איגוד האינטרנט פותח רישום מוקדם לשמות מתחם בעברית מלאה

הרישום המוקדם למרחב ".ישראל" ייפתח מחר (ג') ויימשך חודשיים ● בשלב הראשון, הוא יתאפשר רק לגופים מאוגדים כגון חברות, עמותות, תאגידים סטטוטוריים ומפלגות ● השקת המתחם החדש צפויה בספטמבר הקרוב

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט.

איגוד האינטרנט הישראלי יפתח מחר (ג') בשעה 12:00 את הרישום למיזם שמות המתחם בעברית ".ישראל". תקופת הרישום המוקדם תסתיים בעוד חודשיים – ב-10 ביולי, ולאחר מכן ייבדקו הבקשות שיוגשו. התחזית היא שהמרחב החדש של שמות המתחם ייפתח בחודש ספטמבר הקרוב. הסיבה לכך שמדובר בהליך ארוך יחסית היא הרצון להימנע ממחלוקות משפטיות שעלולות להתעורר עם פתיחת המתחם החדש לרישום.

יש לציין שהציבור הרחב לא יוכל להשתתף ברישום המוקדם, אלא רק גופים מאוגדים כגון חברות, עמותות, תאגידים סטטוטוריים ומפלגות, וכן בעליהם של סימני מסחר ישראליים טקסטואליים. רק לאחר מכן הוא ייפתח לציבור. המעוניינים ברישום המוקדם יכולים להגיש לאיגוד האינטרנט בקשה, שאם היא תאושר הם יקבלו זכות בלעדית, מוגבלת בזמן, לשריון רישומם של שמות המתחם המבוקשים. הגשת בקשה לרישום מוקדם של שם מתחם במרחב ".ישראל" לא כרוכה בתשלום.

עקרון הרישום יהיה על פי "כל הקודם זוכה", מה שלדברי האיגוד מקובל במרשמי שמות מתחם מדינתיים ובו עצמו. זאת, כחלק מהמדיניות של האיגוד לבצע את הרישום "בצורה שוויונית ושקופה, וללא שיקולים פוליטיים או מסחריים מכל סוג שהוא".

באיגוד האינטרנט מכנים את הפתיחה הצפויה של המרחב החדש כלא פחות מ-"אירוע חשוב, בעל משמעות לאומית". לדבריהם, "לרישום שם מתחם בשפה העברית יש יתרון, משום שהוא מגביר את הזיקה המקומית של אתרים ועסקים ישראליים ומנגיש את השימוש לאוכלוסיות שהשפה האנגלית לא שגורה בפיהן".

המרחב החדש – בנוסף ל-"il." הוותיק

מרחב ".ישראל" ייפתח בנוסף למרחב הקיים באנגלית – "il.", המנוהל עוד משנות ה-80. גם המחזיקים בשמות מתחם במרחב "il." יקבלו תקופת "רישום מוגן", שבמהלכה תתאפשר להם זכות ראשונים, מוגבלת בזמן (תקופת הרישום המוגן), לרישום שם המתחם הזהה במרחב ".ישראל" – באופן אוטומטי וללא צורך בהגשת בקשה בתהליך הרישום המוקדם. זאת, למעט במקרים חריגים של זכויות מתנגשות או שמות מתחם שלא ניתנים כלל לרישום.

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט, אמר כי "השקת מרחב '.ישראל' הוא סיומו של תהליך ארוך ומורכב, שבמסגרתו חברה מדינת ישראל לתהליך של קהילת האינטרנט העולמית, כחלק מארגון ICANN – הגוף הבין לאומי שאחראי להקצאת שמות וכתובות באינטרנט. התהליך הסתיים בהקצאת הסיומת '.ישראל' למדינת ישראל ובהסמכת איגוד האינטרנט לנהל את המרחב המדינתי החדש. תהליך הרישום המוקדם מאפשר לגורמים שונים לשמור על זכויותיהם המשפטיות בשם ובסימן מסחר, ובכך למזער סיכון לסכסוכים בשמות מתחם".

עו"ד כהן התראיין בעבר לפודקאסט אנשים ומחשבים והסביר את הצורך הקיים, לדבריו, במרחב שמות המתחם העברי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמבין

    הכי מיותר בארץ תוציאו תכסף על דברים רלוונטיים!

אירועים קרובים