"סביבה מרובת עננים – נורמלי נפלא, שבא עם המון בעיות"

פורנימה פאדמאנאבהאן, סגנית נשיא בכירה ומנכ''לית פתרונות ניהול הענן ב-VMware, פרשה את המשנה שלה ושל החברה על עולם המולטי קלאוד והאתגרים שהוא מציב בפני המנמ"רים.ות

פורנימה פאדמאנאבהאן, סגנית נשיא בכירה ומנכ''לית פתרונות ניהול הענן ב-VMware.

"השינוי הפך להיות חלק אינטגרלי בעולם החדש, ומשבר הקורונה העצים זאת, עם יותר שינויים, שקורים בקצב מהיר יותר. לא החברות החזקות והמהירות הן ששרדו את ריבוי השינויים, אלא החברות שהיו אג'יליות ואימצו באופן אמיתי את המצב החדש. בבסיס השינוי עומדת הטרנספורמציה הדיגיטלית. 80% מבכירי ה-IT בארגונים מתכוונים להשקיע עוד בדיגיטציה בארגונם ו-73% מהם פועלים כבר כיום בסביבה מרובת עננים. סביבה זו הופכת למעין תקן ארגוני, וזה נפלא – אבל בא עם המון בעיות קשות", כך אמרה פורנימה פאדמאנאבהאן, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית פתרונות ניהול הענן ב-VMware.

פאדמאנאבהאן הייתה דוברת המפתח בכנס VMware vForum 2022. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') במרכז האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-1,000 נציגי לקוחות של הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה ושותפיה העסקיים.

"סביבה מרובת עננים", אמרה פאדמאנאבהאן, "טומנת בחובה לא מעט בעיות: הצורך להעביר בצורה חלקה עומסי עבודה מענן לענן, תוך ניהול הקצאות דינמי, היכולת לגדול באופן שקוף, תוך שמירה על חוויית משתמש אחידה, הנגשת השירותים לכל הלקוחות, השותפים והמשתמשים בכל סביבה, בענן ומחוצה לו, ומעל לכל – הדרישה הבלתי מתפשרת למעטפת אבטחת מידע בכל מקום".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

היא מנתה את האתגרים של המנמ"רים.ות בנושא: "הגירה לענן ותפעול סביבה מרובת עננים, צורך לצלוח את המסע של השינוי הדיגיטלי ורצון לאפשר לעובדים לחוש טוב בעבודתם בסביבת עבודה לפי צרכיהם המשתנים, עם חופש בחירה מהיכן הם רוצים לעבוד".

"העולם הופך למקום של 'או' – כלומר, הרצון לתת למפתחים עצמאות – מול הצורך באבטחה, הצורך בשליטה מרכזית מול הרצון ביכולת לפעול בעננים רבים. כבר כיום, לכל ארגון יש תשתיות דטה סנטר פרטי לצד סביבות ועומסי מחשוב ביותר מענן ציבורי אחד", הסבירה פאדמאנאבהאן. היא ציינה כי "VMware מעניקה לארגונים ולמשתמשים אפשרות לפעול בסביבה מרובת עננים, עם יכולת ליהנות מכל השירותים המתקדמים והחדשניים שיש בעננים השונים, אבל לצד החופש והפתיחות לשלל האפליקציות – גם לספק בקרה".

"מיקום מיוחד בעולם ה-IT"

לדבריה, "VMware ניצבת בעולם ה-IT במיקום מיוחד: היא לא קשורה לענן ציבורי אחד באופן מיוחד, אלא אגנוסטית לכל סביבות הענן. היא מציעה שירותים חוצי ענן, עם פלטפורמה לשכבה האפליקטיבית, פלטפורמת תשתיות, יכולות לניהול ענן, מעטפת אבטחה ורישות, טיפול במחשוב קצה ויכולת לעבוד מכל מקום. כך, היא עוזרת למנמ"ר.ית להפוך את ה-'או' ל-'וגם', ולקבל חופש בחירה, לצד שליטה ובקרה. זאת, תוך אימוץ ראייה שאיננה טכנולוגית במהותה, אלא כזו שבה הטכנולוגיה עונה על צרכים עסקיים".

היא דיברה על פלטפורמת Tanzu של החברה ואמרה כי "באמצעותה אנחנו מספקים ללקוחות את התשתית האפליקטיבית המודרנית – שהיא חוצת עננים, ושמאפשרת לכל ארגון להתחיל בקטן ולגדול ללא הגבלה. כך אנחנו עונים לאתגר המרכזי של המנמ"רים הארגוניים, שמתקשים לאמץ טכנולוגיות של טרנספורמציה דיגיטלית, בגלל המורכבות הנלווית לכך. זה נעשה בשלושה שלבים: בנו ענן, בנו פלטפורמה ארגונית ובשל העובדה שמדובר בסביבות נפרדות – בנו יכולות לניהול חוצה עננים. אימוץ מודל תפעול שכזה בענן מאפשר לארגונים להגיע לשוק מהר יותר ולנצח". היא נימקה את האמירה הזאת בכך ש-"המספרים מדברים בעד עצמם: חמישה מיליון מפתחים עובדים על המערכות שלנו ויש לנו 300 אלף לקוחות ארגוניים, כולל עשרת הבנקים הגדולים בעולם, תשעה מ-10 בתי החולים הגדולים, 19 מ-20 רשתות הקמעונאות הגדולות וכלל הסוכנויות הפדרליות בארצות הברית".

לסיום, פאדמאנאבהאן התייחסה לשוק הישראלי. "פגשתי בביקורי כאן לא מעט לקוחות. נושבת בישראל רוח של חדשנות יותר מאשר בשאר העולם. נמשיך להשקיע בסניף הישראלי, בטכנולוגיות כמו גם במשאבים", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים