשלום דני. אוהבים ומוקירים אותך".

שלום דסקל, לשעבר מבעלי דסקל טכנולוגיות: "דני גולדשטיין, מהאבות המייסדים של ההיי-טק הישראלי, הקים וניהל שורה של חברות תוכנה ישראליות, בראשן קבוצת פורמולה; הוביל את הנפקתה של חברת מג'יק; גם מטריקס היא גלגול של חברה שהוקמה על ידו. גולדשטיין הותיר אחריו ארבעה ילדים ושלושה נכדים. אהבנו אותו מאוד ולמדנו ממנו המון".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. ח"כ

      היה איש מיוחד ומחויב לעובדים שלו בכל רמ"ח אבריו. פורמולה היתה בית וגלגל תנופה לכל כך הרבה ממובילי השוק ביום. איש של מילה ואיש הגון וחכם. יהי זכרו ברוך.

  1. נחמן פלוטניצקי

    עצוב,הוא עזר לנו במילבת בתל השומר.יהי זכרו ברוך.

  2. פיליפ ליבמן

    ברוך דיין האמת! משתתפים בצער המשפחה.

  3. יהי זכרו ברוך

    באתי בשנת 90 לעבד בפורמולה ומצאתי חברה שונה לחלוטין מיתר החברות , היחס לעובד היה לא רק סיסמה. פורמולה שלמה שעות נוספות לעובדים והיתה החברה היחידה שנהגה כך. עזרו לכל עובד בכל בעיה אישית. שלמו לעובד שסיים פרוייקט גם אם לא שובץ לעבודה, עד שמצאו לו עבודה אחרת.

אירועים קרובים