40 שנה לאנשים ומחשבים: מחזון לקהילת ההיי-טק של ישראל

דליה פלד ופלי הנמר הקימו את אנשים ומחשבים לפני ארבעה עשורים, ומאז "מנצחים" על הקהילה הטכנולוגית של ישראל - בתקשורת המקצועית, בפורומים ובכנסים ● פלי הנמר מביט לאחור, על ארבעה עשורי הצלחה - ובעיקר קדימה

18/11/2021 19:03
מימין: פלי הנמר ודליה פלד, המייסדים והבעלים של אנשים ומחשבים.

לפני 40 שנים, ב-1981, הקמנו אשתי, דליה פלד, ואני, פלי הנמר, את אנשים ומחשבים. בדיוק היום (ה') לפני ארבעה עשורים יצא הגיליון הראשון של העיתון אנשים ומחשבים, ויצאנו לדרך. הקמנו את החברה מתוך חזון ליצור את קהילת הטכנולוגיה של ישראל: המחשבים (אז לא היו טלפונים סלולריים), אבל קודם כל האנשים.

החזון התבסס על ניסיון של 16 שנים שצברתי לפני כן – בשירותי בממר"ם, בלימודיי באוניברסיטת תל אביב ובעבודתי בשיווק של יבמ ישראל – ועל הניסיון של אשתי, דליה, כמוציאה לאור. בימים ההם, המדיה הייתה בדפוס בלבד והשבועון הטכנולוגי המוביל בארצות הברית היה קומפיוטר וורלד, שסיקר, רובו ככולו, את הנעשה בתחום זה בשוק האמריקני. באותם הימים, הראייה של התעשייה הטכנולוגית האמריקנית עוד הייתה דיכוטומית – יש את השוק האמריקני ויש את "שאר העולם". הבעלים של קומפיוטר וורלד חשבו מעט אחרת ופתחו משרדים גם בשווקים גדולים מחוץ לארצות הברית, כמו גרמניה, בריטניה וצרפת.

חתיכת היסטוריה: שער הגיליון הראשון של אנשים ומחשבים.

חתיכת היסטוריה: שער הגיליון הראשון של אנשים ומחשבים.

כשהחלטתי לפרוש מעבודתי כשכיר ביבמ ולהפוך לעצמאי פניתי למנהלת השיווק הבינלאומית של קומפיורוולרד והצעתי לה שנשלם דמי זיכיון לתרגום חומרים מהעיתון האמריקני בשבועון שנפתח בישראל. היא נענתה בחיוב, וכך יצאנו לדרך עם העיתון הישראלי ועם שיתוף הפעולה עם העיתון האמריקני, שנמשך שנים רבות לאחר מכן.

32 שנים של כנסים מקצועיים

המדיה הייתה שם ראשונה, הרבה לפני הכנסים, אבל כבר בתחילת הדרך "חלמנו" על הקמת הקהילה הטכנולוגית הישראלית, שאנחנו נהיה הלב הפועם שלה להעברת מידע ולמפגשים מקצועיים. ואמנם, אנחנו עושים את זה במלוא יכולתנו כבר ארבעה עשורים. העיתון הראשון יצא, כאמור, ב-1981, ואת הכנס הראשון שלנו ערכנו כבר ב-1989, כלומר – לפני 32 שנים. הוא עסק בנעשה במחשוב הממשלתי – דבר שרלוונטי מאוד גם בימים אלה, ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה.

המועדון הראשון שלנו כינס מנמ"רים (שם שאני המצאתי). לפני ועל אחת כמה וכמה אחרי הקמת מועדון המנמ"רים והמנכ"לים היוקרתי שלנו, C3, מנהלי הטכנולוגיה בארגונים יצאו אתנו לאירועים במקומות שונים בארץ, כולל באילת, ולסופי שבוע בחו"ל. המטרה עצמה הייתה, ועודנה, ליצור יחסי היכרות מקצועית ואישית מעמיקים בין המנמ"רים והמנכ"לים – מה שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם כמניב תועלת הדדית.

בהמשך הקמנו עוד כמה וכמה מועדונים ופורומים – של מנהלי אבטחת מידע, וברבות הימים גם סייבר, מנהלי BI, מנהלי תשתיות ועוד.

לצידם הגינו והפקנו במשך 40 השנים, ונמשיך בכך, שלל אירועים בשלל נושאים שקשורים לעולם הטכנולוגי – מסייבר ובריאות ועד לחינוך ומחשוב ענן. באמצע היו, לאורך השנים, עוד הרבה נושאים וכנסים. במוקד האירועים שלנו עומדת בשנים האחרונות התחרות השנתית IT Awards, שבה אנחנו מעניקים אותות הצטיינות לארגונים על ביצוע פרויקטים פורצי דרך. התחרות תתקיים גם השנה, וההרשמה בעיצומה. אירוע נוסף שאנחנו מקיימים הוא תחרות המנמ"ר המצטיין, שבו אנחנו מעניקים את הכבוד המגיע לאלה שבלעדיהם כל החדשנות הטכנולוגית והדיגיטלית לא הייתה באה לכלל יישום.

היום אנחנו מסכמים 40 שנים. אלא שזה בכלל לא סיכום, מקסימום סיכום ביניים. נכונו לנו עוד הרבה שנים של עבודה ושל שירות עבור קהילת ההיי-טק הישראלית, באי הכנסים והמציגים בהם – ואתם, הקוראים. אנחנו מצפים לכך בכיליון עיניים.

אומרים שיהללוך זרים ולא פיך. ואמנם, מה שאנחנו שומעים מבכירי קהילת ההיי-טק הישראלים לאורך השנים כחוט השני הוא שאם לא היו אנשים ומחשבים, הקהילה הייתה חורקת בקשרים המקצועיים והבין אישיים ובהעברת המידע.

כמעט כל מנהל ומקצוענית שמגיעים לבקר במשרדים שלנו ובמאורת הנמר, בקומה העליונה של מגדל הפניקס, אומרים דברים דומים. ככלל, נוצר אמון בינינו לבין קהילת ההיי-טק הישראלית, על מרכיביה השונים – אמון בן 40 שנה, ועוד היד נטויה. השכר מעמלנו הוא שחברות חדשות שמגיעות ארצה מקבלות המלצה מאלה הוותיקות לעבוד איתנו, בגלל רמת ההפקה הגבוהה, הפלטפורמות התקשורתיות המובילות שלנו ולא פחות חשוב – האמינות העילאית, שהיא נר לרגלינו.

בשנה הקרובה: מעל 150 אירועים

עכשיו, כשחוזרים לשגרה, גם אנחנו חוזרים לכנסים הפיזיים, וכבר מכינים מעל 150 אירועים בשנה הקרובה – במקביל לכנסים הווירטואליים המרובים, שהחלו כאילוץ עם פרוץ הקורונה ושאותם אנחנו ממשיכים בחדווה גם כעת. כלומר: אירוע פיזי כמעט כל יומיים, בממוצע, גם כשכוללים במניין הימים את שישי ושבת, שבהם לא עובדים ואין אירועים.

האירועים שלנו מתקיימים בזכות החברות הרבות שמשתתפות בהם: מציגות את הפתרונות שלהן, והנציגים שלהן עולים על הבמה או "רק" נמצאים בקהל. זאת ההזדמנות להגיד תודה לכל אותן חברות ובכלל, לקהילת ההיי-טק הישראלית.

היום אנחנו מסכמים 40 שנים. אלא שזה בכלל לא סיכום, מקסימום סיכום ביניים. נכונו לנו עוד הרבה שנים של עבודה ושל שירות עבור קהילת ההיי-טק הישראלית, באי הכנסים והמציגים בהם – ואתם, הקוראים. אנחנו מצפים לכך בכיליון עיניים.

 

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדליה ופלי, אתם מנהלים את העיתון מהבודדים בארץ שמצליח להתפרסם מעל 40 שנה, כה לחי ! בסוף יום העבודה הוא מחכה לי כמו הדובדבן שבקצפת, עם מידע מעניין מעולם המחשוב. בהצלחה !

  2. אבנר

    קסם של מקום זה מה שיוצא מקוסמת ומנמר חולם. מקום העבודה הראשון שלי מחוץ למערכת החינוך. כמה דברים קרו בכל רגע נתון עיר התוכנה. פקס עיתון. אולימפיידת משחקי מחשב בחנוכה. כנסים ואירועים ועוד רעיונות שקידמו את המודעות ואת עולם המחשבים והייטק בישראל. בהצלחה לכם לעוד 40 שנים של הובלה. מזל טוב באהבה ובהערכה

  3. יפתח בן צבי

    דליה ופלי, לביאה ונמר יקרים, ברכות ל - 40 שנה ואיחולי המשך ל - 40 השנים הבאות. כל הכבוד לכם על החזון, היזמה, הפעילות והדבקות במטרה במשך עשרות שנים למען קהילת אנשי המחשבים. כאחד שזוכר את ההתחלה - מי היה מאמין. עדנה מצטרפת לברכות.

  4. יפתח בן צבי

    דליה ופלי יקרים, כל הכבוד לכם על הרעיון, על היוזמה, על הבצוע ועל ההתמדה. אני זוכר את ההתחלה שלכם ומאחל לכם עוד שנים רבות של עשייה. עדנה מצטרפת לברכות. יפתח.

  5. מיקי ברקאי

    לדליה ולפלי ברכות. כמי שמלווה אתכם כמעט מההתחלה, אני מעריך את היוזמה והחדשנות שלכם ושל הצוות הנאמן המלווה אתכם. בעבר גם ריכזתי את מפגשי הרגולציה של "אנשים ומחשבים" שבשעתם פתחו צוהר לתהליכי קבלת ההחלטות והפיקוח הממשלתי בתחומי התקשוב. תמשיכו ותצליחו!

  6. ג׳וני ירום

    נמר אמיתי -יזם ושחקן נשמה מתנדב ותורם -שאפו לך ולדליה על ההקמה והניהול, בהערכה רבה

    1. פלי הנמר

      ג'וני יקירי מה שלוצך? איך הספר? מה עושה בימים אלו? הנמר

    2. שמוליק חכים

      דליה ופלי, החשיפה שלי לאנשים ומחשבים היתה עוד בתקופה שפרסמתם את הגליונות המודפסים, את הגליונות הללו קראתי בעיון רב ובאמצעותם גם ה עודכנתי בכל הקשור לתעשיית ה - IT. ההיכרות שלי אתך פלי היתה בפגישה אקראית בה הצעת לי להצטרף לכנסים שצוות אנשים ומחשבים עורכים. עוד אמרת לי שבכנסים אלה נוצרים הכרויות וחברויות בצד הקשרים העסקיים שבין חברי הקהילה. ואמנם, מאז הכירות זו הקפדתי להשתתף בכנסים רבים שהעשירו את הידע המקצועי שלי וסייעו לי רבות בפעילות שלי. בנוסף, כפי שאמרת הכרתי חברי אמת. לרגל שנות ה 40 של אנשים ומחשבים אני מבקש להודות לכם פלי, דליה וצוות אנשים ומחשבים על ההשקעה האדירה והמרשימה בפיתוח קהילת ה - IT, הקפדה על איכות הכנסים ורמתם הגבוהה וכמובן פיתוח וקידום הקשרים המקצועיים והחברתיים בין החברים בקהילה, כל זאת תוך הקפדה ושמירה על הקשר האישי. יישר כוח ואיחולי לשנים רבות של פעילות מבורכת זו. ממני, שמוליק חכים

  7. נעמן

    אני זוכר היטב את היום הראשון. אני גם זוכר ששילמתי 138 לירות בכנס אילא בירושלים כמנוי על העיתון החדש אנשים ומחשבים. כול דבר שזז בעולם המחשבים דווח בהרחבה. גדלתי עליכם.

    1. פלי הנמר

      נעמן יקירי מה שלומך? בוא לבקר במאורת הנמר. שנים לא התראינו. נתאם בוואטסאפ. להתראות

אירועים קרובים